Na verschillende keukenwinkels af te gaan waren we helemaal overtuigd van KVIK. In deze toonzaal vonden we alle keukens super mooi. Wij zijn fan van het Deens design van de keukens, het gebruik van duurzame materialen en dat KVIK bezig is met het compenseren van de CO2 voetafdruk. De verkoper in de winkel in Genk was heel vriendelijk en we waren helemaal overtuigd, ook onze badkamer meubels hebben we bij KVIK besteld. Op het moment dat we de keuken kochten was er een actie van gratis plaatsing. Oorspronkelijk wouden we de keuken zelf plaatsen, maar we dachten als dit gratis is dan nemen we dat erbij. Nooit gedacht dat we hier zo veel spijt van zouden krijgen.
Hierna is alles begonnen. De communicatie verliep super moeilijk. Wij moesten telkens verschillende mails sturen voor ik een antwoord kreeg, met telkens verschillende weken tussen. Na de plaatsing van de keuken waren een aantal dingen nog niet in orde, wat zeker normaal is bij het plaatsen van de keuken, maar mijn mails werden weer pas beantwoord na verschillende herinneringen. Vervolgens was er een probleem met de badkamer, namelijk dat wij deze voor de helft hadden betegeld. Dit was iets wat we tijdens het ontwerp van de badkamer hadden gemeld, maar dit was duidelijk niet doorgekomen. Hiervoor hebben we een meerprijs van €500 moeten betalen.
Na de afwerking van de keuken waren er verschillende beschadigingen van de kasten en geen enkele deur hing recht. De kolomkast was niet haaks op het tablet geplaatst en de vaatwasser ging niet goed open en daardoor was het handvat al beschadigd. De plaatsers waren ook super nonchalant en gingen 10 keer per dag in hun bus koffie drinken. Na dit gemeld te hebben via mail zijn de plaatser terug gekomen om dit op te lossen. De krassen op de deuren waren nog steeds niet weg, er was een kraan die lekte (er ontbrak gewoon een rubber, maar dit hebben we zelf ontdekt, de plaatsers hebben niet eens de moeite gedaan om dit te bekijken) en de lavabo was schandalig slecht afgekit. Op deze mail hebben we weer verschillende weken geen antwoord gehad. We zijn toen zelf naar de winkel gegaan om dit te melden. De datum voor deze naservice werd verschillede keren verplaatst, door materiaal dat niet tijdig geleverd is, monteurs die ziek zijn. UIteindelijk zijn ze dan opnieuw langs gekomen en er waren opnieuw beschadigingen op de panelen. Ondertussen hadden we het er helemaal mee gehad. Vervolgens hebben we weer verschilldende mails moeten sturen voor dat we antwoord kregen. Nadat deze laatste naservice was gebeurt dachten we dat het eindelijk in orde was. We hebben dan dus ook de spatwand getegeld. Na een paar maanden begonnen de bovenste kastjes door te hangen. We mailden hiervoor op dit te komen oplossen en opnieuw geen antwoord. Na verschillende herinneringen zijn ze 3 maanden later toch komen kijken en moest er een versteviging bijbesteld worden. Door verschillende zieken kan deze naservice de komende maanden niet gebeuren. Toen ik hier voor belde waren ze super onbeleefd en het was duidelijk dat aangezien wij alles al betaald hebben er niet meer toe doen.
Het grootste probleem is de onbekwaamheid en nonchalence van de plaatsers en de slechte communicatie naar de klanten toe.
Op de sit van de Kvik staat het volgende:
“De ambitieuze aannemer had jarenlang geluisterd naar de klachten van zijn klanten over de keukensector, over de lange leveringstermijnen, de belabberde service, het inefficiënt advies en natuurlijk ook de buitensporig hoge prijzen.
Knud wist dat dit beter kon. Klanten waren het moe dat een keuken kopen zo’n gedoe was. Ze wilden flexibiliteit, kwaliteit en beschikbaarheid. En dat kregen ze van hem.”
Dit geld dus totaal niet voor KVIK in Genk. Wij hebben spijt dat we onze keuken daar hebben gekocht en raadden dit voor niemand aan.