Beste
Op 23/7/2024 verstuurde ik een T-shirt, dewelke ik verkocht had via het platform 'Vinted'. De koper verkoos de dienst 'DHL Home'. Hierbij had ik de keuze een pakketpunt te kiezen. Ik koos een bpost kantoor, te Beveren-Waas. Ik zal als bijlage het afgifte bewijs voegen.
Nadat ik het pakket had verzonden, werd al snel duidelijk dat er iets mis was gelopen. Het pakket vekreeg geen enkele scan en is nooit overhandigd aan DHL.
Ik heb op dit moment Vinted gecontacteerd op 25/7/2024 met de melding dat het pakket geen scan meer had gekregen. Hierbij kreeg ik een automatisch bericht dat het tot 2 weken kan duren voordat het pakket overgedragen wordt aan DHL. Dit is een eerste discrepantie bij Vinted. Mijn verkoop werd binnen de 2 weken geannuleerd, terwijl ze zelf meedelen dat het tot 2 weken kan duren vooraleer mijn pakket werd overhandigd.
Op 29/7/2024 neemt er een echte contactpersoon van Vinted, contact met mij op. Deze meldt mij dat ik het afgifte bewijs moet meedelen. Dit had ik in mijn oorspronkelijk bericht al gedaan. Ik heb dit opnieuw toegestuurd. Het volgende antwoordt van Vinted kwam op 5/8/2024. Op dit moment had Vinted mijn verkoop al geannuleerd, zonder ook maar enige communicatie te voeren over mijn veloren pakket. In deze communicatie, (communicatie van 5/8) deelde Vinted mij mee dat ze geen enkel gevolg kunnen geven aan mijn vermist pakket.
Ik heb zelf contact gezocht via Bpost en DHL, dewelke mij meedeelde dat ik zelf niks kan doen, enkel Vinted heeft het recht om een onderzoek te openen.
Vinted heeft geen onderzoek geopend. Ze hebben geen hulp geboden om mijn pakket terug te vinden. dit zijn malafide praktijken! Ik heb alle screenshots van het gesprek, als het afgiftebewijs alsook een video waarin het pakket getoond wordt.
Ik heb nadien niks meer vernomen van Vinted, ze hebben mijn chat afgesloten en ik ben mijn pakket kwijt. Ik wens de totale aankoopsom van mijn t-shirt terug te krijgen. Ik zal de factuur van het t-shirt mee toevoegen.
Met vriendelijke groeten
Stijn Van Coppenolle