Geachte heer, mevrouw,Mag ik met deze op uw dienst beroep doen aangezien ik als consument niet gehoord wordt. Dit betreffende het volgende. CONTEXTMijn echtgenote en ikzelf zijn altijd klant-coöperant geweest bij COOP-apotheken, de laatste jaren specifiek in het filiaal te Dendermonde Coop 15 apotheker Cathy Van den Berghe (bijlage 1)Dit omwille van het feit dat zij steeds promoten dat zij 10 % korting geven op het aankoopbedrag via hun puntensysteem. Dit staat ook alzo op de site vermeld door in bijlage op “ Onze Coöperatie” te klikken (bijlage 2).Wegens zware ziekte van mijn echtgenote sinds 6 jaar nemen wij dagelijks huismedicatie in voor grootteorde 2,5 € , na tussenkomst mutualiteit én korting coop (bijlage 3). Wegens tijdelijke onbeschikbaarheid sedert 9 mei 2022 van het medicament Fraxodi, heb ik verscheiden andere apotheken moeten aflopen, om voor de dagelijkse toediening, er telkens één doos (=10 injecties) te bekomen.Door deze aankopen bij de andere apotheken wordt ik ermee geconfronteerd dat het verschil in prijs slechts enkele percenten bedraagt. PROBLEEMBij navraag in de apotheek Coop15 krijg ik een ontwijkend antwoord. In feite geen antwoord (bijlage 4)Ik constateer dus dat men er geen communicatie over wil, zelfs na meerder pogingen.Aangezien ik de afrekeningen nooit heb bijgehouden, ervan uitgaande dat de apotheker correct werkt, vind ik er toch één terug. Om de gedachte te vestigen voeg ik ze toe en constateer slechts 3,52 % korting ( bijlage 5).Door het wegvallen van de Fraxodi heb ik sedert 9 mei 2022 geen medicatie meer bij coop15 afgehaald.Ik vroeg reeds om teruggave van de niet toegekende korting, maar ontving hierop geen recactie op.Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dat men mij liever naar een andere apotheek stuurt om alzo het probleem te kortsluiten (bijlage 6).Ool de vraag reeds herhaaldelijk gesteld sedert 13 mei 2022, naar de datum van algemene venootschapsvergadering, om het voorgaande aan te kaarten, wordt ontweken. Deze zal allicht eerstdaags doorgaan, maar ik krijg geen antwoord !bijlage 7). KLACHT:Het kan niet dat men 10% korting affichieert, maar deze niet toepast. Meer nog dat men over het werkelijke tarief zeer onduidelijk is. Het puntensysteem én de korting pas achteraf terugbetalen is niet transparant én draagt dus bij tot deze onduidelijkheid.Daarenboven vind ik het onaanvaardbaar dat men in een sector van zieke patiënten misbruik maakt: enerzijds van hun positie als zieke dus met andere hoofdproblemen én anderzijds door de positie van de apotheker als hulpverlener en vertrouwenspersoon. BESLUIT:Mag ik u vragen Coop aan te schrijven met verzoek tot terugbetaling van het verschil tussen de 10 % en de toegepaste korting.Dit voor de periode dat ik er klant ben. Immers in hun databank moeten hoe dan ook alle betaal- en kortinggegevens beschikbaar zijn. Ikzelf kan ze niet exact bepalen, doch ramen op 200€.