Terug

Uitschrijven Zoomit. Gerechtsdeurwaarder Vlaamse Belastingsdienst.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. M.

Naar: ZOOMIT

19/02/2020

Beste,Ik heb vorig jaar mijn bankrekening bij Belfius afgesloten. Ik had een Zoomit geactiveerd maar heb er niet bij stilgestaan om de Zoomit account te veranderen of te verwijderen. Onze nieuwe bank heeft geen zoomit. (Argenta).Ik weet bijgevolg niet wie ik aan Zoomit heb toegevoegd.Ik kreeg in de loop der maanden wel een herinnering tot betaling van Vb verkeersbelastingen maar ik dacht dat ik iets over het hoofd gezien had en betaalde deze correct.Vandaag heb ik een aanmaning tot betalen gekregen van de Vlaamse Belastingdienst onroerende voorheffing door een gerechtsdeurwaarder. Bij het bedrag zijn €21.68 intresten, €22.52 aanmaningskosten en €15.22 inningsrecht en een mededeling als ik het niet betaal dat ze in het bezit zijn van een dwangschrift tot gedwongen tenuitvoeregging lees verkoop van inboedel.Ik heb de belastingdienst gebeld en men heeft me de raad gegeven om te betalen en een aanvraag in te dienen om de intresten terug te vorderen via het mailportaal van de dienst. Ik zou Zoomit kunnen stoppen via de rekening van Belfius en dan......enz. Ik heb deze rekening niet meer dus ik kan niets doen.Ik heb dus direct betaald.Mijn vragen zijn nu:Is het normaal dat er direct een gerechtsdeurwaarder gestuurd wordt?Is het normaal dat ik Zoomit niet kan stoppen?Ik ben verzekerd bij Baloise Insurance en daarvoor heb ik een mail van Zoomit ontvangen dat dit niet meer mogelijk was met mijn nieuw rekeningnummer.Kan de Vlaamse gemeenschap me geen herinnering sturen als ze zien dat er geen gevolg komt?De verkeersbelastingen hebben me steeds een herinnering gestuurd dus daar kan dit wel.Wat kan ik doen om dit te stoppen.Groeten karel

Berichten (2)

ZOOMIT

Naar: K. M.

20/02/2020

Beste, We hebben dit nagekeken van de kant van Zoomit. Indien de klant gea¯nteresseerd is in de details van ons onderzoek, dan kan hij deze opvragen door een rechtsreeekse mail vanaf zijn email adres naar ons te sturen (privacy-zoomit@codabox.com). We hebben wel gemerkt dat de verzender Vlaamse Belastingdienst momenteel is uitgeschreven op Zoomit, dus de klant zal geen Zoomit documenten meer ontvangen van deze verzender. Indien hij nog mails krijgt voor andere verzenders die documenten aanbieden op deze rekening, dient hij contact op te nemen met deze verzenders om zich voor Zoomit te laten uitschrijven. Meer info in onze artikels: Bankrekening veranderen Mijn nieuwe bank biedt Zoomit niet aan Met vriendelijke groeten Philippe Vanhuffel - Zoomit Support On Wed, 19 Feb at 5:42 PM , klachtenbox@test-aankoop.be

K. M.

Naar: ZOOMIT

22/04/2020

BesteHet is opgelost. Ze hadden blijkbaar een mail verstuurd met een bijlage welke ik niet gezien had.Ik heb nog eens gebeld en ben goed geholpen.Alvast bedanktKarel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform