Terug

Terugbetaling gevraagd n.a.v. gewijzigde vluchturen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: RYANAIR

09/03/2024

De vluchttijden van mijn boeking FRGRHB zijn ernstig veranderd door Ryanair. De heenvlucht (7 mei 2024) en terugvlucht (11 mei 2024) wijzigden met meer dan 4 uren. Hierdoor past dit niet meer in ons schema. Een eerdere of volgende vlucht op andere dagen passen niet. Ik wil graag mijn reis annuleren en wil het betaalde bedrag van 277,02 EUR terugbetaald krijgen. Ray vertelde in de chat dat ik de tweede optie (flight delayed) moest aanduiden op https://refundclaims.ryanair.com/ . Het indienen van het formulier lukt niet. Er komt op dat de vlucht met meer dan 5 uur vertraagd dient te zijn. In ons geval is dit meer dan 4 uren.Vervolgens chatte ik met Eryk. Hij zei me dat ik EU261 aanvraagformulier moest invullen: https://onlineform.ryanair.com/ie/en/eu-261. Ook dit lukte niet omdat de vlucht niet meer dan 3 uur vertraagd is bij aankomst. Dit is dus eigenlijk wel het geval als je de initiële boeking bekijkt. Alleen is dit in de toekomst gepland. Eryk gaf ook nog een ander formilier door: https://help.ryanair.com/hc/en-ie/requests/new . Ook hier kan ik niet verder en kom ik terug op de algemene klachtenprocedure.Kan Test Aankoop mij helpen om duidelijkheid te scheppen of ik gerechtigd ben om de vraag te stellen om het bedrag terug te vragen en zo ja wat kan ik of wat kunnen jullie nog doen hiervoor. Zoals je leest ben ik nogal veel van het kastje naar de muur gestuurd met enkele uren wachttijd. Ik zou het echt niet normaal vinden dat ik mijn geld op korte termijn niet kan terugkrijgen na zulke ingrijpende wijziging.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform