Op 18 september 2025 heb ik een ENGWE L20 besteld op de website fatbikeskopen.nl voor €1.262.
Omdat deze fiets niet op voorraad was en pas na 20 oktober 2025 geleverd kon worden, heb ik op een voorstel van verkoper op 30 september 2025 ingestemd met de levering van de ENGWE L20 3.0 Boost, waarvoor ik een meerprijs van €380 heb voldaan.
De verkoper beloofde dat deze fiets binnen 2-3 dagen geleverd zou worden. Na 7 oktober 2025 heb ik echter geen enkele communicatie of levering meer ontvangen.
Op 8 oktober 2025 heb ik mijn volledige bestelling via de aangetekende zending geannuleerd en ik heb verzocht om volledige terugbetaling van het door mij betaalde bedrag van €1.642 (€1.262 + €380), binnen 14 dagen, overeenkomstig mijn rechten als consument bij aankopen op afstand.
De verkoper heeft niet gereageerd.
Op 22 oktober 2025 heb ik ingebrekestelling en formele eis tot terugbetaling naar de verkoper gestuurd via de aangetekende zending.
De verkoper heeft niet gereageerd.
Op 03 november 2025 heb ik de opdracht gegeven aan het incassobureau todayiclaim.com om de
verkoper te contacteren.
De verkoper heeft niet gereageerd.
Tegelijkertijd heeft de verkoper driemaal getracht om kosteloze accessoires aan mij te verzenden, onder het voorwendsel dat het zich om fatbikes handelde. Deze zendingen zijn door mij niet aanvaard en zijn daarom geretourneerd aan de verkoper.