Terug

Slecht functioneren opname-gedeelte

Closed Openbaar

Loewe Technologies

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Loewe Technologies

09/02/2019

Na herhaalde tussenkomsten van de leverancier bleken de problemen niet oplosbaar. Alle opgesomde gebreken zijn verifieerbaar en herhaalbaarVoornaamste onoplosbaar problemen:Opnametijd voor series is niet programmeerbaar. Gevolg: series, quizzen en sportuitzendingen worden afgebroken voor het einde van de uitzending. Stel: je bent te laat voor een programma dat opgenomen wordt. Je gaat dan naar de opname. Bij een reclameblok doe je een FF. Op het moment dat de opname bij de real-time uitzending komt, wordt het scherm zwart. Het toestel laat slechts tegelijk één opname en kijken naar een ander kanaal toe. Daarbij scoort het slechter dan een simpele digicorder. Soms is er slechts één opname geprogrammeerd en is kijken naar een directe uitzending toch niet meer mogelijk.Je kan slechts 24 uur van tevoren een opname programmeren. Programmeren als je een week op reis gaat is niet mogelijk.Opnamen van dezelfde zender na elkaar opnemen zijn nooit volledig.Wanneer je planning voor een opname wil annuleren, werkt dit geregeld niet.Wanneer er een conflict is wegens 3 opnames overlappend, dan zijn de on-screen instructies fout. Volg je ze, dan annuleer je de verkeerde opname.Verder zijn er nog gebruiksongemakken die je niet verwacht bij een toestel van deze prijsklasse:Doorspoelsnelheid is maximaal x8. Dat is te traag, zeker in de wetenschap dat het toestel soms 30 minuten voor de opnametijd begint op te nemen.Het buffergeheugen voor apps (bv VRT.NU) is te klein. De gemiddelde tijd dat de app ‘bevriest’ is 31 seconden. Uitzendingen die slecht opgenomen zijn door het toestel kunnen niet via die weg gerecupereerd worden.De leverancier van het toestel is al zes maand bezig met onze klacht. De technieker bevestigt onze klachten en geeft aan dat hij ons niet verder kan helpen.Ik heb dan contact opgenomen met Loewe België. Ik kreeg geen enkele reactie. Daarop heb ik het service-niveau van Loewe getest. Ik stuurde mijn klacht naar een aantal Loewe service centers. (mailverkeer bijgevoegd). Ik had alle persoonsgegevens uit de mail gehaald. De mail had van een inwoner van het eigen land kunnen zijn. Ik had de verschillende bestemmelingen in Bcc gezet, zodat ze niet wisten dat ook andere service centers aangeschreven waren. Ik heb welgeteld één antwoord gekregen: van de UK.Ik wil dat de tekorten van dit toestel duidelijk gecommuniceerd worden, zodat potentiële toekomstige klanten correct geïnformeerd worden. Ik wil ook publiek maken dat Loewe, in geval van verifieerbare klachten, zijn klanten in de steek laat.Dit toestel is een dagelijkse bron van ergernis. En dat ‘dagelijks’ is geen overdrijving. Goede informatie over de beperkingen van dit toestel zijn nodig. Vooral omdat het gedeelte uitgesteld kijken het coppleet laat afweten. Laat dit nu één van de snelst groeiende tendensen zijn in TV kijken.Graag uw advies.

Berichten (4)

Loewe Technologies

Naar: A. C.

11/02/2019

Geachte,Betreft: CPTBE00601549-52.In tegenstelling tot wat Mr. Rosseau beweerd hebben zowel de fabrikant als de Loewe vakhandelaar dhr. Rosseau steeds te woord gestaan en correct behandelt.In bijlage bv. Het laatste antwoord, waarin wij als fabrikant toelichten wat kan en wat niet kan met onze toestellen, maar hier heeft de klant geen oren naar, verder is het ook zo dat de Loewe vakhandelaar ook nog een commercieel voorstel heeft gedaan om te kant te gemoed te komen.Indien u nog bijkomende vragen hebt, aarzel dan niet om mij te contacteren.Met vriendelijke groetBavo MareelsProduct Service ManagerLoewe Opta Benelux nv/S.A.Email Bavo.Mareels@loewe.beMobile: 32-476-89.77.86Office 32-3-270.99.30Fax 32-3-353.45.09Loewe bild 7 is here! 'žThe most beautiful OLED tv in the world', writes Computer Bild. Loewe's first OLED tv bild 7,with colors more brilliant than in real life, by contrasts sharper than ever, on a screen thinner than a smart phone.Find out more on:www.loewe.tv/beStay in touch:Loewe Opta Benelux nv/S.A, Uilenbaan 84, 2160 WommelgemTel. 32 3 270 99 30 Fax 32 3 353 45 09loewe@loewe.be www.loewe.tv/be-nlDeze e-mail kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u niet de bedoelde ontvanger bent, vragen wij u de verzender dit te laten weten en deze e-mail te vernietigen. Het niet-toegestaan kopieren, openbaren of verspreiden van de inhoud van deze e-mail, is strikt verboden.Cet e-mail peut contenir de l'information confidentielle. Si vous n'etes pas le destinataire souhaité, veuillez le faire savoir à l'expéditeur et détruire cet e-mail. Chaque copie, publication ou distribution non-autorisée du contenu de cet e-mail est strictement interdite.This e-mail may contain confidential information. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately and destroy this e-mail. Any unauthorized copying, disclosure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.Visit us atwww.loewe.tvFollow us on FacebookDeze e-mail kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u niet de bedoelde ontvanger bent, vragen wij u de verzender dit te laten weten en deze e-mail te vernietigen. Het niet-toegestaan kopieren, openbaren of verspreiden van de inhoud van deze e-mail, is strikt verboden.Cet e-mail peut contenir de l'information confidentielle. Si vous n'etes pas le destinataire souhaité, veuillez le faire savoir à l'expéditeur et détruire cet e-mail. Chaque copie, publication ou distribution non-autorisée du contenu de cet e-mail est strictement interdite.This e-mail may contain confidential information. If you are not the intended recipient, please notify the sender immediately and destroy this e-mail. Any unauthorized copying, disclosure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.

