Terug

Slechte en veel te dure dienstverlening

Opgelost Openbaar

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

05/12/2022

Onze toiletten verstopten dusdanig dat wij ons genoodzaakt zagen externe hulp in te roepen. Omdat problemen met het toilet natuurlijk liefst snel opgelost zijn besloot ik om een lokale dienst te contacteren die zich toespitst op het snel deblokkeren van een toilet. Het maken van een afspraak verliep vlot. De loodgieters waren met twee mensen op afspraak en de interventie verliep snel. De schatting was meteen hoog maar in het moment maakte ik een aantal domme beslissingen. Ik heb het interventiedocument getekend en ik ben zo dom geweest om meteen te betalen op basis van de interventiebon en niet te wachten op een officiele factuur. De mensen waren onbeleefd, werkten heel snel en slordig en zonder zicht op eventuele schade want hard slaande met alles. Er was bijvoorbeeld wat bijkomende schade aan onze geverfde trap. Het probleem was wel in orde maar ook niet bijster groot om te beginnen of moeilijk op te lossen. Ze waren zo 'vriendelijk' om vooraf in te vullen dat er geen schade was veroorzaakt door de technicus en de tevredenheidsscore op de bon als een tien op tien in te vullen. Resultaat, 1100 euro voor een interventie van pakweg - naar boven afgerond - 20 minuten werk. Dubbel gerekend voor een 'dubbele' verstopping en extra gerekend voor een late interventie die ze zelf voorstelden zonder waarschuwing vooraf. Ook al kan mijn klacht misschien moeilijk tot praktische stappen leiden, laat dit hopelijk leiden tot een waarschuwing voor anderen om van hun diensten gebruik te maken. Ik zou het vriendelijk vinden als men contact met mij zou opnemen en de factuur te herzien. Zoals de interventiebon is opgesteld en de kostenstructuur is opgesteld is men volledig afhankelijk van de 'goodwill' van de dienstverlener om redelijk te zijn. Goede reclame moet men van mij alvast niet meer verwachten, daar is het rijkelijk te laat voor. Het mag duidelijk zijn dat zij zeer gewoon waren om mensen zo te behandelen en werken zo uit te voeren. Zij werken onder bedrijfsnaam H.M.D. Group S.R.L. - TVA 0727889879 - BE67 3631 88145987 - Loodgieterij De SmetInterventie op 5/12/2022 van 17u10 tot 17u50. Totale aanrekening was 1113 euro.

Berichten (4)

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Naar: T. V.

09/12/2022

Beste Klant,Zoals u reeds in u klacht vermeld, hebt u een nooddienst gebeld, wat inderdaad duurder is dan een normale dienst. Daarbij, wordt er een offerte samengeteldvoodat de werken effectief beginnen en de klant is vrij deze te accepteren of niet. We vragen ook aan onze klanten omnade interventie de bon te ondertekenen en te rekening te betalen. Betalen op factuur zou sowieso niet kunnen aangezien we directe betalingen vragen na de interventie. U vermeldt ook dat u geen interventiebon hebt ontvangt, terwijl u ze in bijlage met de klacht hebt toegevoegd?Ook moet u weten dat we niet factureren per tijd maar aan de hand van het probleem en wat onze technieker ter plaatse doet/moet doen en machine dat hij gebruikt.Bovendien, kunt u in bijlage een copie van uw factuur terug vinden en we zijn bereid 150euro excl. BTW (90eu diagnostiek en 60eu curage) terug te betalen om dit zaak op een vriendelijke manier af te sluiten. Maar meer zal niet mogelijk zijn aangezien de prijs op voorhand werd gea¯nformeerd, als spoedgeval gebeld heeft, de werken werkelijk werden uitgevoerd en het probleem opgelost is.Gelieve dit te bevestigen en zodra bevestigd zullen we de terugbetaling doen.Met vriendelijke groetenDESMET loodgieterijLe 5 déc. 2022 à 18:43, klachtenbox@test-aankoop.be a écrit

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Naar: T. V.

12/12/2022

Beste,Alvast mijn dank om mij daadwerkelijk te woord te staan.Het zou wat mij betreft logisch zijn om de toeslag van 450 euro kwijt teschelden, eerder dan de voorgestelde 150 euro. Deze werd als manuele extraingevuld (na het vast stellen van een tweede verstopping) zoals u ook kanzien op de bon. De overige kosten kon ik inderdaad vooraf vast stellen. Detwee toiletten zijn aangesloten op de dezelfde leiding, wat 2 verstoppingenwaren hadden er even goed 1 kunnen zijn. Desalniettemin laat ik u graag dekeuze of u de 150 of de 450 euro terug wenst te betalen. Bij deze dus mijnbevestiging. Graag uw oprechte overweging voor het verzoek om het hogerebedrag terug te storten. Het gaat mij namelijk evenzeer om het principe vanhoe de interventie is verlopen en de inbreuken tegen elementairebeleefdheid bij een bezoek aan iemands thuis.Een aantal puntjes op de i:1/ Er was een interventiebon, het invulformulier vraagt om eenreferentienummer wat niet op de interventiebon te vinden was, vandaar de'geen' interventiebon bij de aanmelding. Er was een bon, geen bon nummer,ik kan me vergissen maar ik zag er alvast geen.2/ Bij het telefonisch contact werd er van mij slechts melding gemaakt dater een probleem was dat we zelf niet konden oplossen. Over het onderscheidtussen een interventie of noodinterventie werd met geen woord gerept. Watmij betreft belde ik een gewone ontstoppingsdienst, niet per se eennooddienst. (Dan had ik in het weekend gebeld als de verstopping zich eerstvoor deed.) Indien dit een keuze was die moest worden gemaakt dan moet ditbest ook zo aangegeven worden. Er werd onmiddellijk voorgesteld tussen 17uen 19u en geen gewag gemaakt van eventuele toeslag voor interventie vsnoodinterventie en een financiele toeslag als gevolg noch van bepaalde urenwaar ik rekening mee moest houden.3/ Ik heb *na* de interventie de bon ondertekend. Ik had gewoon moetenweigeren om meteen te betalen maar was op het moment zo verbouwereerd datik dat toch deed. Als het aan u medewerker had gelegen moest ik maar meteentekenen voor akkoord nog voor er iets was ingevuld.4/ Mag ik er nog even op wijzen dat u het zelf aanvullen van detevredenheidsscore en het veroorzaken van schade negeert in uw antwoord,vind ik wel een belangrijk punt naar toekomstige interventies toe om ditaan de klant te laten.5/ De verantwoordelijke bij de uitvoering van de interventie gaf zelf aandat hij goed ging doorrekenen voor de tweede verstopping (maakte hetuniversele geldteken met de hand). Vandaar dus ook zijn manuele aanvullingmet 450 euro voor tweede verstopping. Het onderscheid is dan eerdersemantisch dan een daadwerkelijk tweede probleem dat extra tijd heeftgekost, hoogstens enkele minuten extra werk met hetzelfde materiaal. (Erwerd enkel een wat meer overmaatse zuiger gebruikt, geen elektrischmateriaal, geen rat, emmer en dweil om extra water op te vangen hebben wezelf voorzien.).Nogmaals dank voor het antwoord,Met vriendelijke groet,Thomas VanfleterenOn Fri, Dec 9, 2022 at 11:58 AM Desmet Services

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Naar: T. V.

16/12/2022

Beste Mijnheer Vanfleteren,We proberen zoveel mogelijk klantgericht te zijn en doen ons uiterste best om de problemen van onze klanten op te lossen maar ook om ze tevreden te stellen. We zijn echter verdrietig dat dit niet in de beste scenario's is gebeurd en onze excuses daarvoor.Om dit op een vriendelijke manier af te sluiten zullen we 445,2Eur terugbetalen, in bijlage uw factuur.Gelieve uw bankgegevens nogmaals te bevestigen.Met vriendelijke groetenDESMET loodgieterijLe 12 déc. 2022 à 12:54, Thomas Vanfleteren thomas.vanfleteren@gmail.com a écrit Alvast mijn dank om mij daadwerkelijk te woord te staan

H.M.D. GROUP S.R.L (loodgieterij de smet)

Naar: T. V.

16/12/2022

Beste,Dank dat u instemt. Excuses bij deze dan ook aanvaard. Gezien u zo billijkbent om mij in mijn redenering te volgen zal ik de klacht dan ook zien teverwijderen. Ik vind het ook jammer op dergelijke manier te klagen.Hopelijk helpt dit in de toekomst de dienstverlening! Mijnbankrekeningnummer is BE69 7380 0683 4478.Met dank en vriendelijke groet,Thomas VanfleterenOn Fri, Dec 16, 2022 at 1:49 PM Desmet Services


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform