Terug

syndic kosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: OP office des propriétaires

21/11/2019

Beste,Op 4/09/2018 gingen wij over tot de aankoop van een studentenkot in de residentie helios 2 frans ackermanstraat 28 te Gent. 14 maanden later krijgen wij opeens meerdere facturen voor de syndic. maar liefst 7 verschillende facturen met verschillende mededelingen, de meeste facturen schommelen rond de 250 euro. Het stoort mij enorm dat er blijkbaar al algemene vergaderingen zijn geweest, waar wij niet op zijn uitgenodigd. Maar waar dat er wel bepaalde dingen zijn beslist, waar wij als eigenaar geen zeggenschap over hebben gekregen. hierdoor stel ik mij serieuze vragen bij die facturen en tot hoever wij kunnen aangesproken worden voor al deze kosten, vermits er meer dan een jaar over is gegaan.Nadat ik hierover een mail stuurde naar de syndicus kreeg ik als antwoord dat het de schuld van onze notaris is die hen niet had verwittigd, zij hebben nochtans daags na het verlijden van de akte een aangetekend schrijven verstuurd. Ik heb er geen probleem mee dat we syndici moeten betalen maar wel met warrige facturen waarover ik mijn bedenkingen heb.

Berichten (3)

OP office des propriétaires

Naar: R. D.

21/11/2019

GeachteWij hebben uw bericht in goede orde ontvangen, doch betreuren ten zeerste dat de communicatie via dit kanaal moet gebeuren.Bij nazicht is gebleken dat het schrijven van de notaris dd. 5/9/2018 door de mazen van het net is geglipt.Om deze reden stond de verkopende eigenaar bij ons nog geregistreerd als actuele eigenaar en hebben wij ons schrijven aan hem blijven richten.Noch onze brieven, noch onze facturen werden betwist.Ook de koper heeft ons sinds zijn aankoop nooit gecontacteerd.Wij waren er ons dan ook niet van bewust dat er een fout geslopen was in dit dossier.Op 22/10/2019 - een jaar na datum - ontvingen wij via de verkopende eigenaar een kopie van de akte.Wij hebben deze na ontvangst onmiddellijk verwerkt en de nodige aanpassingen, zowel administratief als boekhoudkundig, doorgevoerd.De koper heeft in de akte verklaard•op de hoogte te zijn dat voor het gebouw, waarvan de verkochte kavel deel uitmaakt, Estia BVBA, met maatschappelijke zetel te 9000 Gent, Moutstraat 88 als syndicus werd aangeduiddat hij zich, op de zetel van de vereniging van mede-eigenaars, heeft kunnen informeren naar en kennis kon nemen van het register van de beslissingen van de algemene vergaderingvoor de ondertekening van de verkoopovereenkomst, een kopie te hebben ontvangen van de documenten en inlichtingen, gegeven door de syndicus overeenkomstig artikel 577-11, §1een kopie van de mail ( bijlagen) van de syndicus aan de notaris overeenkomstig artikel 577-11, §2 te hebben ontvangenop de hoogte te zijn van de kosten die hij gehouden is te betalen ten aanzien van de vereniging van mede-eigenaars en dit op basis de kostenstaat opgemaakt door de syndicus, ontvangen voorafgaandelijk aan de akteop de hoogte te zijn dat hij gehouden is tot het betalen van de periodieke kosten ten aanzien van de vereniging van mede-eigenaars, vanaf de dag waarop hij effectief gebruik heeft gemaakt van de gemeenschappelijke delen.Wij begrijpen dat het voor de koper niet aangenaam is, pas nu de documentenfacturen te ontvangen, doch ook hij had dit het voorbije jaar reeds in vraag kunnen stellen.Wij zijn steeds bereid alle nodigebijkomende info te verschaffen aan de koper en hopen ten zeerste dat we op een constructieve manier kunnen samenwerken in de toekomst.Met vriendelijk groet,Gertie GeeraertsProject Management Director SyndicMoutstraat, 88 9000 GentT 32 9 395 45 83gertie.geeraerts@op.be op.be

R. D.

Naar: OP office des propriétaires

21/11/2019

Geachte,Om onduidelijke redenen kan ik geen enkele bijlage van uw bericht openenkunt u deze nogmaals versturen.Verder zijn we al blij dat jullie nu toegeven dat jullie wel een aangetekend schrijven hebben ontvangen van onze notaris.Verder suggereert u dat wij geen enkel contact hebben gezocht met jullie. Ik ben op 4/09/2018 persoonlijk om de sleutels moeten gaan naar OP en daar werd er mij verzekerd dat jullie zeer spoedig contact met ons gingen opnemen. Doordat de verkoop via jullie immokantoor kantoor was gebeurd zou dit geen enkel probleem zijn. Elke week sindsdien heeft mijn zoon die op kot zit gekeken of er correspondentie was van jullie .Zoals u zegt in artikel 577-11, §1en 577-11, §2 wij zijn daar inderdaad van op de hoogte, maar in het contract met de syndicus staat er wel degelijk dat wij door jullie moeten gecontacteerd en uitgenodigd worden op de jaarlijkse vergadering.Verder heb ik nog een bijlage van een mail van op datum 13/12/2017 waarin duidelijk staat de de studio verkocht zal worden...Verder zegt u ook dat u pas op 22/10/2019 de akte van de notaris heeft ontvangen maar op 1 van de 7 facturen die ik van jullie heb ontvangen ( zie bijlage) staat wel duidelijk op datum van 1/4/2019 de mededeling beginbalans moet deze misschien elk jaar opnieuw betaald worden?Verder heb ik via mail daarjuist van jullie een overzicht gekregen met een eind bedrag. Dit is veel minder dan al de facturen samen die ik heb ontvangen, graag duidelijkheid hierover.Verder betreur ik ook dat wij het langs deze weg moeten doen. Maar op 4/9/2018 heb ik met iemand van OP een gesprek gehad en die persoon had mij toen belooft om heel ons dossier te bekijken en ons opnieuw te contacteren. We hebben deze persoon nooit meer gehoord. Ik wil u gerust het hoe en waarom uitleggen, maar als ik u nu al zeg dat het bod op het kot in januari is aanvaard en het is pas gepasseerd in september bij de notaris dan zeg ik denk ik al genoeg en als het niet aan mij had gelegen was het nu waarschijnlijk nog niet gepasseerd bij de notaris.Alvast bedankt voor een verder vlotte opvolging

OP office des propriétaires

Naar: R. D.

22/11/2019

GeachteWij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.Zoals reeds gemeld begrijpen wij dat dit geen aangename situatie is en dat wij steeds bereid zijn alle nodige info te verschaffen.Wij contacteerden de klant eveneens rechtstreeks en betreuren dat we via dit kanaal het antwoord moeten ontvangen.Wij zullen de klant opnieuw contacteren en uitnodigen voor een gesprek op kantoor.Met vriendelijk groet,Gertie GeeraertsProject Management Director SyndicMoutstraat, 88 9000 GentT 32 9 395 45 83gertie.geeraerts@op.beop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform