Terug

Smappe emergiemonitor kan na enkele jaren niet meer hersteld of vervangen worden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: Smappee

12/10/2022

Ik kocht in mei 2017 een Smappee solar monitor (ongeveer €300) om mijn electriciteit en gas verbruik op te volgen. Ik kocht er een jaar later een tweede voor een andere woning. Deze week werkte de monitor plots niet meer. Op de web site smappee.com was er niets meer te vinden over de Smappee solar. Er stond wel een email vermeld (belgium.france@smappee.com) daar daarop werd niet geantwoord. Ook via de telefoon kon ik niemand bereiken. Uiteindelijk vond ik dan het email adres support@smappee.com. Daar kreeg ik vandaag het antwoord: Ik zie dat uw monitor dateert van 2016 dus helaas valt deze niet meer onder garantie. Dus jammer genoeg, is er weinig dat ik kan doen om u te helpen aangezien onze Smappee Solar end of life is. Het enige wat ik je nog kan aanraden is om even te kijken naar nieuwe Smappee Infinity producten. Er werd me later ook nog gezegd De solar is nog maar paar maand geleden end of line verklaard. Normaal gezien zou er hiervan een mail werden verstuurd naar alle gebruikers. Ik zal dit dan ook nog eens intern bespreken en doorgeven. Op onze producten geven we ook maar 2 jaar garantie. . Blijkbaar gaat Smappee er dus van uit dat wanneer de garantie afloopt zij geen verantwoordelijkheid meer nemen voor het herstellen van hun producten. En de klanten van deze producten worden evenmin geïnformeerd over het besluit om producten als end of life en dus onherstelbaar te bestempelen. Dit is toch te gek? Zou U dit aanvaarden indien U een TV of auto koopt? Het product wordt door Smappee dus als wegwerpproduct beschouwd na 2 jaar.

Berichten (1)

Smappee

Naar: P. P.

12/10/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Hello klachtenbox,Your request (56605) has been received and is being reviewed by our support staff.We aim to respond to your request as fast as possible. Thank you for your patience.To add additional comments, reply to this email or click the link below::support.smappee.com/hc/requests/56605--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Smappee Support.[09KOVL-Z725R]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform