Terug

structurele en recurrente problemen met AEG Stoomoven

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Electrolux

27/10/2019

Ik heb een AEG Stoomoven - model BS835680WM (dat reeds een vervanging is/was mits opleg van ik denk 450euro van het vorige model - aankoopdatum 23/05/2016), dat een structureel probleem kent nl STOOMOVEN LAAT DE VERLIESSTROOMSCHAKELAAR SPRINGEN. Eerst herstelling 14/04/2017 en nu dus weer hetzelfde - gekende probleem. Electrolux is bereid een technieker te sturen - maar: De verplaatsingskosten met eerste 20min werk bedraagt 99€. Dat is uiteraard te zeer ongepast, aangezien ik als klant mijn toestel niet verkeerd gebruik, het een gekend probleem is, maar voor hen dit 'buiten de 1 jaar garantie periode na herstelling valt'. Ik weiger deze kost te dragen (dit uiteindelijk een pak hoger zal zijn dan 90euro) aangezien het duidelijk is dat het toestel (aankoopprijs 2400euro) een structureel probleem heeft, waar ik als klant niet hoef voor op te draaien. Graag jullie advies en hulp om dit ook duidelijk te maken nr hen toe.

Berichten (2)

Electrolux

Naar: A. C.

29/10/2019

Bestebedankt voor uw bericht.We hebben de klacht van de heer Dhaenens zorgvuldig doorgenomen en het volgende vastgesteld Klant kocht op 23/05/2016 een nieuw toestel aan de commerciele prijs van 400 euro via Dovy en onze dienst, dit met een waarborg van 2 jaar wettelijke fabrieksgarantie.Op 14/04/2017 werd de oven hersteld want verliesstroomschakelaar sprong af bij gebruik.Dit werd uitgevoerd onder waarborg.De klant meldt ons recent dat het toestelhetzelfde probleem vertoont maar eist een gratis interventie.We willen er op wijzen dat het toestel ondertussen uit waarborg is en er ruim 30 maand tussen eerste interventie zit.Er kan een technieker gepland worden voor het nazicht van het toestel, echter niet onder de geldende voorwaarden van de wettelijke waarborg, hierdoor is de interventie betalend.Bovendien is de waarborg op de herstelling ondertussen ook ruimschoot overschreden.We begrijpen het ongenoegen van de klant maar kunnen geen gratis herstelling uitvoeren op een toestel van 42 maanden oud.Heb ik je zo voldoende gea¯nformeerd?Zo niet, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.Met vriendelijke groetenCarine Electrolux Consumer Services TeamAEG.beElectrolux.beZanussi.beVisit ourFacebookpage!*****************************************visit us at aeg.beelectrolux.bezanussi.be This email and any attached files is for the attention of the intended recipient. The email and any attachments may contain material that is confidential, privileged and/or attorney work product. If you are not the intended recipient: (a) contact the sender immediately and delete from your system all copies of the email including any attachments. (b) do not read, print, retain, copy or disseminate this message or any part of it. Any such unauthorized use may be unlawful. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. The sender therefore cannot accept liability for any errors or omissions in the contents of this message, which arise as a result of e-mail transmission. If verification is required please request a hard-copy version. The protection of your personal data matters to us. Please find relevant information relating to Art. 13 GDPR on s:www.electroluxgroup.comrivacy/en/. The Electrolux Group www.electrolux.com

A. C.

Naar: Electrolux

29/10/2019

Beste Carine,Als het jouw toestel was, dat idd al es door gebrekkig functioneren dienden volledig vervangen te worden - met een opleg van 400eur - dan minder dan een jaar defect was (het nieuwe toestel!), en nu word je opnieuw geconfronteerd met datzelfde probleem, maar de verkoper weigert een herstelling gratis uit te voeren, zou jij dan een happy customer zijn? Ik denk het niet. Het is overduidelijk dat jullie AEG toestellen structurele fouten vertonen, en dat jullie ook buiten de garantie periode - als het over een structureel probleem gaat - jullie verantwoordelijkheid dienen op te nemen. Het is toch niet mijn fout dat jullie toestellen fabrieksfouten vertonen die buiten de waarborg termijn vallen? Want zo komt het wel over: jullie willen immers de klant laten opdraaien (lees betalen) voor een structureel probleem (aangezien het recurrent is en hetzelfde als op 14/04/2017 - is het structureel. Dus helaas, neen u heeft me niet voldoende geïnformeerd, laat staan overtuigd van uw gelijk. Als het jouw toestel was, zou jij dan akkoord gaan met een dure herstelling voor iets waar jij geen fout aan treft? Wat zou jouw reactie zijn? En zou jij het fijn vinden om zo (zie bovenstaande) reactie te krijgen mbt 'overschrijden van garantieperiode'? Neen. Ik heb ooit een probleem met mijn AEG vaatwasser gehad, en er bleek een tandenstoker in de filter te zitten: dit was mijn fout, ik heb dan ook de herstel factuur zelf betaald (kan je ook nagaan) en niet gevraagd om dit onder garantie te doen. Ik was in fout, potje breken - potje betalen. Die oven is een andere zaak: ik kan geen impact hebben op de verliesstroomschakelaar die springt - zeker niet als het een gekend probleem is. Dus ik blijf bij mijn logisch standpunt - neem jullie verantwoordelijkheid, en laat niet de klant opdraaien voor recurrente structurele fouten aan jullie producten. Concreet: laat die technieker komen, @zero cost for the client.vriendelijke groeten,tom


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform