Geachte mevrouw/heer,
Op 02.07.24 vond de opmeting plaats van onze trappen. Bij het afspreken van deze datum werd ons gemeld dat de verwachte levertermijn ongeveer 12 werkweken zou zijn, vanwege het bouwverlof in juli zou dit dus op 15 weken neerkomen. Een andere werknemer schatte de plaatsing van onze trappen op half oktober.
Op vandaag (24.02.25) werd er nog steeds geen trap geplaatst. Bij het informeren naar een plaatsingsdatum werd de termijn steeds verschoven, en dit werd enkel gemeld als we zelf contact opnamen.
We zijn nu bijna 8 maanden na de opmeting, meer dan het dubbele van wat eerst beloofd werd en nog steeds zonder zicht op een concrete levertermijn. Hierdoor is onze dakverdieping al maandenlang onbereikbaar. Onze kinderen kunnen hun slaapkamers niet in gebruik nemen, waardoor ze nog steeds samen op een tijdelijke kamer moeten slapen. Omdat onze dochter een moeilijke slaper is, zijn we verplicht om onze zoon dagelijks op de zetel in slaap te laten vallen en later naar boven te dragen. Dit is een schrijnende toestand die al maandenlang aansleept, enkel en alleen omdat we geen trap naar de dakverdieping hebben.
Wij wensen dan ook onmiddellijk een concrete datum te krijgen voor de plaatsing, en deze binnen een redelijke termijn. We zijn ook van mening dat een zekere korting op de eindfactuur op zijn plaats is wegens de geleden schade.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
- Bestelbon bij ondertekening offerte
- Bestelbon na opmeting ter plaatse
- Screenshots van het mailverkeer met betrekking tot de plaatsingsdatum