Terug

Storing ventilatiesysteem VASCO D500

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: VERISOL

09/06/2016

Op 15/02/2016 hebben wij contact opgenomen met de firma Verisol uit Lummen omtrent een probleem met ons ventilatiesysteem. Dit ventilatiesysteem is destijds aangekocht na het bezoeken van een energiebeurs. Het ventilatiesysteem heeft net de twee jaar (fabrieksgarantie) overschreden en het werkt al niet meer zoals het zou moeten, de unit blijft op hoog toerental blazen zonder dat we het minder kunnen zetten. Door dit probleem worden wij in de nacht wakker van het lawaai. We zijn ondertussen reeds 03/06/2016 en het is nog steeds niet opgelost. Er is één iemand van Verisol langsgekomen om het probleem na te kijken, deze persoon weet zelf de oorzaak niet te lokaliseren. Het enigste wat wij altijd maar te horen krijgen is dat we 20 keer moeten duwen op die knop of 10 keer op die knop. Bovendien heeft de man van verisol ter plaatse bij ons thuis gebeld met de mensen van Vasco, tijdens dit telefoongesprek wat ik perfect heb kunnen meevolgen ging het ook de hele tijd maar over 20 keer op een knop duwen, hielp dat niet moest er maar op een andere knop geduwd worden. Het was volgens hun onmogelijk dat de fout ergens anders zou liggen want hun systeem wat destijds als heilig verklaard werd op een energiebeurs zou nooit kunnen stukgaan. Ze bleven maar gissen en mist verspreiden. Vervolgens vertrekt de man van Verisol bij ons thuis zonder dat het probleem is opgelost, Verisol zou contact opnemen met Vasco om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Nu op datum van 03/06/2016 is er nog steeds niemand van Vasco of Verisol terug komen kijken naar het probleem, het enigste wat wij via mail hebben ontvangen is een offerte voor herstelling, gekregen van Verisol en volgens hun opgemaakt door Vasco???? In deze offerte staat dat de printplaat vervangen gaat worden. Vervolgens hebben wij teruggemaild met de vraag om tussen te komen in de kosten omdat de juiste oorzaak niet gevonden kan worden, een offerte opstellen zonder dat de juiste oorzaak gekend is lijkt me vrij onprofessioneel van een bedrijf. Bovendien is er niemand eens komen kijken met techniekers. We zijn ook niet meer telefonisch gecontacteerd door het bedrijf om samen tot een redelijke oplossing te komen. Ik vind het triest dat wij als mensen die een nieuwbouwwoning bouwen verplicht zijn om een duur ventilatiesysteem (6000€) aan te schaffen nu in de steek worden gelaten met de vermelding in de laatste mail dat het om brute pech gaat. Er zouden nooit andere problemen zijn geweest met één van hun toestellen. Ze wensen hier niet in tussen te komen. Ik heb ook gevraagd of ze mij konden garanderen dat het toestel zeker terug zal werken indien we de herstelling laten uitvoeren, ook hier kreeg ik geen duidelijk antwoord op terug, dit kan toch niet? Het is een pure schande dat het nu al reeds 4 maanden duurt en er nog steeds geen oplossing is gevonden laat staan een juiste oorzaak. Ik kreeg ook nog te horen in de laatste mails dat de mensen van Vasco beter kunnen langskomen omdat zij er meer van zouden kennen, wat een reactie van een bedrijf die dit product in hun gamma aanbiedt, toch? En zo zitten we al 4 maanden zonder ventilatie en staat dat dure toestel van amper 2 jaar oud hetgeen 6000€ heeft gekost stil. Er komt geen zuivere lucht binnen, etc...Nog één opmerking, in de laatste mail stond ook dat Verisol niet wenst tussen te komen aangezien het gaat om zelfplaatsing, het is wel heel gemakkelijk om iets preventief te promoten voor zelfplaatsing en dan achteraf zich terug te trekken als de klant in moeilijkheden geraakt...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform