Terug

Slechte klantenservice filiaal Kvik Gent

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: KVIK

30/05/2022

BesteIn mei 2016 werd onze keuken van Kvik Gent geplaatst, in september was de eerste ingebruikname. Amper een jaar later, in 2017, waren er al klachten over een aantal vloerplaten die schilfers fineer loslieten en een plint aan het kookeiland dat losliet. Toen al was het een heel lange strijd om in contact te staan met de dienst na verkoop. Uiteindelijk werd de schade toegewezen aan onzorgvuldig gebruik en zouden de vloerplaten op onze kosten hersteld worden. Voor een keuken van slechts een jaar oud, leek ons dit niet te kunnen. Uiteindelijk was de oplossing en de vriendelijke tegemoetkoming 2 plastieken vloermatten om in de kast te plaatsen. Dit was niet volgens onze wens, maar het best verkrijgbare op dat moment... De platen hadden hersteld moeten worden. De plint werd hersteld. Ondertussen is er een nieuw geschil al een tijdje aan de gang, waarbij de vaatwas soms na de cyclus bleef draaien en soms gewoon niet meer wilde opstarten. Ook hier duurt de communicatie eindeloos. Voor deze specifieke klacht kwam er niemand langs, maar ook hier werd er gesproken van onzorgvuldig gebruik door ons. Wij zouden de vaatwas te snel na de cyclus openzetten, waardoor er vocht in de keukenkasten komt, alles opzwelt en de vaatwas uiteindelijk onderuit zakt en niet langer werkt... Vreemd dat hierover geoordeeld kan worden via telefonisch contact en contact via e-mail? We kregen een prijzige offerte als voorstel om dit te laten herstellen, en negeerden deze offerte graag. Op vandaag hebben wij 3 onafhankelijke partijen (schrijnwerker, elektricien en servicedienst van Siemens zelf), die verklaren dat de fout ligt bij de plaatsing en ABSOLUUT NIET te wijten is aan ook maar enig onzorgvuldig gebruik... Wanneer ik opnieuw contact opneem met Kvik Gent, krijg ik te horen dat de garantieperiode verstreken is en wij zelf niet ingingen op de offerte. Op de andere aspecten, of het feit dat dit geschil al zolang aansleept wordt niet eens ingegaan. Ondertussen richtten wij ons tot het hoofdkantoor van Kvik in de hoop dat er een oplossing komt. Sowieso moet de vloerplint gedemonteerd worden door hen, vooraleer de elektricien ook maar enige herstelling kan uitvoeren. Ondertussen kunnen wij alleen maar afwachten en de afwas bovenop de andere huishoudelijke taken voor lief nemen. Ook de plint van het kookeiland liet ondertussen opnieuw los, maar ook hier wordt niet op ingegaan door Kvik Gent. Siemens België liet ons bovendien weten dat we eigenlijk, door de aankoop van 5 toestellen ineens, recht hadden op een verlengde garantie tot 5 jaar, indien wij de toestellen registreerden. Dit werd ons niet gemeld door Kvik Gent, waardoor wij deze garantie mislopen. De display van de microgolfoven laat het al een jaar afweten, en ging anders ook onder garantie hersteld kunnen worden. Ons inziens ging Kvik Gent ook hier in de communicatie bij plaatsing in de fout door ons niet te informeren over de verlengde garantie. Wat de vaatwas betreft is het ons nog een vraag wie de kosten draagt. Gezien het een installatiefout betreft, valt dit sowieso niet onder de garantievoorwaarden van Siemens. Gezien de fout echter bij aanvang al gemaakt werd bij Kvik Gent, en de gevolgen die wij nu ondervinden op termijn sowieso onvermijdelijk waren, zouden zij kunnen optreden en de kosten voor de herstelling ten laste nemen. Maar daar blijft de discussie van onzorgvuldig gebruik dus aanslepen. Jammer. We zijn op zich tevreden over onze keuken. Mooi meubel, praktische keuken..., maar over de service nadien zijn wij absoluut niet te spreken. Hopelijk komt er via het hoofdkantoor wat schot in de zaak en komt er toch nog een correcte afhandeling. Ook hier kunnen we maar afwachten.Met vriendelijke groeten Sofie Pottier


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform