Terug

Terugbetaling factuur onderzoek elektricien fout installatie panelen

Closed Openbaar

Gutami Solar

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. H.

Naar: Gutami Solar

28/03/2023

MENSEN BLIJF WEG VAN DEZE FIRMA, ECHT NIKS DAN MISERIE!!!Hieronder de hele voorgeschiedenis:Op maandag 29/08/22 werden mijn zonnepanelen geplaatst. De installatie zou toen ook volledig geïnstalleerd worden, wat echter niet het geval was. De panelen lagen sinds dan ter versiering op mijn dak.Op 16/09/2022 zouden dan eindelijk de omvormer en de panelen worden aangesloten, die dag zelf stuurde de elektricien zijn kat wegens ziekte, dag erna 17/09 zou er dan iemand komen. Elektricien heeft wat zitten prullen in mijn elektriciteitskast en batterijen en omvormer omhoog gehangen. Echter kon hij niet verder omdat het kabeltracé niet geboord werd door de ploeg die instaat voor het dak.Ik heb daarna een klacht geformuleerd op facebook omdat ze wel posts kunnen zetten over tevreden klanten, maar de ontevreden klanten worden niet verdergeholpen en schrijnende dossiers worden niet behandeld. Maandag 26/09 hebben ze mij dan gebeld en diezelfde week zou alles dan toch worden afgewerkt. Op woensdag 28/09/2022, kwam er dan enkel een elektricien, terwijl we duidelijk hadden gezegd dat er zowel een elektricien nodig was als een ploeg voor het kabeltracé. De elektricien is welgeteld 20 min aanwezig geweest en daarna terug vertrokken. De ploeg voor het kabeltracé is na 19u na een ander werk nog heel het kabeltracé komen boren nadat de elektricien zijn kabels gewoon is komen afdroppen en terug is weggereden. Op 20/10/22 werden dan eindelijk heel mijn installatie operationeel gesteld.HET HUIDIGE PROBLEEM:Om dan nu al zeker een aantal weken met elektriciteitsproblemen te zitten thuis die blijken voort te komen van de zonnepanelen installatie. Dit werd op 13/02/23 onderzocht door een ECHTE elektricien, niet door de prutsers die zij sturen.Als je reageert op social media dan krijg je snel reactie, maar telefonisch of per mail zijn ze NOOIT te bereiken. En sinds 15/02/23 kan je ineens ook niks meer op hun social media plaatsen, hoe toevallig toch allemaal he )Op 23/02/23 hebben ze dan eindelijk een interne elektricien langs gestuurd die de kemels van de onderaanneming is komen oplossen. Echter weigeren ze de prestaties te betalen die mijn elektricien geleverd heeft om vast te stellen dat de elektriciteitsproblemen van de zonnepanelen kwamen Nu beweren ze dat ik herstellingswerken heb laten uitvoeren door een externe elektricien wat dikke leugens zijn! Ze hebben zelfs nog met hem gebeld voor meer uitleg dus ze weten goed genoeg hoe de vork in de steel zit!NEEM JULLIE VERANTWOORDELIJKHEID EN VERGOED DEZE KOSTEN TERUG!! Deze kost dient niet door mij gedragen te worden aangezien er bij mij intern geen enkel probleem was aan de elektriciteit! Interne communicatie omtrent mijn dossier is ook een dikke zero.Echt schrijnend hoe heel mijn dossier behandeld werd en nog steeds wordt. Ik kan alleen maar zeggen, teken NIET in op een groepsaankoop met Gutami, ik wil jullie alle miserie en stress en allerhande emoties besparen.De teams die ze sturen kunnen ook geen Nederlands, Frans, (zeer gebrekkig Engels) of enkel Spaans, dus zeer moeilijk om te communiceren.Als ik de klok zou kunnen terugdraaien, dan graag. Alleen maar dikke miserie met deze firma.

Berichten (1)

Gutami Solar

Naar: A. H.

29/03/2023

Beste, Het dossier is opgenomen door de projectleider en zal volgende week besproken worden met de aannemer.Wij brengen de klant hierna op de hoogte.Met vriendelijke groeten,Femke W.Sales AdvisorGUTAMI-SOLAR.COM


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform