Flight carrier: SN
Flight number: 502
Flight departure airport: JFK
Flight arrival airport: BRU
Flight date: 2024-05-12
Ticket number: 0822197163184
PNR: VPQUPS
Beste
We hebben helaas een verschrikkelijke reis met Brussels Airlines achter de rug. Of zeg maar, niet met Brussels Airlines. Vooral met diverse andere maatschappijen omdat Brussels zowel onze heen- als terugvlucht last minute annuleerde.
Hieronder vindt u een gedetailleerde omschrijving van beide vluchten.
Heenvlucht SN501
Net wanneer we de veiligheidscontrole door waren, ontdekten we dat onze vlucht, op minder dan 2 uur voor takeoff, werd geannuleerd. Er werd ons geen enkele reden hiervoor gegeven.
Ook was er niemand aanwezig in de terminalhal om vragen aan te kunnen stellen.
Na het vele zoeken hebben we besloten om terug te keren naar de vertrekhal. Daar was er een informatiebalie, overspoeld door andere klanten met annuleringen. Uiteindelijk hebben we toch een nieuw ticket kunnen regelen via Delta airlines, slechts één uur voor boarding. We zouden geluk hebben gehad volgens het personeel van Delta dat we zelfs deze vlucht hebben gehad. Brussels boekt iedereen standaard over zonder zelfs te controleren of er überhaupt plaats is. Dit lijkt ons ronduit schandalig.
Daarbovenop hebben we stoelplaatsen geboekt tegen bijbetaling aan 90 euro (2x €45) voor de heenreis. Hier hebben we nu niets aan gehad gezien de stoelen door Delta hebben gekregen afhankelijk van beschikbaarheid die ze hadden op dat moment. Deze waren absoluut niet zoals gewenst en geboekt.
Samengevat hadden we veel stress en moesten we ons enorm haasten. We zijn twee (!) keer door douane gegaan en de 2e keer moesten we dus ook alles doen op minder dan één uur tijd. Een heel slecht begin van de vakantie dus...
Terugvlucht
Wederom werd onze vlucht geannuleerd, ook nu zonder enige fatsoenlijke informatieverschaffing.
Toen we op de JFK luchthaven waren aangekomen bleek dat de vlucht omgeboekt was naar vertrek op dinsdag 14/05 ipv zondag 12/05. Twee volledige dagen later! Deze vlucht werd ook niet meer door Brussels uitgevoerd, maar door Delta Airlines.
We zijn naar diverse terminals/plaatsen op de grote JFK luchthaven geweest vooraleer we ein-de-lijk bij de juiste personen terechtkwamen.
Daarnaast hebben we in tussentijd het Brussel Airlines contactcenter meermaals gecontacteerd voor een rebooking, maar er werd NIETS geregeld. De chat werd zelfs drie verschillende keren abrupt beëindigd door Brussels Airlines.
Uiteindelijk hebben we dan na veel onderhandelen zelf geregeld dat we toch een eerdere vlucht konden pakken.
Deze vlucht duurt in totaal 13 uur (!) met tussenstop in Duitsland en vertrok maandag 13/05 om 15.45u (lokale NY tijd) met vluchtnummer LH401 en LH1004. We kwamen pas op dinsdag 14/05 om 07.55u in Brussel aan. Dit terwijl onze originele vlucht een directe vlucht was zonder tussenstop met een totale reistijd van 7u 40min. Voor een directe vlucht betaal je tevens veel meer dan eentje met tussenstop.
Bovendien hebben we ook voor de terugvlucht gekozen om bij te betalen voor specifieke stoelen aan 90 euro (2x €45). Wederom hebben we hier niets aan gehad gezien we ook nu de overgebleven plaatsen kregen. We zaten naast een derde persoon terwijl wij specifiek een plaats voor ons twee hebben geboekt tegen een fikse meerprijs.
Ook volgende zaken moeten worden vermeld:
-Wat betreft drinken in het hotel: er is slechts 1 waterflesje (0.5l) pp voorzien voor 24u, meer was niet mogelijk. Schandalig weinig.
- Het hotel zelf is kwalitatief niet goed: een gedateerd hotel. De kamers hebben zelfs enkelwandig glas terwijl het naast een vliegveld én snelweg ligt. U kunt u zich het lawaai en de gehorigheid voorstellen. Ook was het eten hier erg slecht. Dit terwijl wij voor ons verlof juist alles goed voor elkaar wilden hebben en hier ook voor betaald hebben.
Samengevat was het al geen goed begin van de vakantie, echter was het einde een catastrofe. Wij als klant hebben alles zelf moeten uitzoeken en constant zelf moeten pleiten voor een gepaste oplossing. We zijn zwaar teleurgesteld in Brussels Airlines en vinden dat dit niet zomaar door de beugel kan.
Kortom verwachten wij het volgende:
-Maximale compensatie voor terugvlucht á 600 euro per persoon
-Terugbetaling reservatiekosten specifieke stoelen voor zowel de heen en terugvlucht a 180 euro (gezien we het moesten doen met de overige stoelen na wijziging boeking).
In tussentijd hebben we direct zelf een klacht aangemaakt op de website met casenummer 2405-SN-03502. We hebben alle vragen direct beantwoord, én ze hebben toegezegd dat er een terugbetaling zou volgen. Echter zijn we intussentijd maanden verder en proberen ze voor ons gevoel alles te rekken om zo laat mogelijk terug te betalen.
Ondertussen is de wettelijke terugbetaalltermijn reeds lang verlopen en willen we gewoon ons geld ontvangen.