Terug

Terugzenden ebike

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

V. J.

Naar: Fiido

18/08/2025

Geachte mevrouw/heer, Op heb ik in uw online winkel een Fiido C21 E-Gravel & City E-Bike × 1 Grey-L | 5'7" (170cm) - 6'5" (195cm) gekocht met order nummer EU22612, waarbij ik het bedrag van 899€ plus 0 € voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 07-08-2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 10-08-2025 een mededeling in die zin gestuurd per email support01@fiido.com Op 18-08-2025 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat u wenst dat ik eerst akkoord ga met extra kosten. Namelijk dat ik ook de delivery cost zou moeten betalen (two ways) ipv enkel de kost voor het terug te zenden (one-way). Dus 200 EUR ipv 100 EUR die de verzending kost. Ik betwist het bovenstaande omdat dit in strijd is met de EU regelgeving. Ik ben niet verantwoordelijk voor de kosten die u hebt gemaakt bij de verzending naar mij, en het is mijn recht enkel de terugzendkosten (100 EUR) te betalen. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 899€ . Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Berichten (1)

Fiido

Naar: V. J.

20/08/2025

Hallo, Dank u voor uw brief. Het spijt me, dit is wat de website aangeeft. Omdat er geen kwaliteitsproblemen zijn, begrijpen we dat een aankoop soms niet volledig aan uw verwachtingen voldoet, vooral als producetails over het hoofd worden gezien. In dergelijke gevallen bent u verantwoordelijk voor de verzendkosten en een afschrijvingsvergoeding van 30%, die beide van uw terugbetaling worden afgetrokken. Als u het item wilt retourneren, moet u de retourkosten van 200 euro plus 30% afschrijvingskosten dekken. Ik hoop dat je het begrijpt! We hopen van harte dat u het kunt houden, of overwegen het door te verkopen aan iemand anders ter plaatse. Als u de fiets wilt houden, kunnen we u 30 euro terugbetalen als compensatie. Ik hoop van harte dat ik je kan helpen en kijk uit naar je feedback! Met vriendelijke groet, Signy Fiido klantenservice team pre-verkoop: service@fiido.com Als onze service niet aan uw verwachtingen voldeed, kunt u hier uw gedachten delen: s:support.fiidoofficial.com/feedback. Mon Aug 18 23:00:54 CST 2025,klachten klachten@test-aankoop.bewrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 20 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform