Terug

Sofware update maakt TV kapot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. N.

Naar: PHILIPS

12/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Een jaar gelede kocht ik een Philips TV 50PUS8505/12 serienummer FZ4A2126031708. Een goeie week geleden deed deze TV een automatische software-update, en daarmee werd de Ambilight functie uitgeschakeld. Ikheb eden Philips TV gekocht, precies omwille van die Ambilight functie. Uw klantendienst antwoordt in case nummer 04478391 steeds naast de kwestie en liet mij al twee keer terug fabrieksinstellingen instellen, maar dat lost het probleem niet op. Integendeel: mijn afstandsbediening werkt nu ook niet meer zoals voorheen. Er wordt geen oplossing geboden. Ik verwacht dat ik terug kan naar SW versie TPM191E_R_101.002.178.000 en alles weer werkend kan krijgen, OF een nieuwe werkende TV. Met vriendelijke groeten, Frank Neirynck

Berichten (3)

F. N.

Naar: PHILIPS

13/08/2024

Beste Philips, Na nog enkele keren heen en weer kreeg uiteindelijk wel een procedure om de software te herstellen MAAR met volgende opmerking: "Volg de onderstaande stappen. Mocht dit niet werken,valt de televisie helaas buiten de garantie. Om die reden blijft de enige optie over om de televisiete repareren bij een reparatie centrum." Klaarblijkelijk vindt Philips het normaal om een TV met niet naar behoren werkende software te sturen naar toestellen die net buiten garantie vallen (mijn TV was 5 maanden uit garantie toe de software ongevraagd werd geïnstalleerd, factuurdatum 2 januari 2022), en dan de verantwoordelijkheid bij de klant te leggen. Ik denk dat dit NIET kan. Ik durf uiteraard die procedure, waarover ik op het internet heel wat negatieve ervaringen lees, niet zelf aan te vangen en zit nu met een half werkende TV. Met vriendelijke groeten, Frank Neirynck

PHILIPS

Naar: F. N.

14/08/2024

Beste meneer/mevrouw,TPVision BE:· Dit product wordt door een andere afdeling binnen Philips behandeld. Ik vraag u dan ook contact op te nemen met deTV-afdeling door te bellen naar het volgende telefoonnummer:0800 84438SupportOfficeTV_BE@tpv-tech.comIk wens u nog een hele fijne dag!Met vriendelijke groet,PetrosMedewerker Philips Consumer Careref:_00Dw0Cp29._5005IjYAzg:refHeeft u nog vragen? Neem contact met ons op:--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 12-8-2024 19:45Aan: consumersupport@philips.comOnderwerp: Sofware update maakt TV kapotCaution: This e-mail originated from outside of Philips, be careful for phishing. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

PHILIPS

Naar: F. N.

14/08/2024

Beste meneer/mevrouw,Dit product wordt door een andere afdeling binnen Philips behandeld. Ik vraag u dan ook contact op te nemen met deTV-afdeling door te bellen naar het volgende telefoonnummer: 027 007 262 (lokaal tarief).· Uiteraard kunt u ook via email (webformulier) of chat contact opnemen, via onze contactpagina: www.philips.be/contact en kies voor de juiste categorie.Ik wens u nog een hele fijne dag!Met vriendelijke groet,PetrosMedewerker Philips Consumer Careref:_00Dw0Cp29._5005IjYG5s:refHeeft u nog vragen? Neem contact met ons op:--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 13-8-2024 16:00Aan: consumersupport@philips.comOnderwerp: Nieuw bericht van FRANK NCaution: This e-mail originated from outside of Philips, be careful for phishing. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform