Terug

Terugbetalingen door bedrijven blijven uit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Revolut

25/10/2023

Beste, van een bedrijf genaamd Vanden Borre werd een terugbetaling uitgevoerd op 16 oktober 2023, waarvan Vanden Borre mij een bewijs stuurde. Dat bedrijf betaald terug in gemiddeld minder dan 5 dagen op mijn andere Belgische rekening. Echter, bij Revolut is die betaling na meer dan 10 dagen nog steeds niet teruggestort. Het gaat om een bedrag van 1178€ betaald met de Mastercard die eindigt op 2152. Daarbovenop verwacht ik al sinds 13 oktober een terugbetaling van een ander bedrijf genaamd FNAC voor een bedrag van 115,99€ betaald met de kaart die eindigt op 2272. Bijzonder bizar dat beide terugbetalingen bij Revolut uitblijven, maar bij andere banken (andere terugbetalingen van hetzelfde bedrijf) niet bij Revolut blijken aan te komen. Beide bedrijven hebben bewijzen opgestuurd, maar Revolut eist de ARN-code. Blijkbaar een code waar gewone consumenten geen toegang tot hebben en waarvan het niet evident is dat bedrijven die aan consumenten geven. Laat staan dat u eist dat de consument die codes (die ze niet kan krijgen) zelf moet gaan opvragen bij die bedrijven. Ik vermoed dat Revolut terugbetalingen bewust 'laat verdwijnen' om op die manier de terugvordering zo lang mogelijk te kunnen uitstellen. Bijzonder vervelend om te moeten vaststellen dat ik een terugvorderingsprocedure dien te activeren wat tot 12 weken kan duren. U begrijpt dat ik met deze gang van zaken als Ultra klant, hier niet mee akkoord kan gaan. Ik betaal voor mijn rekening meer dan 60€ per maand en ben 'gedekt' (verzekert bij Revolut) voor problemen en oplossingen. Ik kan enigszins begrijpen dat u daar concrete bewijzen van wil, maar het zou mij verbazen als een bedrijf (beide bedrijven zelfs) welwillend meewerken en bewijzen aanleveren, dat ze ons proberen te misleiden. Ik ben er dan ook van overtuigt dat het probleem bij Revolut ligt en niet bij deze bedrijven.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform