Terug

Steeds uitstellen levering.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Weba Deinze

16/12/2020

GeachteGeduld is een schone deugd. Het is natuurlijk hoe je dit geduld op de proef gaat stellen.Toch wel een grote bestelling gedaan bij Weba op 28/08/2020. Geplande levering zou kunnen doorgaan eind oktober 2020. Geen probleem voor ons: normale zaak dat je op sommige artikelen moet wachten. Deze datum kwam in zicht. Contact opgenomen: sorry door CORONA zullen we dit moeten verschuiven naar halfweg november. De kasten van de eetplaats zijn er nog niet. OK, we weten allemaal wat Corona kan te weeg brengen. Datum kwam weer in aanzicht: terug contact opgenomen.Sorry, het zal voor halfweg december zijn, kasten zijn er nog niet. Dan al afgesproken dat wanneer het juist toch maar de kasten zijn: we voor 2 thuisleveringen zullen kiezen. Een extraatje van 65 euro leveringskosten voor weba? Kan ik met leven!Dus ik contacteer op 15/12/2020 Weba: het zal niet lukken want de stoelen zijn er niet. De stoelen zijn er niet? Deze waren toch wel al aanwezig? Zijn deze van mijn bestelbon weggehaald? Momentje mevrouw, we zullen dit nakijken. De stoelen zijn al naar een andere klant doorgegeven. Maar deze klant doet een geste naar u, en u krijgt prioriteit. Yeah right! Dit was volgens mij niet de afspraak? Hoe eerlijk is dit allemaal verlopen, dan? Vertrouwen is een beetje aan het zakken. Corona wordt de laatste tijd steeds meer en mmeer het excuus.Dan nog te vragen bij contact op eind november, dat wanneer ik de eerste bestelling zou laten komen dit voor de feestdagen zou gebeuren. Nu was dit op 30 december 2020. Vroeger kan nu niet meer mevrouw.Dan te bedenken dat ik mijn oude meubelen al weggeschonken heb aan het goede doel.PS: krijg ik mijn voorschot terug als ik de gehele bestelling laat vallen?

Berichten (3)

Weba Deinze

Naar: M. D.

17/12/2020

Beste mevrouw Dalschaert,De wereldwijde Covid19-crisis heeft helaas ook een impact op de meubelindustrie. Heel wat fabrikanten ervaren tekorten aan grondstoffen om een afgewerkt product te kunnen afleveren. Het gaat van metalen beslag om eet- en slaapkamers te monteren tot koudschuim vullingen en metalen veren om salons, boxsprings en matrassen mee te vervaardigen.De tekorten zijn het gevolg van het stilvallen van productie-eenheden waar deze onderdelen voor de meubelindustrie worden gemaakt. Fabrieken zien een deel van hun productiemedewerkers uitvallen of gaan tijdelijk op slot omwille van een plaatselijke uitbraak van het coronavirus. Of landen en regio's gaan zelfs voor een langere periode in een gedeeltelijke of volledige lockdown.U zal begrijpen dat de productieprocessen van onze leveranciers en hun toeleveranciers door dit alles ernstig verstoord zijn geraakt.Concreet betekent dit met betrekking tot uw koopovereenkomst KO 5838650 dat een aantal zaken voor u reeds op voorraad staan. De eettafel, stoelen, salontafel, verlichting en het tapijt zijn binnen. De productie en de levering van het dressoir en de glaskast hebben helaas vertraging opgelopen. Deze worden hier pas eind januari begin februari verwacht.We stellen voor dat we reeds een eerste levering bij u doen met alles wat op voorraad is. En de 2 overige producten gratis naleveren zodra ze binnen zijn. Momenteel is de eerst mogelijke datum voor levering en montage woensdag 30 december. Gelieve contact op te nemen om de datum vast te leggen. Mocht u echter de meubelen sneller bij u thuis willen hebben, dan stellen we u gratis een bestelwagen ter beschikking voor de afhaling. Ook hiervoor is het maken van een afspraak noodzakelijk.Meubelen Weba stelt zich garant voor kwalitatieve meubelen aan scherpe prijzen, met een goede dienstverlening voor, tijdens en na een aankoop. In dit geval zijn wij echter, net als een groot deel van de wereldeconomie, getroffen door een situatie van overmacht. We zullen er alles aan doen om het verdere verloop van uw bestelling zo goed als mogelijk op te volgen en af te handelen.Indien u meer vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren.We verontschuldigen ons voor het ongemak dat u hier mogelijks door ervaart.Met vriendelijke groet,Kurt MoreelsTel: +3292505157

M. D.

Naar: Weba Deinze

18/12/2020

GeachteOei, bij laatste contact deze week met Weba:Zou halfweg januari 2021 mijn bestelling volledig zijn? Nu lees ik dat dit al eind januari begin januari 2021 zijn.Dan maak ik toch de afspraak om het eerste deel op 30 december 2020 te laten leveren.Alvast bedankt.

Weba Deinze

Naar: M. D.

13/01/2021

Beste,We hebben een overeenkomst met mevrouw Dalschaert gemaakt. De meubelen die beschikbaar waren zijn nog geleverd op 30 december. Twee stukken worden binnenkort gratis nageleverd.Mvg,Kurt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform