Terug

slachtoffer phishing

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. H.

Naar: BNP Paribas Fortis

31/08/2021

Ik stuur dit in naam van mijn partner. Ik werd via 2ehands.be opgelicht. Bij het willen uitvoeren van een betaling had ik niet gezien dat dit een phishinglink was. Ik werd doorverwezen naar de betaalomgeving die exact leek op deze van Fortisbank, na het invoeren van de gegevens en het gebruik maken van de kaartlezer van Fortis was de betaling zogezegd voldaan. 2 uur later zag ik dat er verschillende bedragen werden 'afgehaald' van mijn rekening. Er is een bedrag verdwenen van 1024,36 in het totaal. Ik heb klacht neergelegd bij de bank en de politie, ik kreeg als antwoord terug van de bank dat zij mij deze gelden niet kunnen terug geven, omwille van grove nalatigheid. Ik heb dit niet moedwillig gedaan natuurlijk. Ik was er van overtuigd dat alles correct was. Ik heb opnieuw klacht ingediend bij de bank dat ik niet akkoord ben met hun beslissing. Graag zou ik verdere stappen willen ondernemen zodat ik mijn geld kan terug krijgen!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform