Terug

Tweedehands auto met verborgen gebreken geen garantie

Closed Openbaar

Autohandel Bejzak

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. D.

Naar: Autohandel Bejzak

16/12/2020

Geachte heer,Op 15 februari kocht ik bij autohandel Bezjak maasmechelen een auto Honda FR-V Benzine/LPG.(advertentie 2dehands)U verwachtte van mij cash betaling, echter de helft werd via bancontact in uw kantoor voldaan. Tussen eind februari en begin april stelde ik onder andere volgende gebreken vast: - Motorstoring waarschuwingslampen na 500km- Platte batterij (volgens u een nieuwe, plat na goede week stilstand)Ik meldde u dit op 26 februari en 8 april via Whatsapp berichten, waarna u mij echter blokkeerde van enig verder contact! Mijn aangetekende ingebrekestelling van 28 april bleef onbeantwoord.Gedurende de periode van de lockdown werd er amper met de auto gereden.De auto bleef waarschuwingslichten geven voor motorstoring en olie.De auto gaf bij mijn garagist en de officiële Honda garage geen goede indruk qua onderhoud.Ik heb u telefonisch gecontacteerd om de problemen te bespreken maar u wimpelde mij telkens af of belde niet terug.De auto is goed.... volgens u.Na lang zoeken en liters olie in die auto te hebben gegoten op korte termijn bleek dat de olie volledig opbrandt.Ik heb u daar terug telefonisch over gecontacteerd en de smoesjes blijven komen!Motorstoringlamp is normaal bij LPG.Platte batterij is normaal met kleiner model, misschien heeft u iets laten branden?U moet ermee naar hier komen, als er iemand anders aan werkt moet u niet meer afkomen.U moet er maar naar laten kijken e.De auto heeft geen garantie, we kunnen er niets aan doen....Olieverlies is een fabrieksfout, ga ermee naar de dealer!Ik ben geen helderziendeOp geen enkel vlak neemt u verantwoordelijkheid voor een auto met verborgen problemen die u verkocht heeft.Nochtans biedt u op andere wagens op uw domein WEL garantie. (2dehands, Facebook )Gesjoemel met overeenkomsten en cash geld heet dat in vaktermen.Huidige toestand is dat deze auto na amper 3000km stil staat want het is levensgevaarlijk er mee te rijden.De kostenraming herstelling is een paar duizend euro.U heeft duidelijk een serieuze winst genomen op een auto die niet meer als goede wagen mocht verkocht worden.Wat zal ik doen, hem voor een paar honderd euro voor export verkopen?Ik ga door met deze zaak want u heeft mij bedrogen en uw klanten service is meer dan ondermaats!De problemen waren er al na 500 km maar door weinig te rijden en zeker geen grote autostrade afstanden te doen werd de uiteindelijke oorzaak (motor olie) pas later opgemerkt.Handelaar heeft niets aan deze auto gedaan qua onderhoud, zelfs de beloofde nieuwe batterij was bedrog.Vraag is terugname auto onder dezelfde voorwaarden of herstelling onder garantiewet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform