Terug

Stroomonderbreking bij laden van voertuig met laadpaal Ratio

In behandeling Openbaar

Rena Solar & Charge

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. J.

Naar: Rena Solar & Charge

23/09/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 7 juni 2024, heeft uw bedrijf Rena Solar & Charge de laadpaal Ratio Solar 22 KW met 5m kabel geplaatst. Zie factuur nr: 202400325 Ik stel echter vast dat bij elke keer we het voertuig opladen samen met andere elektrische toestellen de hoofdzekering afspringt zodat er geen elektriciteit meer in de woning is, dit met alle gevolgen van dien. We hebben dit onmiddellijk telefonisch gemeld begin oktober 2024 toen dit probleem opdook. Na verschillende telefonische gesprekken is er een medewerker (Tibo) op 12 december 2024 komen kijken en heeft de app aangepast. Het probleem was jammer genoeg hierna nog niet opgelost. Na verschillende telefonische contacten zou hij dan eindelijk langskomen op 28 februari 2025. Er is niemand langs geweest ook geen telefonisch contact meer. Vermits we telefonisch geen hulp kregen hebben we het met mails geprobeerd (in totaal 5)!: Op 6 mei 2025 hebben we een klacht verstuurd via de website van Rena, geen gevolg. Op 10 juni 2025 heb ik een foto van mijn klacht nogmaals doorgestuurd en kreeg ik die avond reactie van de zaakvoerster (Nathalie De Smet). We kwamen via haar te weten dat er problemen waren opgedoken met de Ratio die geplaatst waren. Ze schreef dat er een case aangemaakt was en ze er dezelfde week op gingen terugkomen. Op 1 juli 2025 heb ik terug een mail gestuurd omdat we nog steeds geen antwoord hadden. Wederom geen antwoord. Op 10 juli 2025 heb ik nogmaals een mail gestuurd voor een oplossing te bekomen maar weer geen antwoord. Vandaag, 23 september 2025 hebben we terug telefonisch contact gehad met een medewerker. We hebben duidelijk gevraagd voor dringend contact met de zaakvoerster. Ik heb gevraagd dat de zaakvoerster me zou terugbellen. Mijn gegevens zijn weer opgeschreven en zoals vele keren is me beloofd dat ze deze namiddag contact zou nemen maar tevergeefs... Ondertussen kijk ik op de website en zie ik dat Ratio niet meer in hun gamma staat... Is dit de reden dat wij al een jaar in de kou staan? Dit heeft geleid dat ons voertuig niet kan opgeladen worden wanneer we het wensen, conflicten met andere elektrische apparatuur (computer, Wifi routers, ovens, was- en vaatwasmachine, enz..) en vooral meldingen van onze auto zelf. Daarom verzoek ik u onverwijld en zo snel mogelijk een oplossing te bieden zodat we de laadpaal op een normale manier kunnen gebruiken of deze te vervangen in een functionerende laadpaal waar we voor betaald en recht op hebben. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur onder nummer 202400325 - alle mails zijn in ons bezit en kunnen indien nodig worden afgedrukt - Keuringsattest afgeleverd door Rena solar & charge onder referentienummer: 202406002072v3 datum controle 17/06/2024 -> besluit conform


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform