We stuurden deze tekst naar Renault naverkoop (ref 5-00341568) en Renault Pashuysen. Geen reactie tot nu. We kregen een Renault Zoe Z50 eind februari 2020 geleverd. We stelden een paar mankementen vast waaronder het niet functioneren van de ‘lane assist’ lane keep’ en de verkeersbordherkenning. Door Corona hadden we pas op 30 juni een afspraak gekregen voor nazicht bij gagage Pashuysen in Leuven. Blijkbaar was het lanekeeping probleem op dat moment niet op te lossen. Er werd ons gevraagd op 13 juli terug te komen voor een definitieve oplossing. Op 13 juli 2020 wordt onze Zoe in de garage afgezet voor de definitieve herstelling. We krijgen een Zoe als vervangwagen. We verwachtten een herstelling in 2-3 dagen. De herstelling loopt echter uit en pas op 28 augustus (7 weken later) kunnen we terug van onze Zoe gebruik maken. We vroegen Renault Pashuysen om een compensatie voor derving van onze wagen. We werden geadviseerd dit aan Renault België te vragen. Wat we deden. (Ref 5-00341568) We hebben onze wagen immers 7 weken niet kunnen gebruiken. We kregen een Zoe vervangwagen maar eentje met een autonomie van 1/3 van de onze. We kregen een telefonisch antwoord van Renault (023347645) met het bericht hen te contacteren bij nieuwe problemen met garantie (van verlenging van garantie kan geen sprake zijn) Heb gevraagd dit te bevestigen per mail, maar geen reactie meer. We komen dus terug bij Renault Pashuysen aankloppen. U bent immers ons eerste aanspreekpunt. Mag ik even wijzen op de site van FOD economie. https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/uw-rechten-afdwingen/garantie/de-wettelijke-garantie-meer/wat-kunt-u-van-de-verkoper/herstellingHier wordt gesteld dat:*we recht hebben op een verlenging van garantie voor de termijn dat de wagen in herstelling was. *We compensatie kunnen aanvragen voor derving van onze wagen. (Financieel wegens huur batterij die we niet konden gebruiken) U weet zelf ook dat de oude Zoe (=vervangwagen) niet te vergelijken is met de nieuwe Zoe. Oa omwille van comfort en actieradius / mobiliteit. Graag uw reactie tegemoetkomend,