Terug

Terugbetaling deel van de reis

Closed Openbaar

HOBOreizen

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. H.

Naar: HOBOreizen

26/09/2023

Evaluatie rondreis Griekenland van 10 september 2023 tot en met 19 september 2023Groepsreis naar het orakelOp dag drie kreeg onze lokale gids Despina, in samenspraak met de reisleider, het jammerlijke idee om de groep in een minibus te stoppen tussen de bagage. Dat iedereen ongemakkelijk zat, hoeft geen betoog. Na de reis ben ik naar de dokter gegaan met gesprongen aders onderaan mijn benen: “beklemd zitten met de benen in de kleine bus gecombineerd met de warmte,” was volgens hem de oorzaak. Reisleider en gids Despina hadden geen oren naar ons geuite ongenoegen daarover. Hun argument was dat we de minibus nodig hadden omwille van de flexibiliteit in de bergen. Dat de bus overladen was en regelmatig door de schokdempers ging, was voor haar geen probleem, alsook het gebrek aan comfort ondanks onze betaling van 4120 euro. Niet alleen ik vind dat Hobo ons een kwart mag terugbetalen, want die minibus heeft hen geld uitgespaard. De Albanese chauffeur was ook niet altijd voorzichtig en overtrad regelmatig de verkeersregels (door het rode licht en over de volle witte lijnen rijden, enzovoort.)De hotels waar we sliepen, waren degelijke drie of viersterren hotels, behalve Capsis hotel Thessaloniki (vier sterren), wat geen vier sterren waard was. Ik had een kleine kamer, waar ik mijn valies niet eens kon openleggen. Vanuit mijn raam had ik zicht op lelijke achtergevels die vol met aircotoestellen hingen en ’s nachts veel lawaai maakten. De foto’s van de mooie kamers op de website van het hotel stemmen niet overeen met de kamer die ik gekregen heb.Nog een punt van kritiek: reisleider en lokale gids hielden geen rekening met degenen die achterbleven tijdens de wandelingen. Zowel in Athene als bij de klim naar het zeventiende eeuwse klooster Agios Ioannis Prodromos (wat toch een moeilijke en gevaarlijke wandeling was door gladde en losliggende stenen) liepen beiden vooraan zonder omkijken. Noch reisleider Willy, noch lokale gids Despina, bekommerde zich om de rest van de groep, en waarom liep niemand van de reisleiding achteraan om de groep af te sluiten? Om dan toch met een positieve noot te eindigen: de maaltijden waren lekker en de restaurants goed. Maar voor mij geen reis met Hobo meer.

Berichten (1)

HOBOreizen

Naar: I. H.

02/10/2023

Beste,Zoals u allicht weet, heb ik onmiddellijk geantwoord (op 26 september) op deze klacht met de melding dat we deze klacht met de reisleider zullen bespreken en deze maand oktober zo snel als mogelijk feedback zullen geven.Ik betreur dan ook ten zeerste te lezen dat mevrouw Ingrid Heylen ons antwoord blijkbaar niet au sérieux neemt en onmiddellijk een versnelling hoger meent te moeten schakelen.Kan u mij aub adviseren welke stappen er dan wel dienen genomen te worden.Vriendelijke groeten,Luc CallewaertGeneral Manager HoboHOBO ReizenBondgenotenlaan 1653000 Leuven (BELGIUM)Mobile Luc Callewaert +32 477 550 705www.hoboreizen.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform