Terug

Slachtoffer van fraude met bank- en visakaart

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. A.

Naar: BNP Paribas Fortis

19/10/2020

Beste,Op 29/06/2020 ben ik slachtoffer geweest van diefstal op mijn bankrekening en visakaart, terwijl beide kaarten in mijn bezit waren en ikzelf aanwezig was op kantoor in Mechelen. Jullie baseren zich op een vermoeden dat ikzelf mijn bankgegevens zou doorgespeeld hebben aan de hackers die het misdrijf pleegden in Brasschaat, namelijk in een pompstation en een sigarettenwinkel. Noteer dat ik nooit gebruik maak van een mobiele bankapplicatie noch contactloos betaal. Ik heb de functie contactloos betalen, die jullie automatisch activeren zonder overleg met de gebruiker, zelf gedeactiveerd. Ik heb een kopie opgevraagd van het dossier met ref.16841 maar mocht tot vandaag niets ontvangen. Ik ben reeds 40 jaar klant bij jullie en vind het ongepast dat mijn probleem op deze manier behandeld wordt zonder compensatie.

Berichten (1)

BNP Paribas Fortis

Naar: M. A.

30/10/2020

GeachteMevrouw Adriaens is inderdaad slachtoffer van phishing/vishing, waarbij zij zelf een M2 code heeft doorgegeven aan een derde, wellicht onbewust.De fraudeurs hebben het gsm nummer veranderd en zelf ongemerkt apple pay kunnen activeren.In dergelijke dossiers is er geen tussenkomst van de bank voor de geleden schade.Met vriendelijke groeten - CordialementCarine Blyaert - Complaints management BBNP Paribas Fortis NV - Warandeberg 3, 1QB1D, 1000 Brussel[s:media.bnpparibas.be/cdn/signature/generic/icon-grey-phone.png] +32 2 228 35 78 [s:media.bnpparibas.be/cdn/signature/generic/icon-grey-url.png] bnpparibasfortis.com met vriendelijke groeten, cordialement[s:media.bnpparibas.be/cdn/signature/logo/logo-bnppf-NL.png][s:media.bnpparibas.be/cdn/signature/generic/icon-FB.png][s:media.bnpparibas.be/cdn/signature/generic/icon-TW.png][s:media.bnpparibas.be/cdn/signature/generic/icon-IN.png][s:media.bnpparibas.be/cdn/signature/generic/icon-white-ecology.png] Think before you print Classification Internal ======================================================BNP Paribas Fortis disclaimer::www.bnpparibasfortis.com/e-mail-disclaimer.BNP Paribas Fortis privacy policy::www.bnpparibasfortis.comrivacy-policy.======================================================


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform