Terug

Slecht werk plat dak

Closed Openbaar

A.TOP.RENOVATIE

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: A.TOP.RENOVATIE

02/03/2021

In februari 2019 heb ik A.Top.Renovatie gecontacteerd omdat er water binnen kwam via het plat dak boven de achterste ruimte van mijn huis. Er werd mij gezegd door de zaakvoerder, Edward Gijsegom, dat de roofing het probleem was. Ik wees toen al op het feit dat de afvoer veel te hoog staat en of het dak eventueel verhoogd moest worden met een helling naar de afvoer.Er werd mij een extra afvoerbuis aangeraden en nieuwe EPDM roofing en alles zou in orde komen. Op 2 november 2020 heb ik A.Top.Renovatie opnieuw gecontacteerd omdat er weer waterschade is door binnenkomend regenwater van het plat dak in de achterste ruimte. Het probleem bleek dus niet opgelost. De extra afvoerbuis was ook niet aangebracht, terwijl op het papier van februari 2019 staat dat die aangebracht moest worden met de nieuwe roofing. Ik meldde de lichte verzakking aan de linkerzijde achteraan het dak eventueel door verrotting van vocht en dat het dak niet verhoogd was. Langs hier komt ook water binnen. Dit werd totaal genegeerd en zijn team zeiden dat de roofing perfect gelegd is. Ik heb foto’s met datum van opname van de schade binnen aan het plafond en tafel. Een paar dagen later, op 6 november, hebben ze de afvoerbuis aangebracht en volgens hun zou het daarmee opgelost zijn. De zaakvoerder van het bedrijf is echter niet op mijn dak geweest om te kijken wat het echte probleem was. Hij ging gewoon af op het woord van zijn team.Maar het regent nog steeds binnen op een aantal plaatsen, net zoals bij de oude roofing. Terwijl ik veel geld heb betaalt voor nieuwe roofing.Buiten het feit dat ik nog steeds water binnen krijg, is er nu een gat in mijn muur met de afvoerbuis. Deze nieuwe afvoerbuis staat overigens nog te hoog ten opzichte van het laagste niveau van het plat dak waardoor het water nog steeds niet weg kan en minstens 5 cm water op het hele oppervlak van het plat dak blijft staan. De afvoerbuis is ook zo geplaatst dat er water van het dak op de grond loopt langs mijn muur waardoor ik vochtige muren krijg ter hoogte van het grondniveau.Op 10 november 2020 heb ik hun gevraagd langs te komen om toch naar de verzakking en schade te kijken. De zaakvoerder beloofde zeker 2 weken later te komen als ze klaar waren op een werf.Maar helaas niets meer van Edward Gijsegom gehoord tot ik zelf weer contact met hun opnam op 28 december.Dan stond het water weer hoog op het dak met als gevolg dat ik weeral het dak op moest om het water af te voeren. Ik probeerde de zaakvoerder te bereiken en liet een bericht na met het probleem. Ik kreeg een sms dat ze 3 weken met verlof waren. Echter, ik wachtte nog steeds op de beloofde afspraak van 10 november. Na hun sms heb ik ze meteen de foto's gemaild van het dak dat weer vol water stond. Die foto’s bevatten de datum van opname als bewijs. Hier kreeg ik geen reactie op.Op 19 januari heb ik de zaakvoerder weer gecontacteerd. Op 26 januari is hij dan eindelijk mijn dak komen opmeten voor de herstelling van hun fouten. Hij gaf ook meteen toe dat het vele water op het dak niet normaal is en dat zijn team het werk niet goed gedaan heeft. Hij vertelde mij zelfs dat hij 2 mannen van zijn team, die aan mijn dak hebben gewerkt in 2019, ontslagen heeft wegens incapabiliteit.Hij beloofde mij 26 januari dat hij de week erop de werken zou herstellen op een correcte manier. Echter, zijn belofte om mijn dak opnieuw aan te leggen en het probleem te verhelpen is tot op heden nog steeds niet nagekomen. Ondertussen sijpelt het water verder binnen.De laatste 3 weken heb ik de zaakvoerder, Edward Gijsegom, meerdere keren proberen te bellen maar hij negeert mijn telefoons, berichten en mails.Graag wil ik dit opgelost zien door verhoging van het plat dak zoals hij zelf beloofde dit te doen. De werken zijn hoogdringend want uiteindelijk heb ik nog hetzelfde probleem en meer schade als voor de aanvang van de werken aan mijn dak in februari 2019.De stabiliteit van de achterste ruimte van mijn huis komt in het gedrang.Ik wil dat A.top.Renovatie dit probleem niet meer negeert of met halvelings oplossingen komt die uiteindelijke geen oplossingen blijken te zijn zoals extra gaten in mijn muur veroorzaken. Ook dit moet hersteld worden, net zoals mijn dak.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform