Gelieve hierbij een lijst van problematiek te willen vinden 1. De kleur van de kastenBij het designen van de keuken, hebben we aangegeven dat de hangkasten in zwarte kleur geleverd diende te worden. Op het ontwerp dat we op 21 februari 2022 ter nazicht ontvingen, merkten we op dat deze grijs van kleur maakten en dus benadrukten we op 24 februari per mail dat we weldegelijk ‘zwart’ wensten.Eén dag voor de plaatsing, ontvingen we een factuur waarop de kleur ‘donkergrijs’ vermeld stond. Diezelfde dag nog meldden we deze vergissing opnieuw.Blijkbaar betrof dit een fout in het systeem en kon de juiste kleur niet zoals gepland worden voorzien. De juiste kastdeuren werden pas op in april bij de afwerking geplaatst. 3. Beschadiging ladefrontBij de plaatsing van onze keuken werd het ladefront van 100cm breedte beschadigd. Dit werd door de monteur vastgesteld en diende te worden vervangen. Dit gebeurde pas in mei4. Beschadiging en ondeskundige plaatsing werkbladHet werkblad dat we bestelden, werd geleverd via onderaannemer ‘Jetstone’. Deze werd geplaatst op een later tijdstip. Meteen na de plaatsing merkten wij een aanzienlijke kras die het werkblad enorm ontsierde. Dit hebben we onmiddellijk gemeld per telefoon en we staafden die met foto’s bij mail van 13 april.In zelfde telefoongesprek/mail kaartten we gelijk ook de ondeskundige plaatsing van ons gasvuur aan. De kookplaat werd afgekit op een zeer rommelige manier, allesbehalve volgens de regels van de kunst.U erkende dit en tot 3 maal toe werd getracht het vuur opnieuw netjes af te kitten. Het resultaat was nog steeds niet naar behoren.Bij mail van 26 april, na de laatste poging, stuurden wij u het volgende:“Er klopt gewoon iets niet met de kookplaat.. volgens mij is het gat van jetstone te groot gemaakt en is dit een miscommunicatie tussen jullie over inbouw/opbouw. De silicone heeft een buiging met als gevolg dat al het vuil in de randjes gaat liggen en ik krijg dit niet schoon.”Tot 2maal toe hebt u toch twee van uw techniekers langs gestuurd om het vuur 2x opnieuw te reinigen en af te kitten. 5. Koelkast werd niet mee geleverdBij de plaatsing van de keuken op 29maart kon de koelkast door een probleem bij de leverancier niet geleverd worden. Bij mail van 15 maart meldde de heer Vekemans ons dat deze in week 17, zijnde einde april, nageleverd zou worden.Wij hadden begrip voor deze vertraging.Uiteindelijk werd als leverdatum 13 mei (week 19) bevestigd. Datum waarop het beschadigde ladefront (zie punt 3) werd vervangen.Tot onze grote ontsteltenis werd de koelkast niet meegeleverd op de afgesproken datum. Wij hadden onze oude koelkast inmiddels aan een derde verkocht en u begrijpt dat wij geconfronteerd werden met een zeer onaangename situatie.De koelkast werd uiteindelijk pas geleverd op 20 mei.Het model dat geleverd werd bevat een ijsverdeler en diende dus aangesloten te worden op de waterleidingen. Dit werd niet op het ontwerp voorzien en is dus ook onbruikbaar! 6. Gebreken bij gebruikNa de keuken enkele weken in gebruik te hebben genomen, merken wij dat een ladekast niet meer opent en dat ook het openen van de vaatwasser erg stroef en met een piepend geluid gebeurt.Het hoeft geen verder betoog dat wij zeer ontevreden zijn over het verloop van de plaatsing van de keuken. Op heden, Vijf maanden na de plaatsing, hebben wij een onafgewerkte en beschadigde keuken die niet naar behoren functioneert.Het kan niet worden ontkend dat wij ons steeds flexibel en zeer begripvol hebben opgesteld t.a.v. de vele problemen die zich stelden bij de levering en de plaatsing. Wij begrijpen dat sommige zaken niet kunnen worden voorzien.Echter, voor het gebrek aan deskundigheid waarmee we geconfronteerd worden kunnen wij geen begrip (meer) opbrengen.Wij hadden van een professionele keukenbouwer - ons inziens geheel terecht - veel meer verwacht.De talloze mails, telefoongesprekken en huisbezoeken (intussen 8 huisbezoeken) kostten ons veel tijd, energie en verlofdagen! Na elke keer dat het vuur werd afgekit (4x) mochten wij gedurende 72u en nu weer 24u ons kookvuur niet gebruiken wat maakt dat wij genoodzaakt zijn om uit huis te eten. Om niet te spreken van de teleurstellingen en frustraties die we hebben moeten meemaken en nog steeds ondergaan. Kvik mocht reeds een officiële ingebrekestelling ontvangen welke een advocaat hebben aangesteld. Volgens hen is de keuken opgeleverd maar dat betwisten wij formeel. Gezien bovenstaande vinden wij een schadevergoeding van €500,00 niet correct.