Terug

Totaal verlies verklaring voertuig

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: AG Insurance

23/01/2019

Op 18 december is er een ongeval gebeurt waarbij mijn voertuig geraakt werd in de flank door een derde. Na het ongeval heb ik contact gehad met de verzekering, die vertelde me dat mijn voertuig binnenkon voor reparatie bij een carroseriebedrijf waarmee ze samenwerken (carroserie Karreveld). Hier kregen we een vervangwagen waarvan de kosten gedekt zouden worden door mijn verzekering. Na enkele dagen kreeg ik een mail toegestuurd dat mijn voertuig “totaal verlies” verklaard werd. Ik nam hierna contact op men de expert die deze expertise had uitgevoerd. Ik heb men ongenoegen ge-uit per telefoon en mail. Hierna heb ik niets meer van deze persoon gehoord. Ondertussen had ik de vervangwagen moeten teruggeven in ruil voor mijn gehavend voertuig (dat “perte total” verklaard is) terug. Ik heb hierna de expertise proberen aanvechten via de rechtsbijstand verzekering dat loopt via Providis. Zij stelden een andere expert aan om een tegenexpertise uit te voeren. Dit duurde ondertussen weer ettelijke dagen voor ik iets te horen kreeg van de stand van zaken. Dus ik besliste om zelf naar Carroserie Jennes te gaan om te kijken of ze daar eens naar mijn voertuig keken. Zij verklaarde identiek hetzelfde als de eerste expert: een “economisch totaal verlies”.Op 11 januari komt de expert dat was aangesteld door Providis de staat van het voertuig bekijken. Na deze expertise niets meer van gehoord. Op 15 januari kan ik eindelijk mijn relatiebeheerder van men bankzaken spreken (dit omdat schadegevallen normaal via Teleclaims lopen). Ik heb mijn ongenoegen ge-uit over hoe de zaken verlopen. Hij vertelde mij dat dit meer het geval is bij AG omdat dit een snelle oplossing is. Hij vertelde mij ook dat ze voor een “economisch totaal verlies” kiezen omdat wanneer ze de kosten van reparatie zouden uitvoeren dit niets veranderd aan de waarde van men voertuig. Bij Carroserie Karreveld hadden ze me verteld dat de waarde van mijn voertuig 7000 euro op papier bedraagt en dat de kosten die dienen uitgevoerd te worden 4800 euro bedragen. Hij ging het verder bekijken wat de stand van zaken was maar heb tot de dag van vandaag niets van extra nieuws. Momenteel heb ik enkel mijn privévoertuig ter beschikking. Dit omdat ondetussen ook de keuring van men schadevoertuig verlopen is. De wagen waarmee het ongeval gebeurt is, is men werkvoertuig mits ik een zelfstandig bijberoep heb als Tuinier. Al de werken die gepland stonden kunnen dus niet uitgevoerd worden. Alle transport moet nu gebeuren met 1 voertuig. Ik ben de dupe van een ongeval waar ik zelf niet in fout ben. Ik vind dit ronduit schandalig! Ik ben verplicht om de prijs die ze bieden voor men wrak te accepteren en een nieuw voertuig te kopen. Dit is inderdaad een snelle oplossing voor hun maar niet voor mij. Ik moet opnieuw een voertuig inschrijven, nieude verzekering aanmaken, keuren,... Ik heb oorsprongkelijk een rechtbijstandverzekering samen met een TOPbijstand verzekering. Die topbijstand zou ervoor moeten zorgen dat ik een vervangwagen ter beschikking heb. Maar die vervangwagen krijg je alleen ter beschikking als je voertuig binnendoet voor reparatie, dus niet in mijn geval.Ik hoop via deze weg schot in de zaak te krijgen, en een schadevergoeding te krijgen omdat ik de dupe ben van een situatie waarvan ikzelf niet de oorzaak ben. Ik hoop ook andere mensen te helpen die ditzelfde probleem hebben meegemaakt. Bedankt voor dit bericht aandachtig te lezenMvg.,Dylan Dekeuleneer

Berichten (1)

AG Insurance

Naar: D. D.

23/01/2019

Geachte heer, geachte mevrouwIk meld u goede ontvangst van uw bericht van deze middag.Ik heb hiervoor een klachtendossier geopend onder de referte 'AG16278/AT'.Ik zal de nodige informatie inwinnen over dit dossier en zal nadien deze zaak onderzoeken.Ingevolge de strenge privacybepalingen, zal ik het antwoord rechtstreeks overmaken aan dhr. Dekeuleneer.Met vriendelijke groetenCustomer Complaintse-mail:cco@aginsurance.beVisit our website onwww.aginsurance.be Deze e-mail, met inbegrip van elk bijgevoegd document, is vertrouwelijk. Indien u niet de geadresseerde bent, is het openbaar maken, kopieren of gebruik maken ervan verboden. Indien u dit bericht verkeerdelijk hebt ontvangen, gelieve het te vernietigen en de afzender onmiddellijk te verwittigen. De veiligheid en juistheid van email-berichten kunnen niet gewaarborgd worden, aangezien de informatie kan onderschept of gesaboteerd worden, verloren gaan of virussen kan bevatten. De afzender wijst bijgevolg elke aansprakelijkheid af in dergelijke gevallen. Indien een controle zich opdringt, gelieve een papieren kopie te vragen.Ce message électronique, y compris tout document joint, est confidentiel. Si vous n'etes pas le destinataire de ce message, toute divulgation, copie ou utilisation en est interdite. Si vous avez reçu ce message par erreur, veuillez le détruire et en informer immédiatement l'expéditeur. La sécurité et l'exactitude des transmissions de messages électroniques ne peuvent etre garanties étant donné que les informations peuvent etre interceptées, altérées, perdues ou infectées par des virus l'expéditeur décline dès lors toute responsabilité en pareils cas. Si une vérification s'impose, veuillez demander une copie papier.This email and any attached files are confidential and may be legally privileged. If you are not the addressee, any disclosure, reproduction, copying, distribution, or other dissemination or use of this communication is strictly prohibited. If you have received this transmission in error please notify the sender immediately and then delete this email. Email transmission cannot be guaranteed to be secure or error free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore does not accept liability for any errors or omissions in the contents of this message which arise as a result of email transmission. If verification is required please request a hard copy version.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform