Terug

Stopzetting gewaarborgd loon verzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: Belfius Banque/bank

11/07/2023

Beste, in 2011 tekende ik bij Belfius een contract voor pensioensparen gecombineerd met een verzekering voor gewaarborgd inkomen. De betaling van de maandelijkse bedragen gebeurde adhv een domiciliering. In 2021 stopte door een probleem bij de bank, de automatische betaling. Dit werd recht gezet. in 2022 merkte ik terug hetzelfde probleem. Echter in december 2022 kreeg ik te horen dat verzekering voor het gewaarborgd inkomen eenzijdig was stopgezet en dat de bedragen die ik nog gestort had in mijn pensioenspaarplan gestort waren. Sinds dan ben ik onophoudelijk bezig met het terug opstarten van de verzekering voor het gewaarborgd inkomen maar voor Belfius is duidelijk geen prioriteit. De maanden gaan voorbij zonder antwoord. De stappen die ik al ondernomen heb: 1. verschillende mails 2. Volgens Belfius moet ik gewoon een nieuwe verzekering opstarten, inclusief medische testen - ik ben hier niet akkoord mee gegaan omdat het niet mijn fout is dat hun domiciliering gestopt is 3. Belfius is dan akkoord gegaan om op basis van een medische vragenlijst de verzekering terug op te starten. Deze heb ik ingevuld en doorgestuurd - sindsdien weer 1,5 maand geen nieuwsWat verwacht ik: dat de verzekering terug aan de voorgaande voorwaarden wordt verder gezet. ik ben bereid de ontbrekende betalingen te betalen en de toekomstige betalingen via een ander systeem dan de domiciliering te regelen.

Berichten (3)

Belfius Banque/bank

Naar: K. D.

12/07/2023

BesteWij hebben deze klacht via uw platform ontvangen.Echter, kunnen wij het onderzoek van uw aanvraag niet aanvatten aangezien uw aanvraag onvoldoende duidelijk of onvolledig is.Gelieve ons daarom het volledige adres en geboortedatum van de klant te mailen zodat wij de juiste clientgegevens kunnen inbrengen.Kan u ons ook contactgegevens van de werkgever bezorgen?Met vriendelijke groeten.Klachtenbeheer =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------

K. D.

Naar: Belfius Banque/bank

12/07/2023

Dehertog KoenGeboortedatum: 6 april 1971Bestuurder U&I Power bv, Rendestede 26, 9400 Ninovekoen.dehertog@unipower.be0477570505vnl contact met Katrien Van Hoeyland Kantoor Belfius Aalst

Belfius Banque/bank

Naar: K. D.

13/07/2023

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw brief/e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform