Terug

Suitcase beschadigd tijdens vlucht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. B.

Naar: Air Arabia

27/02/2024

Beste,Ik zet hieronder een uiteenzetting die ik ook bij air arabia heb gedaan mbt mijn probleem. Het is wel in het Engels.Dear,On my flight from Oujda to Brussels 14/02/2024 (flight 3O851) my luggage was heavily damaged (see pictures in attachment). After retrieving my luggage I immediately went to the Lost and found booth where I was informed that it did not deal with air arabia's customer claims of damaged luggage and that I should contact air arabia online about my issue. The worker told me these were recent Air Arabia's instructions. I was informed by the worker present at the lost and found booth that I should take pictures of my damaged luggage while still at the airport to serve as proof that my luggage was damaged during the flight. I took pictures of my damaged luggage right in front of the lost and found booth. Now Air Arabia claims I have no right to file a claim as the worker at the lost and found booth should have made a report but he told me it was not possible?Please see correspondence below with air arabia. I would like to receive a compensation for my heavily damaged (and now useless) luggage. Please clarify how to proceed.Best regards,Air arabia claimt dus mij niet verder te kunnen helpen terwijl de bagageafhandeling mij vertelde dat Air arabia hen heeft geïnstrueerd om geen klachten via het loket meer op te nemen en dat alles via de website moet verlopen. Hij adviseerde me wel om foto’s van de beschadigde bagage te fotograferen terwijl ik nog op de luchthaven stond. Dit heb ik gedaan en heb zelfs foto’s genomen voor de lost and found booth (waar passagiers van Emirates, Air arabia etc. naar worden verwezen indien er problemen zijn) en deze zijn doorgestuurd naar air arabia. Air arabia weigert nu de beschadiging te compenseren omdat zij beweren dat er een verslag op de luchthaven opgemaakt moest worden. Ik wil een compensatie van mijn beschadigde koffer.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform