Terug

slechte garantie service garmin

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: GARMIN BELUX

17/01/2024

Beste,Hieronder mijn communicatie met fabrikant Garmin over een garantiegeval omtrent mijn Garmin instinct Solar horloge.Ik wens geen Orchid kleurige horloge te hebben.Ik had een smartwatch Garmin instinct solar blue gekregen op 19/01/2022 van mijn ex vriendin.Er is een besturingsprobleem gemeld sinds begin oktober 2023.De opname momenten van de activiteiten werden tijdens de activiteit onderbroken omdat het horloge uitviel.Ook al was de batterij helemaal volgeladen.Het besturingsprobleem is gemeld sinds begin oktober 2023.1st moest ik resetten en etc..Deze mocht ik na op 30/10/2023 opsturen voor na te gaan of dit een garantie geval was.Dit heeft fabrikant Garmin geconstateerd, dat dit werkelijk zo is.Begin November heeft fabrikant Garmin, deze in ontvangst genomen en kunnen waarnemen dat dit een garantiegeval is.Nu wacht ik ondertussen al bijna ondertussen 4 maand op een nieuw of hersteld toestel. En zou ik nog tot half maart moeten wachten vanwege geen voorraad.Het lijkt mij, dat fabrikant Garmin de Orchid kleurige nog in voorraad hebben, vanwege een slechte verkoop hiervan.Ook lijkt het mij de heel de voorraad op is, er veel slechte producten van hetzelfde type in omloop zijn.En als ook dat de garantievoorwaarden en service op niets trekken richting eindklant toe.Waarom dan een garantie geven bij een verkoop van een horloge?Er zijn genoeg winkels bij mij in de buurt (postcode 2460) die deze nog steeds verkopen.Ik heb mijn destijds gekocht bij Krefel te Turnhout.Als ik kijk, op hun website, bestel ik er nu 1, is hij morgen in huis.Ook op meerdere website verkopen zij dit product nog steeds.Voorraad is er genoeg in heel het land.Als garantie plichtige, kunt u toch wel iets regelen met zulke afkopers. Voor een betere service naar u eindklanten toe.Het begint mij meer en meer te lijken, dat jullie het garantiegeval af willen schuiven.Aangezien deze verloopt binnen 2 dagen.Ik heb de verkoper (Krefel te Turnhout) van deze service op de hoogte gebracht.Terwijl er wel duidelijk op het aankoopbewijs staat, dat ik bij de fabrikant moet zijn voor de garantievoorwaarden en garantieservice.Ik hoop echter op een duidelijkere service naar mij ( eindklant) toe.Zonder mij telkens maar in afwachting te laten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform