Terug

terugbetaling verzendkosten

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: SUBTEL GmbH

08/02/2018

mijn batterijlader was binnen de garantieperiode defect. Ik stuurde Subtel een mail met de vraag wat ik moest doen. Zij antwoordden dat ik de lader zo goedkoop mogelijk moest opsturen naar hen, dat zij de verzendkosten volledig zouden terugbetalen op mijn rekening en van zodra de defecte lader bij hen was aangekomen, gingen ze me een nieuwe sturen. Ik deed dat. Ondertussen ontving ik ook al de nieuwe batterijlader maar nu weigeren ze de volledige verzenkosten terug te betalen.

Berichten (3)

SUBTEL GmbH

Naar: A. C.

08/02/2018

Beste lezer,Bedankt voor deze mail. Ik schrijf u graag hoe wij als bedrijf dit geval zien.Onze klant heeft 8,70 Euro betaald voor de portokosten. Dit bedrag hebben wij teruggestort. In de bijlage stuur ik een foto van de retourzending mee.Wij betalen echter niet voor de envelop en hebben dat ook nooit gesteld.Dit werdmeerdere keren al uitgelegd. Wij weten niet waarom onze klant ervan uitging dat wij ook de kosten voor de envelop zouden betalen.Wij willen wel zeggen dat geen klant daavoor ditanders had begrepen en wij denken dat het gewoon is dat de definitie van verzendkosten het posttarief is.Klanten mogen trouwens altijd de originele verpakking gebruiken.Met vriendelijke groet,KatjaSubtel.be is een onderneming van:subtel GmbHMainzer Strasse 3D-10247 Berlijn, DuitslandTel: 070.654005Fax: 0049 (0)30 8020899-69Vertegenwoordigende firmanten:Christopher Stein, Paul Karma-----Ursprüngliche Daten-----Datum: 07.02.2018 17:10:41 Unsubscribe--

A. C.

Naar: SUBTEL GmbH

08/02/2018

Subtel heeft mij schriftelijk meegedeeld (zie bijlage hierboven) dat ik de lader moest opsturen op de goedkoopste manier en dat zij de verzendkosten zouden terugbetalen op mijn rekening. Ik heb gevraagd in het postkantoor wat de goedkoopste manier was. Dat was in een doosje van Bpost (1,75 euro) en 8,70 euro postzegels er op. Dus de verzendkosten zijn: 1,75 + 8,70 = 10,45 euro. Verzendkosten zijn, zoals het woord het zelf zegt, de kosten om te verzenden. Subtel heeft me beloofd de verzendkosten terug te betalen. Dat is niet hetzelfde als de portkosten. Als zij enkel de portkosten wilden terugbetalen, dan hadden ze dat vooraf moeten meedelen en niet zeggen dat ze de verzendkosten zouden terugbetalen. Ik verwacht dat ze eerlijk zijn naar hun klanten en doen wat ze zelf zegden = de verzendkosten terugbetalen = 10,45 euro.Het gaat dus helemaal niet om een misverstand zoals Subtel wil laten uitschijnen. Zij zeggen verzendkosten en niet portkosten dus de fout ligt bij hen en niet bij mij. Dus moeten ze doen wat ze zelf beloofden.

A. C.

Naar: SUBTEL GmbH

13/02/2018

geachte,gelieve te reageren op bovenstaand bericht. Zo niet zie ik mij genoodzaakt om de hulp van de advocaten van Test-Aankoop in te schakelen.groeten,Hilde Vandekerckhove


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform