Geachte Mijnheer Gilis,
Op 8 April 2024 heb ik voor het eerst contact met U, Vintiques BV, gehad over de aankoop van twee vintage blauw lederen fauteuils van het merk Durlet.
Na overeenkomst en betaling (11 April) van €1,195./. - inclusief transport kosten - ontvang ik van U, Vintiques, een mail waarin U om meer transport kosten vraagt, (25 April). We komen tot een overenkomst en ik betaal €95./. extra voor het transport(ook op 25 April).
In totaal heb ik dus €1,290./. voor deze fauteuils betaald.
De stoelen worden inderdaad opgestuurd.
In de ochtend van 11 Mei krijg ik bericht van de freight forwarder dat de stoelen zijn gearriveerd in Athene (en alreeds onderweg naar mijn woonplaats) maar dat er schade is geconstateerd.
Ik heb U, Vintiques, onmiddellijk op de hoogte gebracht van de schade, en later op de dag, toen de fauteuils bij mij thuis werden afgeleverd, opgevolgd met een mail incl. foto's. In het kort: van één van de fauteuils zijn de voorste poten afgebroken, van de andere fauteuil is de armleuning gebarsten.
Daarna nog enige malen correspondentie met U gehad over de schade afhandeling. In de mail van 4 Juni bevestigd U, Vintiques dat U mij gaat terug betalen: “I will make sure to refund you….”
En op 30 Juli, nadat ik een herinnering had gestuurd dat ik nog steeds op terugbetaling wacht: "i totally understand and will do shortly".
Helaas, tot op vandaag nog niets ontvangen.
Ik begrijp uit Uw eerdere correspondentie dat U in een dispuut bent verwikkeld met UPS en/of de verzekering. Zoals ik U al eerder heb verteld, ik ben geen partij in de kwestie van Vintiques met Uw verzekering en/of UPS, inclusief de discussie of de stoelen correct waren verpakt. Ik heb alleen een overeenkomst met U, Vintiques.
Ondertussen zit ik met twee kapotte, onbruikbare stoelen die €1,290./. hebben gekost.
Ondanks eerdere communicatie en Uw beloftes heb ik geen betaling ontvangen . Mijn laatste e-mailberichten worden zelfs volkomen genegeerd.
Daarom verzoek ik u dringend om onverwijld de terugbetaling uit te voeren.
Met vriendelijke groet,
John Bruinsma