Terug

Terug betaling factuur

Closed Openbaar

Chrystalyte

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Chrystalyte

06/09/2018

Op 3 mei heb ik mijn fiets opgehaald bij het bedrijf Crystalyte waar een ombouwset op gemonteerd werd. Daarvoor betaalde ik 1556€. Het doel was een fietstocht doorheen Frankrijk vanaf 1juli. Na 1200km: Motor stopt elke 5 minuten, display geeft geen of verkeerde info aan. 24mei: fiets wordt hersteld. Na 60km: zelfde probleem 29 mei: fiets wordt binnen gebracht. 01 juni: fiets wordt opgehaald: zelfde probleem van in het begin. 02 juni: de tijd begint te dringen, dus een andere fietsenmaker probeert de fiets te herstellen. Hij besluit dat de fout niet weg te werken is. Na elke 1200km komt de fout terug en moet het elektrisch systeem gereset worden door een fietsenmaker. 29 juni: fiets wordt bij Crystalyte afgeleverd om de ombouwset te demonteren. 1 juli: begin van de vakantie wordt uitgesteld wegens geen fiets. 4 juli: fiets wordt opgehaald, niet alle onderdelen van de originele fiets blijken terug gemonteerd te zijn, waardoor een andere fietsenmaker wordt ingeschakeld om het in orde te maken. Pas op 7 juli is mijn fiets terug zoals hij was. De verkoper wil slechts 1007 € terugbetalen: De aankoopprijs min de werkuren, min 1 band, min 25%. 29 mei: fiets wordt binnen gebracht. 01 juni: fiets wordt opgehaald: zelfde probleem van in het begin. 02 juni: de tijd begint te dringen, dus een andere fietsenmaker probeert de fiets te herstellen. Hij besluit dat de fout niet weg te werken is. Na elke 1200km komt de fout terug en moet het elektrisch systeem gereset worden door een fietsenmaker. 29 juni: fiets wordt bij Crystalyte afgeleverd om de ombouwset te demonteren. 1 juli: begin van de vakantie wordt uitgesteld wegens geen fiets. 4 juli: fiets wordt opgehaald, niet alle onderdelen van de originele fiets blijken terug gemonteerd te zijn, waardoor een andere fietsenmaker wordt ingeschakeld om het in orde te maken. Pas op 7 juli is mijn fiets terug zoals hij was. De verkoper wil slechts 1007 € terugbetalen: De aankoopprijs min de werkuren, min 1 band, min 25%.

Berichten (2)

Chrystalyte

Naar: A. C.

19/09/2018

DATA NOT AVAILABLE

A. C.

Naar: Chrystalyte

03/10/2018

Meneer, Bedankt voor uw antwoord. Helaas staan er verscheidene onjuistheden in, maar m.i. heeft het geen enkele zin om er verder op in te gaan. Kort gezegd werkte het systeem inderdaad 1200 km en moest daarna terug gereset worden door een fietshersteller die met het systeem vertrouwd is heel onpraktisch gezien mijn fietsvakantie 5-6000 km zou zijn. De datum 01 juli was vernoemd als vertrekdatum voor mijn vakantie, dus ik kon het risico niet nemen om er zo kort vóór het vertrek een nieuwe set op te laten installeren. Daarom vroeg ik om alles te demonteren. Tijdens het hele proces ben ik inderdaad helaas mijn geduld soms verloren, maar dit was langs beide kanten zo, waardoor we beiden niet altijd zo correct waren als wenselijk. Om een einde te maken aan deze discussie, stel ik voor dat het door u uitgerekende bedrag van 1007€ wordt terugbetaald. Op deze manier kunnen we deze zaak hopelijk afsluiten.GroetenJan Verhelst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform