Terug

Slotfactuur inclusief herinneringen vóór volledige levering

Opgelost Openbaar

Belgian Solar

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. L.

Naar: Belgian Solar

17/07/2023

Beste, ik bestelde zonnepanelen en thuisbatterij in september 2022. Ik heb direct een voorschot van 40% betaald. De levering zou in het eerste kwartaal van 2023 gebeuren. Uiteindelijk werd dit uitgesteld, waar ik best begrip voor op kon brengen. Dan kreeg ik plots een datum voor levering op 6/6 en moest ik nog 40% betalen. Dat heb ik ook direct betaald. De levering werd de dag voor de afspraak per mail geannuleerd. Ik werd vervolgens niet gecontacteerd voor een nieuwe afspraak en kreeg ook geen antwoord op talloze telefoons en mails.Uiteindelijk heb ik een aangetekende brief gestuurd en gevraagd om binnen de maand te leveren, anders wilde ik mijn geld terug. Dan kreeg ik plots per mail op 23/6 een nieuwe afspraak voor levering op 4/7. Met dezelfde mail kreeg ik de saldofactuur, resterende 20%, die te betalen was ten laatste 7/7.Volgens de leveringsvoorwaarden bij de offerte, zou ik de saldofactuur pas ontvangen bij levering van keurings-, registratie- en verklaring op eer bewijs. Ik heb dan ook direct terug gemaild naar Belgian Solar, dat ik niet van plan was te betalen voordat ik deze documenten ontvangen heb. Zoals gewoonlijk kreeg ik geen antwoord.Op 4/7 werden de zonnepanelen geleverd, maar de installateurs hadden geen tijd om alles af te werken. Er moest nog een electricien komen. De firma was niet bereikbaar, maar ik kreeg een mail dat de electricien op 6/7 om 10.00u zou komen. Mijn schoonmoeder heeft heel de dag gewacht, maar er kwam niemand. Firma weer niet bereikbaar. Op 9/7 kreeg ik per mail een eerste herinnering van betaling voor de saldofactuur! Ik heb direct geantwoord dat de installatie nog niet eens klaar was! Op 10/7 kreeg ik opnieuw een mail dat er op 11/7 een electricien zou komen. Die is inderdaad gekomen en heeft de installatie in werking gesteld. De electricien vertelde mij, dat ik binnenkort door een keurder zou gecontacteerd worden voor een afspraak. Dat is nog niet gebeurd, maar op 17/7 kreeg ik een tweede herinnering voor de saldofactuur met dreigende taal over het toepassen van de algemene verkoopsvoorwaarden en dringend verzoek om binnen 3 dagen te betalen.Ik heb hierop geantwoord dat, volgens de leveringsvoorwaarden, de saldofactuur helemaal nog niet mocht opgestuurd worden. Ik zou deze pas ontvangen, als de keuring en aanmelding gebeurd zijn.Aangezien ik nog nooit antwoord heb gekregen op mijn mails en telefoons, probeer ik het nu langs deze weg.

Berichten (1)

Belgian Solar

Naar: K. L.

18/07/2023

Beste mevrouw Libberecht,Onze excuses voor het lange wachten en de miscommunicatie.We hebben keuringsinstantie ACEG gecontacteerd voor het inplannen van uw keuring.Zodra we hiervan een conform keuringsverslag ontvangen doen we de aanmelding van uw installatie bij Fluvius.In tussentijd hebben we uw saldofactuur on hold gezet.Indien u verder nog vragen en/of opmerkingen heeft, hoor ik het graag.Metvriendelijkegroeten,AnWinswww.belgiansolar.beNoordervaart252200HerentalsBelgi


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform