Eind 2022 bestelden we een zetel in Weba Mons. GEEN aanrader.
In de winkel ging het kiezen van een model vlot, het kiezen van de kleur ging heel wat moeilijker.
De verkopers in de winkel ploften de stapels stalen voor onze neus op tafel, zonder enig woord uitleg.
Ik wou uiteraard dat de kleur van onze nieuwe zetel bij ons interieur zou passen en vond het combineren moeilijk. Zeker omdat de belichting in de winkel absoluut nihil was. Het is één donkere bunker met artificiële belichting.
Daarnaast geven de stalen van de stoffen ook een heel foute weergave van ‘gevoel’ dan van de stoffen in realiteit. Ze voelen heel anders aan. Kortom, je moet een stof en een kleur kiezen op basis van een lapje stof van ongeveer 20 x 20 cm? In een bunker zonder natuurlijke lichtinval.
Er volgde zelfs een tweede bezoek omdat we niet zeker wisten of we wel de juiste kleur gekozen hadden. Dit gaf ons veel onzekerheid…
Begin 2023 werd de zetel geleverd.
Niet eenvoudig in elkaar te zetten. Bepaalde hulponderdelen stonden omgekeerd gemonteerd op de zetel. De poten zaten in een rits onderaan de zetel verstopt. Tot daar aan toe…
De kleur van de zetel is verschrikkelijk. Het viel helemaal anders uit dan verwacht en past totaal niet bij ons interieur.
Elke dag weer kijken we weer op deze afzichtelijke draak.
De service na verkoop heeft ons nooit gevraagd of alles in orde was, of we wel tevreden waren met onze aankoop. Het is: hier is uw zetel, trek uw plan.
Enige tijd later contacteerde ik de klantenservice van Weba over een andere online bestelling, nl. een kattenmand, waar ik al een maand op wachtte (en die uiteindelijk gewoon werd geannuleerd en pas heel laat werd terugbetaald). Als ik hier zelf niets over vroeg, wist ik nu nog steeds van niets (ik heb verschillende malen moeten mailen om een antwoord te krijgen).
Hun verantwoordelijkheid nemen ze niet bij Weba, maar wordt doorgeschoven naar de leverancier.
Tijdens dit contact liet ik weten dat we ook absoluut niet tevreden waren over de kleur zetel die bij ons werd geleverd.
De online service vond de bestelbon van onze zetel blijkbaar niet terug en stuurde ons door naar een andere dienst.
We stuurden hen foto’s, legden hen nogmaals uit wat het probleem was en dat we erg teleurgesteld waren i.v.m. onze aankoop.
In hun mail beweert Weba dat ‘klanttevredenheid’ hun prioriteit is, maar niets is minder waar…
Er werd heel droog gemeld dat de zetel in de gekozen kleur werd geleverd en dat er geen fouten door hen werden gemaakt. De kleur kan verschillen in functie van de belichting.
Excuseer? Zeggen diegenen die in een bunker werken met slechte belichting en totaal geen moeite doen om de klant met hun keuze verder te helpen in de winkel?
Een zekere Anthony besloot er nog een schepje bovenop te doen door erg onbeschoft te reageren. Alsook besloot hij dat het normaal is dat de kleurtint in de winkel altijd licht kan variëren tegenover de zetel die we ontvingen.
Dat lijkt me wel heel gemakkelijk gezegd? Dit is wel meer dan een klein verschil?
Ze konden nog een medewerker sturen om het staal te komen vergelijken met onze zetel, maar de uitkomst zou dezelfde blijven. Ze bieden ons geen enkele oplossing.
Wij zitten nog steeds met een lelijke zetel, en zij hebben ons geld zonder enige moeite te doen om ons als klant tevreden te stellen. Zij kunnen of willen de verantwoordelijkheid niet nemen over hoe de kleur van de zetel bij ons thuis “uitvalt”.
Een compensatie, een terugname, een ruil of een herstoffering voorstellen had bijvoorbeeld al een heel ander verhaal gegeven.
En dan durven zeggen dat we laat komen met een klacht? Wel excuseer Weba, maar er zijn mensen die WEL nog werken (in tegenstelling tot jullie personeel).
Ik vroeg trouwens aan Anthony nog naar contact met een verantwoordelijke, maar daar werd nooit op gereageerd.
Daarmee sloot Weba ons dossier op eigen houtje af…
Last but not least: ik ben zelf Nederlandstalig, mijn man is tweetalig en we bestelden onze zetel in Mons. Als Nederlandstalige die veel moeite doet om deftig Frans te spreken wordt je er NIET hartelijk ontvangen en geholpen, ook de klantenservice neemt geen enkele moeite.