Terug

Slechte producten !

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. K.

Naar: Sinoz

10/01/2025

Ik heb producten gekocht bij een beautyzaak genaamd SK beauty in Limburg, waar zij als tussenpersoon fungeert. Het merk van het product is SINOZ, een Turks merk dat hier in België wordt verkocht. Ik heb de Hydrapro Gel van dit merk gebruikt, waarna ik een infectie op mijn gezicht heb opgelopen. Bij nader onderzoek blijkt het adres van SINOZ een industrieterrein in Nederland te zijn en geen erkende beautyzaak. Dit roept ernstige twijfels op over de herkomst en de kwaliteit van het product, evenals de naleving van Europese wet- en regelgeving op het gebied van cosmetica en volksgezondheid. Ik wil mensen waarschuwen om deze producten niet te gebruiken, omdat ze mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid. Ik eis dat Test Aankoop dit dossier onderzoekt en het bedrijf contacteert, aangezien ik zelf al geprobeerd heb contact op te nemen met SINOZ maar geen reactie heb ontvangen. Daarnaast ben ik van plan juridische stappen te ondernemen. Ik zal klacht indienen bij de FOD Volksgezondheid in België en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) om de verkoop en verspreiding van dit product te laten onderzoeken. Ook zal ik SK beauty in Limburg aansprakelijk stellen, gezien zij als tussenpersoon verantwoordelijk is voor de verkoop van dit schadelijke product. Ik verwacht dat zowel zij als het merk SINOZ verantwoording afleggen voor de schade die mij is toegebracht. Als deze situatie niet wordt opgelost, zal ik verdere stappen ondernemen, waaronder het inschakelen van een advocaat om een schadevergoeding te eisen en juridische claims in te dienen voor nalatigheid en schending van consumentenrechten.

Berichten (2)

Sinoz

Naar: E. K.

14/01/2025

Geachte heer Kaya, Wij nemen klachten en opmerkingen van onze klanten zeer serieus, aangezien klanttevredenheid voor ons als bedrijf een prioriteit is. Wij willen echter graag verduidelijken dat uw bewering dat wij niet op uw klacht hebben gereageerd, onjuist is. Wij hebben uw klacht zorgvuldig behandeld en hier ook op gereageerd. Wij kunnen u verzekeren dat wij bewijzen hebben van onze correspondentie en helpen u graag verder als u deze nogmaals wilt ontvangen. Echter heeft u i.p.v. het hele gesprek te laten zien alleen datgene laten zien wat u heeft geschreven, wij hebben ook uitgebreide rapportages verstuurd waarin u kan zien dat alle producten zorgvuldig worden geproduceerd, ook heeft u dit niet laten zien!!! Wij voegen het bewijs van ons gesprek toe. Dit duidt meer op een lastering en oneerlijkheid van u zelf. Dat u privé problemen hebt en ook nog eens familie bent van de verkoper waar u de producten hebt gekocht is uw eigen probleem en dit betekent niet dat u zomaar een merk kan bekladden met een bubbel verhaal. Wat betreft de beschikbaarheid van onze producten in België: deze worden inderdaad via onze officiële partner SK Beauty verkocht. Wij staan in nauw contact met hen om ervoor te zorgen dat onze producten en dienstverlening aan de hoogste standaard voldoen. Wij nodigen u uit om contact met ons op te nemen via info@sinoz.eu zodat wij eventuele onduidelijkheden persoonlijk kunnen oplossen. Samen vinden wij graag een oplossing. Met vriendelijke groet, Gizem Aladag Brandmanager gizem@sinoz.eu Bedankt voor je bericht. l Mesajınız için teşekkür ederiz. lDanke für deine Nachricht. Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. XO, Yardimci olabileceğim başka bir konu varsa, her zaman yazabilirsiniz. Sevgiler, Ich hoffe das ich dir hiermit geholfen habe. Falls du noch Fragen haben solltest, melde dich gerne nochmal bei uns. Schöne Grüße, Melissal Sena Customer Service l SiNOZ W. www.sinoz.eu Amsterdam, The Netherlands Powered by Trengo On Fri, Jan 10, 2025 10:15 PM, klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

E. K.

Naar: Sinoz

15/01/2025

Geachte mevrouw Aladag, Uw e-mail van 14 januari 2025 is niet alleen buitengewoon teleurstellend, maar toont ook een onacceptabele mate van nalatigheid en disrespect richting een klant. De bewering dat mijn klacht onjuist zou zijn, is absoluut ongegrond en wordt volledig weerlegd door het bewijs dat ik in mijn bezit heb. Ik heb duidelijke en onweerlegbare bewijzen, waaronder WhatsApp-gesprekken, waaruit blijkt dat SEVGI KIRTAN persoonlijk verantwoordelijk is voor het leveren van het product aan mij. Het is bovendien schandalig en ongepast dat u verwijst naar vermeende “familieproblemen” in een poging om de focus van uw verantwoordelijkheid af te leiden. Ik adviseer u dringend om dergelijke uitspraken achterwege te laten, zeker als u niet volledig op de hoogte bent van de feiten. Dergelijke insinuaties zijn niet alleen respectloos, maar kunnen ook juridische gevolgen hebben. Ik eis hierbij: 1. Een formele erkenning van mijn klacht, vergezeld van een inhoudelijke reactie op de door mij verstrekte bewijzen. 2. Een officiële verklaring over de stappen die uw bedrijf zal nemen om dergelijke nalatigheden in de toekomst te voorkomen. Daarnaast wil ik u verzoeken om het volledige adres van uw bedrijf te verstrekken, aangezien dit nodig kan zijn voor verdere juridische stappen. Om verdere tijdverspilling te voorkomen, wil ik u hierbij laten weten dat ik dit gesprek beëindig. Dit is mijn laatste communicatie met u. Vanaf dit punt zal de zaak worden overgedragen aan FOD Financiën, die rechtstreeks contact met uw organisatie zal opnemen. Mvg, Ramazan


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform