Terug

Slechte garantie-behandeling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: GARMIN BELUX

06/01/2018

BesteOp 13 november 2017 kocht ik bij AS Adventure Sint-Niklaas een Garmin Forerunner 735XT sporthorloge ter waarde van EUR 389,95.Na slechts 1 maand heb ik deze horloge binnen gebracht ter herstelling, aangezien de batterij van het toestel plots op zeer korte tijd leeg gaat en opladen lukt niet meer volledig.Geen concrete oorzaak zoals valschade of dergelijke.Bij het binnen brengen van het toestel werd me verteld dat de herstelperiode ongeveer 8 (!) weken in beslag zou nemen, en dat ik een refurbished (!) toestel terug zal krijgen nadat de garantie bevestigd zou worden.In tussentijd (na 1 week) werd mij een vervangtoestel aangeboden via AS Adventure zelf.Dit is de Garmin Forerunner 910 XT. Een toestel dat dateert van 2012, en dus qua functies, enz niet overeenkomt met de horloge die ik aankocht.Geen polsmeting, geen smartwatch-functionaliteit, ...Na telefonisch contact en Facebook-contact met Garmin BeLux werd me ook daar verteld dat ze de herstelperiode niet kunnen verkorten en dat ook mijn wettelijke garantieperiode van 2 jaar NIET zal gepauzeerd worden terwijl ik het toestel niet in m'n bezit heb.Er zal een garantieperiode van 6 maand zitten op het refurbished toestel, maar dat valt binnen de restperiode van de garantie, dus daar heb ik weinig aan.Het komt er dus op naar dat ik EUR 389,95 heb betaald voor een toestel dat ik 1 maand heb kunnen gebruiken (waarvan 3 weken zonder problemen), deze bijna 2 maand zal kwijt zijn door een mogelijke productiefout of toch alleszins een probleem waar ik niet de oorzaak van ben, maar we benadeeld wordt door 2 maanden minder lang van het toestel te kunnen genieten terwijl de garantieperiode rust doorloopt.Samengevat:- Ik wil geen vrede nemen met een refurbished toestel dat mogelijks gebruikssporen heeft of componenten zoals armband en dergelijke bevat die reeds door een voorgaande klant zijn gedragen.Aangezien hier maar 6 maand fabrieksgarantie op wordt gegeven is dit voor mij een teken dat de kwaliteit niet gelijk staat aan een nieuw toestel.- Ik wil geen genoegen nemen met het niet pauzeren van de garantie-periode gedurende de gehele periode waarin ik m'n eigen toestel niet in m'n bezit heb.indien u meer info wenst zoals kopie van factuur en dergelijke, gelieve me te contacteren.Met vriendelijke groet,Michiel Pintens0472222778

Berichten (10)

GARMIN BELUX

Naar: M. P.

08/01/2018

Beste klant,Bedankt om contact met Garmin Belux opgenomen te hebben.Onze Naverkoop Dienst assisteert u graag met uw ingestuurde vraag.Om met hen contact op te nemen, nodigen wij u vriendelijk uit onze Garmin Belux Support Website te bezoeken,klik hier om meteen op de juiste startpagina te belanden.1. Voer uw productnaam of serienummer in of klik op 'Mijn vraag gaat niet over een product'2. Kies een onderwerp of zoek naar het probleem3. Scrol naar beneden op de resultaten pagina om contact op te nemen met een expert en klik op een van de contact opties BEL of E-MAILNogmaals dank voor uw bericht,Met beleefde groeten,Het Garmin Belux teamGarmin Belux www.garmin.bePhone: +32 2 672 52 54Garmin Belux Rue Pierre Dupontstraat 165 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

GARMIN BELUX

Naar: M. P.

08/01/2018

Beste Heer Pintens,Enkele vragen om u verder te kunnen helpen.Heeft u uw toestel bij AS Sint-Niklaas eindelijk gelaten?Indien zo, zou u de mensen van AS de referentie van uw dossier willen vragen en die aan mij doormailen ?Mag ik ook het serienummer van uw toestel vragen?Met die informaties zullen we zeker een oplossing vinden.Ter informatie, duurt bij Garmin de behandeling van een dossier tussen 2 en 4 weken, afhankelijk van de periode.Het kan zijn dat de interne procedure van AS die termijn een beetje verlengt.Dank u bij voorbaat voor uw medewerking.Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best Regards.Francis DornAfter Sales Manager Aidez-nous à améliorer nos services:Enquete de satisfactionHelp ons onze diensten te verbeteren:TevredenheidsenqueteGarmin Belux :www.garmin.bePhone: 32 2 663 78 03Garmin Belux Pierre Dupontstraat 165 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

M. P.

Naar: GARMIN BELUX

11/01/2018

BesteBedankt voor het snelle antwoord.De info die ik van de aankoop via AS Adventure Sint-Niklaas heb:13-11-2017 Ticketnummer 1270002838349 Garmin Sporthorloge GPS Forerunner 735XTKleur: Zwart/Middengrijs, Maat: One sizeProductcode: 2523XX20651 x EUR 389,95 EUR 389,95Aangezien we ondertussen 1 maand verder zijn sinds de retour van het toestel, zal ik morgen, vrijdag 12 jan, contact opnemen met AS Adventure Sint-Niklaas voor de stand van zaken op te vragen.Mag ik u alvast vragen naar uw visie en oplossing voor de garantie periode die gedurende de periode dat ik het toestel niet in m'n bezit heb?De verkoper van AS Adventure vertelde me dat ik m'n eigen toestel niet zal terug krijgen, maar wel een refurbished toestel. Is dit correct?Zo ja, zijn dit gebruikte componenten? Ik vermoed van wel aangezien de garantieperiode slechts 6 maanden betreft.Natuurlijk wens ik graag een compleet nieuw toestel te mogen ontvangen.Met vriendelijke groet,Michiel Pintens

GARMIN BELUX

Naar: M. P.

12/01/2018

Beste klant,Bedankt om contact met Garmin Belux opgenomen te hebben.Onze Naverkoop Dienst assisteert u graag met uw ingestuurde vraag.Om met hen contact op te nemen, nodigen wij u vriendelijk uit onze Garmin Belux Support Website te bezoeken,klik hier om meteen op de juiste startpagina te belanden. 1. Voer uw productnaam of serienummer in of klik op 'Mijn vraag gaat niet over een product' 2. Kies een onderwerp of zoek naar het probleem 3. Scrol naar beneden op de resultaten pagina om contact op te nemen met een expert en klik op een van de contact opties BEL of E-MAILNogmaals dank voor uw bericht,Met beleefde groeten,Het Garmin Belux teamGarmin TeamGarmin Belux www.garmin.bePhone: +32 2 672 52 54Garmin Belux Rue Pierre Dupontstraat 165 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

GARMIN BELUX

Naar: M. P.

12/01/2018

Beste Heer Pintens,Als u met AS Sint-Niklaas contact neem, zou u, aub, hun interne herstelling dossier referentie will vragen.Het zou iets moeten zijn die met ASF1XXXXXXX begint. Ook, zoveel mogelijk, het serienummer van uw toestel vragen.De 'refurbished units' zijn toestellen die uit de zelfde fabriek dan de verkoop toestel komen en door de zelfde kwaliteit testen gaan.Alléén zijn die anders verpakt, zonder doos, accessoires, handleiding, enz.Over de waarborg van die toestellen:Ofwel zijn die voor een omruiling onder waarborg gebruikt en hebben dus de zelfde garantie termijn dan het eerst gekocht toestel behalve als de garantietermijn die overblijft minder dan 6 maanden is. In dit geval beschikt het toestel over een 6 maanden garantie. Ofwel zijn die voor een omruiling buiten waarborg gebruikt en, in dit geval, beschikken ze over een 6 maanden garantietermijn want het zou niet normaal zijn dat een klant die een toestel aan een heel speciale prijs koopt dezelfde garantietermijn heeft dan een klant die de volle prijs betaalt.Dank u bij voorbaat voor uw medewerking.Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best Regards.Francis DornAfter Sales Manager Aidez-nous à améliorer nos services:Enquete de satisfactionHelp ons onze diensten te verbeteren:TevredenheidsenqueteGarmin Belux :www.garmin.bePhone: 32 2 663 78 03Garmin Belux Pierre Dupontstraat 165 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

M. P.

Naar: GARMIN BELUX

12/01/2018

BesteIk heb net deze pdf mogen ontvangen.https://asadventurecustservice.zendesk.com/attachments/token/P133LRSVjyNjSNY8Ggxxgp6Wf/?name=Michiel+Pintens.pdfASF40300259.Met vriendelijke groet,Michiel

GARMIN BELUX

Naar: M. P.

15/01/2018

Beste klant,Bedankt om contact met Garmin Belux opgenomen te hebben.Onze Naverkoop Dienst assisteert u graag met uw ingestuurde vraag.Om met hen contact op te nemen, nodigen wij u vriendelijk uit onze Garmin Belux Support Website te bezoeken,klik hier om meteen op de juiste startpagina te belanden.1. Voer uw productnaam of serienummer in of klik op 'Mijn vraag gaat niet over een product'2. Kies een onderwerp of zoek naar het probleem3. Scrol naar beneden op de resultaten pagina om contact op te nemen met een expert en klik op een van de contact opties BEL of E-MAILNogmaals dank voor uw bericht,Met beleefde groeten,Het Garmin Belux teamGarmin Belux www.garmin.bePhone: +32 2 672 52 54Garmin Belux Rue Pierre Dupontstraat 165 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

GARMIN BELUX

Naar: M. P.

16/01/2018

Beste Heer Pintens,Dank u voor de referentie die u ons opgestuurd heeft, die is wel de goede.Spijtig genoeg, werd het vervangtoestel bij AS op 9/01/18 al geleverd en, veronderstel ik, van daar naar hun winkel van St-Niklaas opgestuurd.Als u daar bent om uw nieuw toestel te nemen, vraag de verantwoordelijke persoon contact met mij te nemen. Ik zal met hem een oplossing proberen te vinden.Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best Regards.Francis DornAfter Sales Manager Aidez-nous à améliorer nos services:Enquete de satisfactionHelp ons onze diensten te verbeteren:TevredenheidsenqueteGarmin Belux :www.garmin.bePhone: 32 2 663 78 02Garmin Belux Pierre Dupontstraat 165 1140 Brussels Belgium CONFIDENTIALITY NOTICE: This email and any attachments are for the sole use of the intended recipient(s) and contain information that may be Garmin confidential and/or Garmin legally privileged. If you have received this email in error, please notify the sender by reply email and delete the message. Any disclosure, copying, distribution or use of this communication (including attachments) by someone other than the intended recipient is prohibited. Thank you.

M. P.

Naar: GARMIN BELUX

19/01/2018

BesteIk heb zonet m'n nieuw toestel opgehaald in verzegelde doos in A.S. Adventure Sint-Niklaas.De verkoopsters ter plaatse konden niet garanderen dat de garantieperiode vanaf vandaag start, dus nog 2 jaar te gaan op dit nieuwe toestel. (zoals afgesproken met Francis Dorn).Na telefonisch contact met Garmin blijkt dit wel degelijk zo te zijn en neemt Garmin de eerste opstartdatum van het toestel als begin van de 2 jaar durende garantie. Vandaag dus.Bedankt voor de goede service om dit onprettig voorval toch een goed einde te geven.Met vriendelijke groet,Michiel Pintens

GARMIN BELUX

Naar: M. P.

22/01/2018

Beste klant,Bedankt om contact met Garmin Belux opgenomen te hebben.Onze Naverkoop Dienst assisteert u graag met uw ingestuurde vraag.Om met hen contact op te nemen, nodigen wij u vriendelijk uit onze Garmin Belux Support Website te bezoeken,klik hier om meteen op de juiste startpagina te belanden. 1. Voer uw productnaam of serienummer in of klik op 'Mijn vraag gaat niet over een product' 2. Kies een onderwerp of zoek naar het probleem 3. Scrol naar beneden op de resultaten pagina om contact op te nemen met een expert en klik op een van de contact opties BEL of E-MAILNogmaals dank voor uw bericht,Met beleefde groeten,Het Garmin Belux teamGarmin TeamGarmin Belux www.garmin.bePhone: +32 2 672 52 54Garmin Belux Rue Pierre Dupontstraat 165 1140 Brussels Belgium


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform