Geachte, Op 11 september 2017 kochten wij een warmtepompdroger type WT47W560FG/02 aan via Art& Craft, een verdeler van Siemens toestellen via internet.We hebben toen een zoektocht gedaan naar prijs/kwaliteit daar we een toestel wilden dat ons gezin van 5 personen alvast voor een 10 tal jaren zou kunnen helpen.We hebben uiteindelijk gekozen voor een toestel van Siemens daar het goede recensies kreeg en daar mijn broer enkele maanden voordien hetzelfde toestel had gekocht en er zeer tevreden over was.Ons toestel is nu 2 jaar en 2 maanden oud. Ik ben tot nog toe zeer tevreden over het toestel geweest en was zelfs van plan om er ook het wasmachine van te kopen van zodra mijn (reeds ouder) toestel van AEG het zou begeven. Een viertal weken geleden, echter, begon de droogtijd van ons toestel langer te duren, en ook kreeg ik wat meer vocht in de trommel. Ik had er niet onmiddellijk erg in, daar ik vooral droogde tijdens de nacht en dit dus al wel langer zo zou kunnen zijn. Raar vond ik het wel dat er aanslag van de ruit (vocht) achter het zwart gedeelte was gekomen en niet zo snel weg was. Ik liet al eens een machine overdag drogen, en dat leek wel langer te duren. Het weekend nadien bleek dat de droger bij een gewoon (niet overvol ) katoenprogramma bijna 4 uur nodig had om de was te drogen. Het probleem werd erger en erger.Eerst en vooral deden we opzoekwerk via het internet, en vaak voorkomende problemen waren verstopte filters, wat niet het geval was daar ze steeds worden zuiver gemaakt en/of de filter, maar daar kunnen we niet aan.Ik heb het nog enkele dagen aangekeken, het machine nog eens proberen te laten drogen, en 2 weken geleden heb ik contact opgenomen met jullie diensten.Ik ging oa. ten rade via het 0903 nummer van Siemens waar men mij een aantal mogelijke oorzaken kon geven waarvoor de technieker best langs kwam. Men wist me ook te vertellen dat Siemens geen garantie of soepelheid in garantie geeft bij slecht onderhoud van het toestel.Zo gezegd, zo gedaan. De technieker is op 18/11/19 langsgekomen. Hij heeft het hele toestel opengemaakt, tot en met de trommel eruit gehaald. Al zat er niet veel vuil in, zei hij zelf, heeft hij het hele toestel zuiver gemaakt. Hij heeft het pompje preventief veranderd daar dit een standaardprocedure is.Het probleem zou opgelost zijn. Hij heeft geen tests uitgevoerd. Prijs van dit alles €121,98.Onmiddellijk daarna heeft mijn man enkele handdoeken in de wasmachine gedaan zodat we de droger konden testen. Voor 5 (!) handdoeken had hij maar liefst 3 uur nodig en de handdoeken waren slechts strijkdroog! Dit is niet normaal. Het lijkt alsof hij ergens blijft hangen in zijn programma, dat hij zijn vocht niet kwijt kan, terwijl er geen verstoppingen zijn. Het defect ligt dus niet aan het onderhoud van het toestel, maar is eerder mechanisch te noemen.En het ergste is: we hebben veel betaald voor een niet gemaakt toestel! Na heel wat telefoons krijgen we het bericht dat jullie nogmaals een technieker zullen langssturen, een andere voor een andere opinie.Een week later komt dezelfde technieker van het eerste bezoek terug aan de deur, daar hij de enige is van onze regio zegt hij. Hij zegt vrijwel meteen dat er niks meer aan te doen is, dat hij het zelf niet weet. Hij stelt een omruiling voor waarbij we 384 euro moeten bijbetalen!!!! Vinden jullie dit nog normaal? We staan met onze rug tegen de muur terwijl jullie nog niet eens de moeite doen om op onze klachtenbrief te antwoorden. Maar we mogen wel bijbetalen. Lieve mensen, dit kan toch niet! Dit is absoluut geen klantenservice en nog minder klantenbinding. Ten eerste kan het niet zijn dat een toestel van slechts 2 jaar oud zo’n grote gebreken vertoont. Dat dit zelfs niet onder garantie kan gedaan worden, terwijl het toestel net zijn garantieleeftijd overschreden heeft. Dat er geen sprake is van een tegemoetkoming, of dergelijke, daar ik wel bereid ben iets te dragen van de kosten. Ik ben bij de aankoop van de veronderstelling uitgegaan dat ik een degelijk toestel had gekocht gezien de toch wel hoge kostprijs en niet een toestel dat uiteindelijk veel duurder is dan een condensdroger en bijna net zo duur is dan een Miele (waarvan we weten dat het kwaliteit is!)Bovendien laat jullie service echt te wensen over. Jullie laten een technieker komen die slechts half zijn werk doet en durven hiervoor nog een fiks bedrag te vragen. Alleszins ben ik wel bereid dit niet te laten rusten, en wil ik mij wel eens over mijn rechten beroepen bij verantwoordelijke consumentenorganisaties. Ik denk dat ze deze verhalen zeer graag uitspitten. Indien jullie wensen kunnen wij jullie een kopie van de aankoopbon en de interventies door jullie diensten inkijken. Hopende op een spoedig antwoord en een grondig onderzoek,