Terug

Terugbetaling voorschot, onbereikbaar voor planning

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Aqua Protect (Group Protect)

27/05/2025

Beste Betreft terugbetaling voorschot. Zoals gevraagd in de mail van 12/5 vragen we de onmiddellijke teruggave van ons voorschot betaald op 31 januari 2025. Begin januari kwam Patrick Schoeters diagnose stellen met de beloftes van technieken die enkel Group Protect bezit. Hierna kregen we een offerte, en volgde initieel meteen een saldo factuur met volgende vermelding: “Je project op het adres XXX is succesvol uitgevoerd. We willen je oprecht bedanken voor het vertrouwen in Aqua Protect. Om je project volledig af te ronden, willen we je vragen om het resterende saldo van XXX vóór 31-01-2025 over te maken op onze rekening. Aangezien de werken nog niet gestart waren hebben wij gevraagd om deze factuur te corrigeren naar een voorschotfactuur in plaats van saldo factuur. Deze werd zoals gevraagd betaald binnen de termijn. Het duurde daarna weken vooraleer we nieuwe communicatie ontvingen, uiteindelijk kregen we begin maart een slot toegewezen voor 24 maart. Enkele dagen voor de geplande uitvoerdatum werd de afspraak door jullie geannuleerd waarna we geen communicatie meer ontvingen. Hierna hebben we meermaals geprobeerd via mail en telefoon contact met jullie op te nemen, zonder succes. Uiteindelijk kregen we op een avond begin mei een telefoon van de persoon die ons eerder inplande met de boodschap dat we zo snel mogelijk ons geld moesten terug vragen omdat jullie mensen oplichten. De persoon vertelde ons dat Group Protect het werk in onderaanneming geven (quid speciale technieken?), foute diagnoses stellen (optrekkend vocht kan maar 1 meter hoog komen??) mensen maanden aan het lijntje houden, garantiebeloftes niet nakomen enz. Via mail hebben wij dan ook ons voorschot terug gevraagd, wonder boven wonder kwam toen nagenoeg meteen een telefoontje om onze afspraak in te plannen. Het mailtje voor de annulering hadden ze “nog niet gezien”… Nadien ontvingen we reactie dat onze bestelling geannuleerd was en dat het voorschot niet terug betaald zal worden. We kregen ook nog telefoon van een medewerker met het argument dat jullie wel contact hebben opgenomen want dat er een voicemail was achtergelaten midden februari, -dit was weken voor onze initiële afspraak! We tekenden protest aan via mail, waarna we nogmaals (!) en enkel nog een telefoon ontvingen van een van jullie medewerkers met de vraag om ons in te plannen. Toen we de persoon inlichtten, zuchtte hij met de woorden “alweer, ik geef het door en mijn baas moet het deze keer maar oplossen…”. Dit ziet er uit als een patroon waarin mensen worden opgelicht door voorschotten in te houden na het niet nakomen van beloftes. We willen dan ook meteen ons voorschot terug.

Berichten (1)

Aqua Protect (Group Protect)

Naar: M. V.

10/06/2025

Beste, Wij bevestigen dat wij uw klacht hebben ontvangen, maar willen graag een paar zaken verduidelijken. U heeft een contract ondertekend op datum van 23 januari 2025. We hadden het werk ingepland op 24 maart, maar helaas werd onze werknemer ziek en konden we het werk niet uitvoeren. We hebben twee keer telefonisch contact met u opgenomen op 27 en 28/03/25 spijtig genoeg zonder succes. U heeft ons vervolgens laten weten dat u de overeenkomst wilde ontbinden. Wij hebben u gewaarschuwd dat wij in dat geval recht hebben op een schadevergoeding van 30% van het volledig bedrag van het contract, in overeenstemming met onze algemene verkoopvoorwaarden. Insinueren dat we oplichters zijn is lasterlijk en kunnen we niet tolereren aangezien u degene bent die de voorwaarden van ons gemeenschappelijk contract niet respecteert. We zijn nog steeds bereid om uw werken uit te voeren, we hopen dat u uw beslissing om te annuleren zult heroverwegen. Als dit het gval is, vragen we u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat wij de werken kunnen inplannen. Met vriendelijke groeten, Jacky LesterquyChief Operational Officer+32 493 79 48 74 Jacky.Lesterquy@groupprotect.bewww.aquaprotect.be www.energyprotect.be www.isoprotect.be www.mosprotect.beGroup Protect BV Esserstraat 3 8550 Zwevegem BE0478 977 882 T: 0800 97 467 @: info@groupprotect.be Vind ons ook inRetrouvez-nous à Gent, Genk, Mechelen, Gosselies Braine l’Alleud Van: info Groupprotect info@groupprotect.be Verzonden: dinsdag 27 mei 2025 13:02 Aan: Nadia Lapauw nadia.lapauw@groupprotect.be Onderwerp: FW: Terugbetaling voorschot, onbereikbaar voor planning Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 27 mei 2025 10:16 Aan: info Groupprotect info@groupprotect.be Onderwerp: Terugbetaling voorschot, onbereikbaar voor planning Caution: This is an external email. Please take care when clicking links or opening attachments. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform