Terug

Terugbetaling hotel

Opgelost Openbaar

hotel Elisabeth Mechelen

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

F. V.

Naar: hotel Elisabeth Mechelen

25/11/2024

Beste, Ik had een kamer geboekt in hotel Elisabeth in Mechelen en bij het reserveren speciaal gevraagd voor een kamer met ligbad. Enkele dagen later (29 okt '24) kreeg ik een mail van 'booking.com' waar letterlijk het volgende instond: "Met genoegen kunnen wij mededelen dat de accommodatie heeft bevestigd dit voor je kunnen regelen. Geen extra kosten voor dit verzoek." Toen we bij aankomst de sleutel gekregen hadden gingen we naar de kamer om tot de vaststelling te komen dat de ons toegewezen kamer niet in het minste leek op de kamer die we de vorige keer hadden. (we gingen terug omdat we van ons vorig verblijf bijzonder tevreden waren..). De kamer had meer weg van een "cel" waar net een dubbel bed inpaste met een klein schrijfmeubel en op de koop toe voorzien was van een "inloop douche"... Maw helemaal niet wat we wouwen. Toen mijn vrouw bij de balie verhaal ging halen kreeg ze te horen dat er geen kamers met ligbad beschikbaar was. Er meteen bij vermelden dat ons geld niet gingen terugkrijgen. Ik ben dan naar de balie gekomen met de mail die ik gekregen had met de bevestiging van ons verzoek. De repliek van de bediende was dat ze onmogelijk kan zien wàt precies onze vraag geweest was... Persoonlijk vond ik de situatie echt niet kunnen. Zeker niet na de bevestiging van hunnen t wegen. Ook in aanmerking te nemen dat vakantie krijgen/nemen niet evident is voor mij én de bittere teleurstelling niet te krijgen wat ons "beloofd" was plus de koele behandeling meen ik aanspraak te maken op een terugbetaling... Soit, we zijn meteen weer naar huis vertrokken en thuisgekomen onmiddellijk een mail gestuurd naar "booking.com" om mijn ongenoegen te uiten en alsook de vraag hoe dit verder aan te pakken en/of dit op te lossen kreeg ik geen gehoor...! Indien u vindt dat ik een legitieme klacht heb gelieve mij dan te contacteren en eventueel bij te staan met raad... Dank bij voorbaat en ik geef u alvast het reservatie nummer met bijbehorende pin. Res: 4349908791 pin: 8150. Met vriendelijke groet, Van Berendoncks Filip

Berichten (1)

hotel Elisabeth Mechelen

Naar: F. V.

26/11/2024

@@REF_ID@5d7428ce0871bbf22f@REF_ID@@ Geachte heer Van Berendoncks, Wij danken u voor uw bericht en voor het delen van uw ervaring. Wij vinden het jammer dat uw verblijf niet aan uw verwachtingen voldeed. Toch willen wij deze gelegenheid gebruiken om enkele belangrijke punten en misverstanden te verduidelijken. Onze Reactie op Uw Klacht Uw verzoeken bij het boeken Bij uw reservering via Booking.com heeft u twee verzoeken ingediend:een verzoek om een specifieke aankomsttijd en een kamer met ligbad.Booking.com verwerkt deze verzoeken automatisch en bevestigt (of niet) enkel de mogelijkheden die direct kunnen worden gegarandeerd. Zoals de check-in mogelijkheden. In uw geval is dus uw aankomsttijd automatisch bevestigd door Booking.com. Het verzoek voor een kamer met ligbad is echter nooit bevestigd geweest, omdat dit een speciale wens betreft die afhankelijk is van beschikbaarheid. Dit kunnen wij aantonen met communicatie uit het Booking.com-systeem (via ons extranet), waarin alleen uw aankomsttijd als bevestigd wordt vermeld. Ook Booking.com heeft uw klacht beoordeeld en vastgesteld dat er geen fout door ons is gemaakt. Indien wij wel een fout hadden gemaakt, zou Booking.com zelf hebben bemiddeld en een eventuele terugbetaling hebben geregeld. Dit is in deze situatie niet het geval geweest.Uw geboekte kamertype De kamer die u had geboekt, betrof een standaardkamer, waarvan duidelijk in de beschrijving op Booking.com wordt vermeld dat deze geen ligbad bevat. Onze kamers met gegarandeerd ligbad zijn uitsluitend beschikbaar in de Cathedral Suites. Het is de verantwoordelijkheid van de gast om bij het boeken de beschrijvingen van kamers en kamertypes zorgvuldig door te nemen.Uw vertrek en terugbetaling Wij betreuren uw besluit om het verblijf vroegtijdig te beëindigen, zonder verdere mogelijkheden of oplossingen ter plaatse te bespreken. De kamer die u had geboekt voldeed volledig aan de beschrijving op Booking.com. Daarom is een terugbetaling niet gerechtvaardigd. Het feit dat een specifiek verzoek (zoals een ligbad) niet kon worden gehonoreerd, verandert niets aan de voorwaarden van de boeking.Onze inspanningen en verwachtingen Wij streven er altijd naar om aan de wensen van onze gasten te voldoen en om hen een aangenaam verblijf te bieden. Tegelijkertijd verwachten wij dat gasten hun eigen verantwoordelijkheid nemen bij het lezen van reserveringsdetails en bij het begrijpen van de communicatie, zeker bij boekingen via derde partijen zoals Booking.com. Toekomstige Suggesties Om teleurstellingen in de toekomst te voorkomen, raden wij aan om rechtstreeks contact met ons op te nemen voor specifieke verzoeken. Zo kunnen wij uw wensen direct afstemmen en duidelijk aangeven wat mogelijk is. Dit helpt ons samen uw verblijf volledig naar wens te maken. Wij begrijpen dat deze reactie wellicht niet de uitkomst biedt die u hoopte, maar wij menen hiermee de situatie op een eerlijke en professionele wijze te hebben toegelicht. Met vriendelijke groet, Hotel Management OPMERKING: Wij benadrukken het belang van uw aandacht voor ons annuleringsbeleid dat u vindt via de volgende link: s:www.elisabeth-hotel.beolicies Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 25 november 2024 18:30 Aan: Hotel Elisabeth info@elisabeth-hotel.be Onderwerp: Terugbetaling hotel ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform