Terug

Scooter onder garantie raakt niet hersteld

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. L.

Naar: Edrive

14/12/2023

Beste, op 17/04/2023 hebben we bij Edrive een elektrische scooter besteld, van het merk Kollter. Op 10/08/2023 werd deze voor het eerst in gebruik genomen (nummerplaat geleverd en verzekering actief). Op vrijdagnacht 13/10 (dus amper een 2 maanden in gebruik), gaat die bij een windstoot in stilstand opeens in alarm en dit alarm kan niet worden uitgezet. De scooter is geactiveerd zonder dat de sleutel in het stopcontact zit. De batterij moet worden losgekoppeld om het alarm te desactiveren en de scooter uit te zetten. Onder volgt een overzicht van de gebeurtenissen en contacten die we ondertussen met Edrive hebben gehad, zonder dat er tot een oplossing werd gekomen. Zat 14/10/2023 om 09:46: gebeld naar Edrive om probleem te melden, niemand aanwezig, worden automatisch doorgeschakeld naar receptie van de naastliggende garage: maandag terugbellen.Maa 16/10/2023: 3 oproepen:• 09:41: probleem gemeld aan Edrive (Maxim). Moet het probleem aan leverancier doorgeven want weet op het eerste “zicht” niet wat het probleem kan zijn. Mogelijks probleem met de zekering. Als deze stuk is, zou dit het kunnen verklaren. • 16:39: uitgaande oproep geannuleerd• 16:43: uitgaande oproep: extra informatie gevraagd: Navraag of we zelf de zekering kunnen testen. Richtlijnen gekregen om dit uit te proberen. Na test blijkt het niet de zekering te zijn.Donderdag 19/10/2023:• 16:10u: receptie gebeld: receptioniste probeert door te schakelen maar krijgt geen gehoor, geeft ons het rechtstreekse nummer van M.• 16:46u: oproep naar M: blijkbaar nog steeds geen nieuws van leverancier. We vragen toch om de scooter op te halen en naar Edrive te brengen aangezien er van op afstand sowieso niet veel kan gedaan worden en we de scooter in tussentijd sowieso niet kunnen gebruiken. Vrij 20/10/2023 om 11:51u: M stelt een datum voor per email om de scooter op te halen op dinsdag 24/10, maar lukt niet voor ons. Er wordt woensdag 25/10 overeengekomen. Woensdag 25/10/2023: scooter wordt opgehaald door Edrive (M).Din 31/10/2023: bericht verstuurd via sms naar M om te vragen of ze al iets weten van de leverancier aangaande het probleem. M antwoordt dat het probleem nog niet is gevonden en dat ze naar de leverancier hebben gestuurd. Din 07/11/2023: Vraag om contactgegevens van de leverancier zodat we zelf eens contact kunnen opnemen. M antwoordt dat dat geen zin heeft communicatie met de Chinezen is al eerder moeilijk gebleken, maar doet zijn best. Ze wachten nog steeds op nieuws van de Chinezen. Nu is duidelijk dat de leverancier in China zit. Maa 13/11/2023: Termijn: 4 weken na melding probleem: email naar M: vraag om tegen einde van de week antwoord te geven. Geen antwoord gekregen.Maa 20/11/2023: reminder voor email gestuurd.Vrij 24/11/2023:• gebeld naar M omstreeks 16:24u, meteen doorgeschakeld naar de receptie: niemand meer aanwezig. Maandag terugbellen.• opnieuw reminder gestuurd voor email van 13/11/2023. Nog steeds geen antwoord.Maa 27/11/2023: gebeld naar M: G neemt op: zegt een kwade mail naar China te hebben gestuurd omdat ze niet willen helpen. Belooft tegen einde van de week meer te weten en ons op de hoogte te houden.Vrij 01/12/2023: Termijn: 7 weken na melding probleem: Opnieuw naar M gebeld, maar is niet aanwezig. We worden doorgeschakeld naar de receptie. Blijkbaar is M niet langer in dienst. Ze probeert door te schakelen maar komt opnieuw aan de lijn. De receptioniste brengt een boodschap over waarbij ze beweert dat Edrive uiteindelijk antwoord heeft gekregen vanuit China, maar als we vragen naar wat het probleem dan nu uiteindelijk was, kan ze hier niet op antwoorden. Ze zegt dat er een “handleiding” is gestuurd. Omdat we deze keer een concrete datum willen hebben, geeft ze ons het rechtstreekse nummer van G. 2 oproepen naar G: 08:55 en 09:09: maar beide oproepen worden niet beantwoord dan maar bericht gestuurd om 09:20u met de vraag om een datumvoorstel te doen want dat het nu echt de spuigaten begint uit te lopen. Hij antwoordt om 10u met het bericht dat het alarmdoosje blijkbaar open stond en dat er oxidatie op de printplaat was gekomen. Blijkbaar is dit het vertrekpunt van de stroomvoorziening. De scooter werd volledig ontmanteld en alles werd nagekeken. Hij zou mij verder op de hoogte houden. Din 05/12/2023: opnieuw bericht gestuurd naar G om te vragen of dit niet eerder kon worden opgemerkt? We vragen naar verdere info moet de printplaat worden vervangen, kan dit nog gebeuren, kunnen we hem binnenkort terug hebben? Maar geen antwoord. Vrij 08/12/2023 om 11:31u: Termijn: 8 weken na melding probleem: Bericht gestuurd naar G om te vragen hoe het met de scooter staat. Geen antwoord. In totaal 8 oproepen naar G:• 13:26: eerste oproep wordt geannuleerd• 13:26: is net toegekomen op de firma, moet navragen hoe het staat met de scooter. Belooft meteen terug te bellen.• 13:50: oproep wordt geannuleerd• 13:51: berichtje met vraagtekens want moet om 14u beginnen te werken• 13:51: oproep wordt geannuleerd• 2 oproepen met andere telefoon: worden geannuleerd• 2 oproepen met nog andere telefoon: GSM wordt uitgezet of oproepen worden geblokkeerd• 14:10: oproep naar receptie: probeert door te verbinden, maar G komt niet meer aan de lijn, heeft haar laat weten dat hij nogmaals email heeft gestuurd naar leverancier om te vragen wanneer het wisselstuk zou toekomen. We eisen de baas te spreken. Dit blijkt G zelf te zijn, maar wil ons duidelijk niet meer te woord staan. We eisen daarop ons geld terug. De receptioniste stelt voor dit op email te zetten want dat zij hier verder niets mee aan kan. Zat 09/12/2023: Email gestuurd met klacht en deadline voor 13/12. Eis om tegen dan ofwel de bromfiets gemaakt terug in ons bezit te hebben of anders ons het geld opnieuw over te maken. 14/12/2023: Geen antwoord op de klacht.We zijn van mening dat 8 weken ruimschoots voldoende is om de scooter te herstellen. Aangezien dit niet kon en deze ook niet wordt vervangen, eisen we ons geld terug onder garantie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform