Beste testaankoop,
Op 31 juli 2024 kocht ik een parfum ( grand soir) op de website van maison francis kurkdjian. Voorheen werd reeds een tester van grand soir besteld op de website, zodat ik de parfum eerst zou kunnen ruiken.
Na het uittesten van deze tester bleek de geur mij niet aan te staan.
Ik heb via mail de verkoper gecontacteerd om het artikel te retourneren. Dit dient te gebeuren zoals aangegeven op hun website. De retourzending was voor eigen rekening. Ik heb de retourlabel besteld online bij bpost en vervolgens het pakje op 17/08 afgegeven bij bpost.
Op 21/08 heeft de verkoper het artikel ontvangen, dit kon ik opvolgen via track and trace. De verkoper eiste ook een proof of delivery, dit heb ik tevens via mail gestuurd. Toch duurde het terugbetalen een hele tijd. Ik heb hun meermaals via mail gestuurd waarop weinig reactie kwam. Ik zou moeten afwachten totdat het logistieke departement de levering kon bevestigen.
Uiteindelijk enkele keren gebeld en vandaag kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat het pakje reeds geopend was. Ik heb het pakje in perfect staat teruggestuurd. De parfum in kwestie was nog geseald wanneer ik deze heb geretourneerd.
Ik eiste bewijs hiervan en kreeg een foto toegestuurd van een geopend parfum die langs de zijkant gefotografeerd is, maar geen enkele indicatie dat het over mijn artikel gaat. Ik wou duidelijke foto s van mijn volledige terugstuurde pakje maar deze weigerde zij te geven. Volgens hun is de foto genoeg bewijs. Zelfs de naam (grand soir) kan ik niet zien wetende dat al hun parfums hetzelfde verpakt worden.
Nu mijn vraag naar jullie, kan ik hier iets aan doen gezien het hun woord is tegen de mijne.
Graag hoor ik spoedig van jullie terug.
Alvast bedankt!
Mvg,
Chaima el guedani