A. C.

Naar: Loewe Technologies

11/02/2019

Beste Bavo,Ik had graag de copy van de mail waarin "wij als fabrikant toelichten wat kan en wat niet kan met onze toestellen”.Tenzij deze beweerde copy verdwenen is in cyberspace, vind ik geen attachment met de beloofde copy.Ik heb nog op geen enkele manier contact gehad met Loewe. Moest deze bewering niet waar zou zijn, dan zie ik graag de mail en het moment van telefonisch contact. Beiden zijn makkelijk te verifiëren.Ik wil op papier wat dit toesel wel kan en wat niet. Dat kan niet moeilijk zijn, vermits u beweert dat je dat al eerder gedaan hebt.Dit antwoord, waarin je bewust liegt, is een verder teken van arrogantie en misprijzen van de klant.Ik wacht op uw informatie en staving van beweringen. Ttz: uw mail en tijd waarop u mij telefonisch zou gecontacteerd hebt. U kan dat vast heel makkelijk uit uw systeem halen.

A. C.

Naar: Loewe Technologies

13/02/2019

BESTE BAVO,We zijn het dus eens over enkele zaken. Zoals u in uw mail bevestigt is er nooit telefonisch contact geweest tussen mezelf en Loewe. Ik heb op 7 februari 2019 mijn eerste mail van LOEWE mogen ontvangen, terwijl ik de klacht geformuleerd heb op 4 juli 2018. uw bewering: "hebben zowel de fabrikant als de Loewe vakhandelaar dhr. Rosseau steeds te woord gestaan en correct behandelt" komt daarbij in een merkwaardig daglicht te staan. Als klant is het ook verwonderlijk dat nu, na escalatie naar LOEWE hoofdhuis en 10 service centers plus een klacht via test-aankoop, informatie gegeven wordt waarbij het probleem gedeeltelijk kan opgelost worden. Misschien ben ik te ongeduldig, maar ik vind 7 maanden wachten op een helpende mail, rijkelijk lang.Waar we het ook over eens zijn is, zoals u zelf aangeeft en technisch onderbouwt, het feit dat de opname-functie slechter presteert dan een gemiddelde set-up box and "dat het toestel geen computer" is zodat het 'smart gedeelte, zoals apps' niet naar behoren werken. Niet naar behoren, zoals in: VRT.nu app bevriest na 31 seconden en wordt niet meer actief. Niet éénmaal, maar telkens ik die wil gebruiken om een onvolledige opname toch nog te zien.We raken het meer en meer eens over de feiten. Steeds meer wordt duidelijk dat het toestel niet kan waarvoor ik het gekocht heb. Mijn vragen aan de vakhandelaar waren zeer duidelijk en expliciet. U bevestigt dat de informatie die ik kreeg en me tot aankoop hebben doen besluiten, onvolledig en/of misleidend zijn geweest. Waarvan akte.Mil

A. C.

Naar: Loewe Technologies

19/02/2019

Aan LOEWE België.Samenvattend:De LOEWE TV Bild 7.65 werkt niet zoals gevraagd bij aankoop. Mijn vraag tot oplossing dateert van 4 juli '18. Na herhaaldelijk aandringen en escalatie kreeg ik op 7 februari '19 de bevestiging dat het toestel niet kan wat het aankondigt. In die mail staat ook duidelijk dat dit toestel de typische TV apps (bv. VRT.nu) niet kan verwerken. Vandaag heeft de installateur voor een oplossing gezorgd via installatie van 3rd party materiaal.Het zal niet verbazen dat ik deze informatie maximaal ga verspreiden om de irritatie wegens ondermaats functioneren en vooral de onwil van LOEWE om bijstand te verlenen aan anderen te besparen.Mil


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform