Terug

Tussenkomst na thuisbevalling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: AG Insurance

07/10/2022

Beste,Mijn vriend en ik hebben een hospitalisatieverzekering bij AG insurance.Ik mailde jullie klantendienst om te vragen of wij, i.g.v. een thuisbevalling, ook recht zouden hebben op tussenkomst voor kraamzorg, poetshulp en medische kosten. Dit stond namelijk niet duidelijk vermeld in jullie informatiebrochures.Deze terugbetalingen worden wel aangeboden 1 maand voor tot 2 maand na een bevalling in het ziekenhuis. Ik kreeg volgend antwoord van de klantendienst (mail op 07/10/2022): Indien u opteert voor een thuisbevalling dat heeft u geen recht op kraamzorg en of poetshulp. Voor een thuisbevalling is er een forfaitaire vergoeding van € 804, 53 ( € 946, 51 – geïndexeerde vrijstelling € 141,98), dit is een forfaitair bedrag waarin zowel de bevallingskosten als de andere medische kosten (zoals raadplegingen bij huisarts/specialist, kinesitherapie,… . ) vervat zitten.De logica in jullie beleid vind ik ver te zoeken. Een ziekenhuisbevalling kost jullie mijns inziens een heel pak meer dan een thuisbevalling. Bijgevolg zie ik niet in waarom er in de bijkomende terugbetalingen voor en na de bevalling niet zouden worden tussengekomen door jullie. Bij navraag blijkt dit bij andere verzekeraars geen probleem.In ieder geval wacht ik verder af hoe mijn zwangerschap verloopt en of een thuisbevalling al dan niet mogelijk is.Maar sowieso zijn jullie nadien 2 klanten kwijt.Ik heb via de website van AG insurance ook klacht ingediend (klachtendossier 'AG24314/AT').Bedankt.

Berichten (1)

AG Insurance

Naar: E. V.

10/10/2022

Geachte heer, geachte mevrouwUw schrijven van afgelopen vrijdag genoot al mijn aandacht.Ik heb hiervoor een nieuw klachtendossier met referte '˜AG24314/AT' geopend.Ik kan u er over informeren dat ik zonet een antwoord ten gronde aan mevr. Van de Vijver heb overgemaakt.Met vriendelijke groetenCustomer Complaintswww.ag.beFollow us on: www.ag.be/disclaimer-legalnotices


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform