Terug

Slachtoffer van oplichting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Belfius Banque/bank

20/06/2022

Beste , Ik werd 3 april 2022 het slachtoffer van oplichting door de verkoop van een handtas die ik verkocht via Facebook . Ik moest op een link klikken om de centen te ontvangen , maar na een halfuur later te kijken zag ik dat er 19 keer 140€ was afgegaan en ik heb dan onmiddellijk mijn kaart geblokkeerd . Maandag 4 april onmiddellijk Belfius algemeen gebeld en daar stond het nog in verwerking en de dame zei mij dat ik naar de politie moest gaan en dat heb ik dan ook gedaan . ik was op de middag terug en belde dan , natuurlijk op de middag niemand vast te krijgen en dan belde ik om 14u en dan was het geld verdwenen naar een KP3230 Helmond volgens de bank een valse online winkel . 2 uur later werd ik gebeld door het algemeen nummer van Belfius en die heer deed zich voor als Daniel Bouchout en zo haalde hij dus ook al mijn spaarcenten van Crelan af 7600€ in totaal en de 19 keer 140€ bij Belfius . Belfius wil mij niet vergoeden en noemt het nalatigheid van mij en van Crelan dat geld is naar een LT 61 3130 0101 9340 2261 rekening . Vandaag 20 juni heb ik de 2 brieven ontvangen van het Parket van de procureur des konings in Leuven en het dossier word afgehandeld zonder strafvervolging . Ik vind dit niet kunnen dat een bank op een half uur tijd zomaar 19 keer hetzelfde bedrag er laat afgaan , dat ze daarbij geen vragen stellen dat kan er bij mij niet in ! Ik ben invalide en leef van een kleine uitkering en zal nooit meer mijn spaarrekening kunnen aanvullen ik ben echt ten einde raad en hoop via deze weg toch nog een deel van mijn geld of zelfs alles terug te kunnen krijgen .Groetjes Ann Vanmeensel

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: A. V.

11/07/2022

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform