Referentie: 392230247Goeiedag mevrouw Hoedaert (en meneer Diependaele),U vraagt een terugbetaling van de domiciliering enkele dagen na jullie betaling per overschrijving. U hebt ons al meerdere keren gecontacteerd, maar u wacht nog altijd op een reactie. Ik begrijp dat u het te veel betaalde bedrag terug wenst. Ik heb het dossier bekeken en hieronder vindt u onze reactie.Dit antwoord zal ik ook gebruiken als reactie op dezelfde klacht via TestAankoop die wij enkele minuten na uw mail hebben ontvangen.Kleine terugbetaling mogelijkOp 30 november ontvingen wij uw betaling van Eur 625,37. Kort daarna is er inderdaad via domiciliering hetzelfde bedrag van uw rekening gehaald.Daarom belde u ons ook op 3 en 7 december en vroeg u om een terugbetaling want de volgende domiciliering van 8 december zou ook nog doorgaan.Mijn collega's vroegen u om geduld omdat wij als bank altijd een korte periode moeten wachten op de bevestiging van een domiciliering.Pas op 10 december kregen wij de bevestiging dat de domiciliering van 2 december was gelukt.Helaas moesten wij ondertussen ook nog wachten op de bevestiging van de domiciliering van 8 december van Eur 617,37. Op 16 december kregen wij echter de melding dat die transactie was mislukt.Misschien hebt u de domiciliering zelf tegengehouden, dat kunnen wij niet zien. Daarom kunnen wij niet overgaan tot een terugbetaling van Eur 625,37.Wel heb ik een terugbetaling van Eur 3,89 uitgevoerd op uw zichtrekening. Dit is Eur 625,37 min Eur 617,37 (de mislukte domiciliering van 8 december) min de verwijlinteresten van Eur 4,11.Deze verwijlinteresten werden, zoals contractueel bepaald, aangerekend tijdens de periode in november dat u in betaalachterstand stond.Gebrek aan reactieIk heb inderdaad een bericht van meneer Diependaele gevonden van 2 december. Dat is echt wel te lang.Santander streeft nochtans naar een zo snel mogelijke en natuurlijk ook correcte communicatie naar zijn klanten. Dit geldt ook voor mails, maar dat hebt u spijtig genoeg anders ervaren.De laatste weken ervaren we namelijk een achterstand met het verwerken van mails. We werken hard om de tijdsduur opnieuw te verkorten tot een aanvaardbare termijn.In naam van Santander bied ik u mijn oprechte excuses aan voor het ongemak.Vragen?U kunt mij bereiken opcct@santander.be .Ik hoop dat we uw vertrouwen in Santander kunnen herstellen en blijf tot uw beschikking.Met vriendelijke groeten,Tom MaeneCustomer Care Coordinator OperationsSantander Consumer Finance, bijkantoor in BelgieGuldensporenpark 81, 9820 Merelbeke (BE)www.santander.be ---This e-mail message is sent by Santander Consumer Finance S.A.,Belgian branch, a company of the Santander Group, having its Belgian office address at Guldensporenpark 81, 9820 Merelbeke, Belgium and registered with the K.B.O./B.C.E. under number: BE 0445.641.853 (internet:www.santander.be).Comfort Card, Santander Consumer Finance and Santander are (also) the trade names of the Belgian branch of Santander Consumer Finance S.A., a limited liability company incorporated under Dutch law, having its registered office at Vliegend Hertlaan 77, 3526 KT Utrecht, The Netherlands and registered with the Trade Register of the Dutch Chamber of Commerce under number: 30076284.This message is private and confidential and it is intended exclusively for the addressee. If you receive this message by mistake, you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please inform the sender and delete the message and attachments from your system. No confidentiality nor any privilege regarding the information is waived or lost by any mistransmission or malfunction. Any views or opinions contained in this message are solely those of the author, and do not necessarily represent those of Santander Consumer Finance S.A. or (other group companies of) the Santander Group, unless otherwise specifically stated and the sender is authorised to do so.E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure, confidential, or error-free, as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late, incomplete, or contain viruses. Santander Consumer Finance S.A. nor the Santander Group (or any other of its group companies) does accept responsibility for any changes in the contents of this message after it has been sent. This message is provided for informational purposes and should not be construed as a solicitation or offer to buy or sell any securities or related financial instruments. If the addressee of this message does not consent to the use of internet e-mail, please communicate it to us.