Beste, Ik heb sinds 27 februari voor de eerste keer contact opgenomen met deze bedrijf ML RENOVATIE voor mijn zolder. 2 maart zijn ze ter plaatste een prijsofferte komen doen. We zijn voor €18020 onderling akkoord geweest en hebben ze hier bij ons begonnen te werken op 6 maart nadat ze mij de voorschot van 30% (€5406,00) hebben laten betalen op 3 maart waarvan ik op 10 maart ook een bewijs van heb dat ze het hebben ontvangen. Voordat ze begonnen hebben we hier duidelijk afgesproken dat 3 weken gaat duren en ook hebben ze mij foto's laten zien van zijn werken en hebben ons beloofd om proper te werken waarvan we dit niet helemaal terug zien, ze hebben ook ons gezegd dat we gaan verschieten tegen einde werk met het propere afwerking dat ze gingen leveren waar we dit ook weer eens helemaal niet terug kunnen zien. Ze hebben ons alleen maar stress bezorgd niet alleen mij maar ook mijn echtgenoot en mijn kleine kind van 3 jaar. We kunnen al maanden niet slapen boven samen met gezin waarvan ze dit heel goed weten. Nog komen ze het niet afwerken. Ik heb telkens voor elke kleine ding zelf moeten inspringen. Ik heb duidelijk foto's laten zien met wat ik wil, hebben ze nog poging gedaan om helemaal iets anders te zetten in de plaats. Deze mannen doen gewoon zijn ding. Om het zo goedkoop te maken hebben ze met ons voeten gespeeld en hebben ze nog in plaats dat duidelijk vermeld was op de offerte en factuur als 'steentapijt' gewoon een mat te leggen. Ook hebben ze hier het zelfde geprobeerd met de trap leun. Een trap leun hebben ze de kleinste wat beschikbaar is gekocht en zo maar midden van de trap geplaatst. Een trap leun is volgens mij dat begint van begin tot einde van de trap. Natuurlijk heb ik dit laten verwijderen en een nieuwe laten plaatsen waar dit ook niet naar ons zin is, geen einddeksel en geen gelijkheid en is weer niet lang genoeg. Ze hebben mij toen op 4 april de hele factuur wat er nog overleef gestuurd en gezegd dat er nog 1 dag werk was en hebben ze dit nog laten betalen waar ik niet akkoord ging. Ik heb toen gevraagd dat ik een principe heb dat ik het betaal einde werk. hebben ze mij dit factuur aangepast en teruggestuurd en gezegd dat ze niet verder kunnen als ik deze niet betaal. Tegen 11 april heb ik de gevraagde ook gedaan en heb nog €10500 betaald waar ik ook een bewijs heb dat ze het hebben ontvangen. Eenmalig dat ze de betaling hebben ontvangen zijn ze niet meer komen opdagen ofwel gekomen telkens dat ik er zelf voor stuurde en telkens herhaalde van dat ik duidelijk was geweest dat ze hier waren van geen andere werk tijdens mijn werk nog niet af is waar ze mij hier ook beloofd hadden. Maar toch hebben ze durven doen en is nog steeds niet af. De trap en de rest van werken wat er nog moest gebeuren hebben ze toen zo gelaten en waren ze juist begin mei tot begin juni in een keer niet meer komen opdagen en hebben ze zelfs mij even geblokkeerd. Ze hebben ook niets meer laten horen van zichzelf. De rest van werken was zomaar gebleven. Op een duur geraakte mijn geduld op omdat 3 weken wat ze hadden voorgespeld hadden al lang voorbij was en dat we al bijna 4 maanden ook niet boven kunnen slapen en al maanden onder in de sofa slapen ons familiaal heel veel stress en ellende had bezorg waarvan we dit als morele schade zien, heb ik persoonlijk de eigenaar van de bedrijf een bericht gestuurd op 7 juni dat dit niet meer te tolereren is en dat zorgeloos zijn en dat ik geen professionaliteit in zijn werken zie, heb ik duidelijk gevraagd om hier zo snel mogelijk te afwerken en zijn beloftes na te komen. Waarvan ik deze zulke berichten duidelijk een paar keer heb moeten herhalen omdat ze mij man en vrouw gewoon negeerden. Ze hebben ons gewoon wijsgemaakt dat de eigenaar geen Nederlands kon, de contact persoon is de vrouw waarvan ze nog niet is komen opdagen en telkens achter de schermen praat. Zij heeft mij telkens met ons tijd afgehouden door te zeggen van dat de werkmannen nog een dag werk heeft. Op een duur na zo vaak vriendelijk dit proberen op te lossen en duidelijk te verwittigen wanneer ons werk zo afzijn en dat ze nog met ons voeten speelden dacht ik toch de man te sturen voor de laatste keer. Op 19 juni heb ik duidelijk geschreven tegen hem van geen antwoord en geen antwoord of geen oplossing is vredegerecht we hebben genoeg kansen gegeven aan jullie. kreeg ik meteen een dreigende en arrogante, onbeschofte antwoorden van hem terug in het Nederland waar wij dachten dat hij geen Nederlands kon. Ik had in verdere loop van dat gesprek ook duidelijk tot vorige week zondag 25 juni hun tijd gegeven dat het af moest zijn en zoals wij hadden gevraagd. Juist erna zijn 2 dagen komen opdagen. Ze hebben het weer niet afgewerkt zoals wij het willen en ook hebben ze mij gevraagd om de steentapijt weg te halen en 500€ van de factuur weg te halen waar ze hier €800 euro voor hadden berekend. We zijn daar niet meer akkoord gegaan en hebben ze dit keer gevraagd dat ze de materiaal niet kunnen vinden. Ik heb zelf de contactpersoon gevonden na een paar keer ook zelf achterna te lopen hebben ze dit met tegenzin besteld en heel slecht gezet dat niet acceptabel is. Ik heb duidelijk gestuurd weer dat ze zelf toezicht moest houden vond die zelf het mooi hoe zijn werkmannen hebben gewerkt hier. Alles is snel snel gedaan. We vinden het niet meer kunnen de lavabo is duidelijk rechts besteld en hebben ze links laten leveren en hebben ze dit ook nog eens beschadigd om het rechts van te maken. Alleen maar niet komen opdagen met uitvluchten dat ze hadden dat ze aan het wachten waren op materiaal en daarna ook verkeerd geleverd. Ik wil duidelijk ook zeggen dat ze overal vooral mijn muren, mijn onderste trap dat ik voor andere bedrijf heb laten maken stof en vuil hebben gemaakt. Bad wand meegenomen en niet geplaatst. Ons geduld is ondertussen opgeraakt. We zijn dit spelletje beu en zijn ziek geworden waarvan ze dit zelf ook weten en zorgeloos blijven. Ik wil dat jullie ons zo graag helpen we zitten vast.