Terug

terugbetaling tandverzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: DKV Belgium

06/01/2020

Beste, in juni 2018 zijn wij langs gegaan bij orthodontist Dr Bataille voor onze dochter. Even een check up. Er werd die moment geen enkele behandeling noch advies gegeven daar zij toen nog niet over haar volledige tandwissel was. Er werd ons aangeraden een jaartje te wachten. In november 2018 neem ik telefonisch contact op met DKV om mij te informeren naar een tandverzekering.Ik meld deze dame onze bezoek aan de orthodontist en het advies om nog te wachten.Bij deze raadt zij ons aan een 'smile' plan te nemen maar dat hierop een wachttermijn van 12 maanden zit. Ik moet zèlf documenten invullen via de website waarop mij een aantal vragen over mijn dochter worden gesteld.Ik vul alles in, stuur dit per mail door en krijg dan ook per mail de vraag tot betaling. Dit voer ik meteen uit. Verder krijg ik geen documenten noch enige reactie. In juli 2019 gaan we terug langs bij de orthodontist en raadt hij ons aan om de procedure te starten. Ik meld dat wij een tandverzekering hebben en dat pas vanaf 1/12 de beugel mag geplaatst worden. Ondertussen krijg ik in november de uitnodiging tot betaling van het nieuwe jaar, wat ik ook dadelijk uitvoer. Enkele dagen voor ons bezoek in december neem ik telefonisch contact op met DKV om te vragen welke formaliteiten ik moet doen voor/tijdens dit bezoek. De dame zegt dat ik een 'orthodontisch verslag' moet laten invullen en dit aan DKV bezorgen.Dus de dokter vult dit verslag in en ik bezorg alles aan DKV. Daarop krijg ik een mail om te melden dat èlke orthodontische behandeling uitgesloten is. Uiteraard neem ik dadelijk contact op en meldt DKV dat dit al een beslissing is van toen ik het contract startte want er sprake is van 'voorbedachte rade'. Ik heb nooit enige melding ontvangen in 2018 dat deze beslissing is genomen en dit laat ik ook telefonisch weten aan DKV. Het secretariaat van de orthodontist heeft op zijn beurt zelf telefonisch contact genomen in mijn aanwezigheid en toen werd er meegedeeld dat ik op het formulier bij de vraag 'of er mogelijks in de toekomst orthodontische behandelingen kunnen nodige zijn'...JA op geantwoord..omdat ik als leek dacht dat dat zo hoorde. Daar meldt DKV aan het secretariaat dat ik moest gelogen hebben bij het invullen van het formulier...bij het aangaan van het contract wist ik helemaal niet of dat nodig zou zijn maar daarom vulde ik net in dat dit mogelijk kon zijn. Op aanraden van DKV vroegen ze of de orthodontist een verklaring kon opmaken waaruit blijkt dat er in 2018 nog geen enkele behandeling was opgestart en er dus ook geen voorbedachte rade kon zijn. Na het bezorgen van dit attest krijg ik een brief waarop opnieuw staat dat er een uitsluiting is en dit omdat wij in 2018 reeds zijn langs geweest bij de orthodontist en er dus wèl voorbedachte rade is en dat dit alles in scène is gezet met het doel op een teruggave.U begrijpt onze ontsteltenis. Wij als particulier gaan een tandverzekering aan, respecteren de wachttermijn maar worden nu in de kou gelaten. Het betekent dus dat je met je kinderen nooit naar een dokter mag langsgaan voor je een verzekering neemt...moeten we dan een tandverzekering nemen bij de geboorte van onze kinderen? Wij vragen om deze reden toch uw tussenkomst. DKV laat ons betalen voor een verzekering, en eens we ze nodig hebben, laten ze ons vallen.

Berichten (4)

DKV Belgium

Naar: K. D.

05/02/2020

BesteMijn rekeningnummer is BE40738016523263 07/24Outlook voor iOS downloadenVan: CC_freeform@test-achats.be Verzonden: Tuesday, February 4, 2020 4:08:25 PMAan: plaintes@test-achats.be CC: GWENVANDEGHINSTE@HOTMAIL.COM Onderwerp: CPTBE00797640-09 103811158-45Dossiernummer:103811158-454/02/2020Beste mevrouw Deloof,Op antwoord op u mail deel ik u mee dat je juridische advies kan verkrijgen. Daarvoor dient u eerst lid te worden bij Test-aankoop, behoudens onze vergissing is dit niet het geval.Dit geeft je de kans om kennis te maken met onze diensten alsook de voordelen die je geniet als lid van Test Aankoop.Binnen onze promotie worden de 2 eerste maanden lidmaatschap je aangeboden aan een tarief van 2 euro. Nadien geniet je van een korting van 50%, geldig gedurende de resterende 10 maanden.Je betaalt dan een maandelijkse bijdrage van 10,65€ voor de magazines Test Aankoop, Budget and Recht en Test Gezondheid.Als dank voor je inschrijving ontvang je, binnen de zes weken na ontvangst van uw eerste betaling, een Voucher voor Bol.com va 30€ als welkomstgeschenk.Je kunt je abonnement stopzetten tijdens de proefperiode of bij elke maandelijkse vervaldag en dit ten laatste 15 werkdagen voor het einde van elke maand. Je kunt ons hiervan op de hoogte brengen via een eenvoudige brief, telefoon of mail. Elke begonnen maand wordt als een volledige maand beschouwd.Indien je hiermee akkoord gaat dan kun je mij per kerende op de hoogte brengen van uw gegevens evenals uw rekeningnummer of creditcardnummer (incl. vervaldag).Na ontvangst van je gegevens bevestig ik je inschrijving met het aansluitingsnummer waarmee je bij ons geregistreerd staat.Indien je hierover meer info wenst dan kan je contact opnemen met onze diensten op het n° 02/542.33.35 en dit van maandag tot donderdag van 9h tot 12.30h en van 13h tot 17h. op vrijdag sluiten onze diensten om 16h.Met vriendelijke groeten,AbonnementendienstDossier behandeld door: Najats:eu5se.voxco.com/SE/?st=fDV8pviIBL7CyQ86NLb0e6TDzYBK7ezcNdbS0RwNHf8%3dandlang=nlandurlimport=1andquestlist=categsessionidandcateg=CC2andsessionid=8744217

DKV Belgium

Naar: K. D.

06/02/2020

BesteIs dit in orde voor het lidmaatschap en om dan het nodige advies te krijgen?MvgGwenOutlook voor iOS downloadenVan: Gwen Vandeghinste Verzonden: Wednesday, February 5, 2020 7:03:27 PMAan: CC_freeform@test-achats.be plaintes@test-achats.be Onderwerp: Re: CPTBE00797640-09 103811158-45BesteMijn rekeningnummer is BE40738016523263 07/24Outlook voor iOS downloadenVan: CC_freeform@test-achats.be Verzonden: Tuesday, February 4, 2020 4:08:25 PMAan: plaintes@test-achats.be CC: GWENVANDEGHINSTE@HOTMAIL.COM Onderwerp: CPTBE00797640-09 103811158-45Dossiernummer:103811158-454/02/2020Beste mevrouw Deloof,Op antwoord op u mail deel ik u mee dat je juridische advies kan verkrijgen. Daarvoor dient u eerst lid te worden bij Test-aankoop, behoudens onze vergissing is dit niet het geval.Dit geeft je de kans om kennis te maken met onze diensten alsook de voordelen die je geniet als lid van Test Aankoop.Binnen onze promotie worden de 2 eerste maanden lidmaatschap je aangeboden aan een tarief van 2 euro. Nadien geniet je van een korting van 50%, geldig gedurende de resterende 10 maanden.Je betaalt dan een maandelijkse bijdrage van 10,65€ voor de magazines Test Aankoop, Budget and Recht en Test Gezondheid.Als dank voor je inschrijving ontvang je, binnen de zes weken na ontvangst van uw eerste betaling, een Voucher voor Bol.com va 30€ als welkomstgeschenk.Je kunt je abonnement stopzetten tijdens de proefperiode of bij elke maandelijkse vervaldag en dit ten laatste 15 werkdagen voor het einde van elke maand. Je kunt ons hiervan op de hoogte brengen via een eenvoudige brief, telefoon of mail. Elke begonnen maand wordt als een volledige maand beschouwd.Indien je hiermee akkoord gaat dan kun je mij per kerende op de hoogte brengen van uw gegevens evenals uw rekeningnummer of creditcardnummer (incl. vervaldag).Na ontvangst van je gegevens bevestig ik je inschrijving met het aansluitingsnummer waarmee je bij ons geregistreerd staat.Indien je hierover meer info wenst dan kan je contact opnemen met onze diensten op het n° 02/542.33.35 en dit van maandag tot donderdag van 9h tot 12.30h en van 13h tot 17h. op vrijdag sluiten onze diensten om 16h.Met vriendelijke groeten,AbonnementendienstDossier behandeld door: Najats:eu5se.voxco.com/SE/?st=fDV8pviIBL7CyQ86NLb0e6TDzYBK7ezcNdbS0RwNHf8%3dandlang=nlandurlimport=1andquestlist=categsessionidandcateg=CC2andsessionid=8744217

DKV Belgium

Naar: K. D.

07/02/2020

Beste Ik stuurde alles reeds door via jullie site. Vinden jullie hierover niets terug?Alle nodige documenten waren hierin opgenomen alsook de volledige uitleg.MvgGwenOutlook voor iOS downloaden

DKV Belgium

Naar: K. D.

04/03/2020

Hoe komt het dat wij nog steeds geen reactie ontvingen? Wij moesten lid worden wat wij dan ook gedaan hebben, wij betaalden ook al en er werd beloofd binnen de week antwoord te geven maar ik hoor niets meer....Gwen VandeghinsteOutlook voor iOS downloadenVan: CC_freeform@test-achats.be Verzonden: Wednesday, February 19, 2020 4:50:48 PMAan: plaintes@test-achats.be CC: gwenvandeghinste@hotmail.com Onderwerp: RE: CPTBE00797640-09 103811158-45Dossiernummer:103811158-4519/02/2020Geachte mijnheer Deloof,Hierbij delen wij je, zoals gevraagd, je abonneenummer mee: 2173 107 - 16.Uw dossier werd naar onze juridische dienst verstuurd, voor behandeling hiervan.Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest.Indien je nog vragen hebt, aarzel dan neit om ons te contacteren. Weet dat je ons elke dag kan bereiken op het nummer 02/542.32.00.Met vriendelijke groeten,AbonnementendienstDossier behandeld door: Najats:eu5se.voxco.com/SE/?st=fDV8pviIBL7CyQ86NLb0e6TDzYBK7ezcNdbS0RwNHf8%3dandlang=nlandurlimport=1andquestlist=categsessionidandcateg=CC2andsessionid=8792072


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform