Terug

Schadevergoeding na klacht reiniging maatpak

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. P.

Naar: Snel-press

20/06/2024

Ik heb mijn ribfluwelen lichtbeige maatpak laten reinigen bij droogkuis Snel-press in Diest. Na ophaling merkte ik een duidelijk kleurverschil tussen de broek en de vest. Ik heb geprobeerd om deze klacht samen met Snel-press Diest op te lossen en heb een schadevergoeding gevraagd. Zij gaan daar niet mee akkoord. Snel-press Diest beweert dat het kleurverschil er onmogelijk zou zijn gekomen door hun machines. Omdat het om een duurder pak gaat, heb ik bewust gekozen voor een professionele reinging. Zelf heb ik het pak nooit gewassen, noch iemand anders. Voor Snel-press Diest zou dat echter een logische verklaring zijn voor het kleurverschil. Snel-press Diest is geen lid van Federatie van de Belgische Textielverzorging, dus ik kan geen dossier indienen bij de Commissie voor Arbitrage Consumenten en Textielverzorgers. Wat zijn mijn mogelijkheden tot het verkrijgen van een schadevergoeding?

Berichten (2)

Snel-press

Naar: C. P.

21/06/2024

Beste,In mijn mailings is mijn standpunt zeer duidelijk denk ik.Kostuums worden steeds samen gereinigd. Hierdoor is het niet mogelijk dat beide kledingstukken uit het machine komen met kleurverschil. Het kleurverschil lijkt mij te komen doordat het kostuum niet steeds samen is binnengebracht waardoor er inderdaad kleurverschil kan optreden na verschillende aparte reinigingsbeurten. Of het kan ook dat de broek is gewassen maar volgens de klant is dit niet gebeurd.Zoals ook aangegeven in mijn mailing hebben we daarna onze klant proberen te helpen en geprobeerd om de kleur terug zo goed mogelijk gelijk te krijgen wat ons volgens mij heel goed gelukt is zoals u op de foto's te zien is.Als wij fouten maken of er is een machinale fout zijn wij verzekerd of vergoeden wij zelf. Dit is hier niet het geval en dus kunnen wij niet overgaan tot het vergoeden van de kledingstukken.Steven ThielensZaakvoerderwww.Snel-press.beDiest@Snel-press.beOp 20/06/2024 om 16:30 schreef klachten@test-aankoop.be:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

C. P.

Naar: Snel-press

24/06/2024

Beste, De broek was bij afgifte onderaan bevuild geraakt door regenwater en daarom wilde ik die professioneel laten reinigen. Ik heb uiteraard de vest meegenomen om kleurverschil tussen de twee stuks te voorkomen. Dat heb ik letterlijk gezegd bij afgifte. Als er toen al een kleurverschil zou geweest zijn, had dat op dàt moment moeten besproken worden. Hier is dus een fout gemaakt. Ik verwacht een correcte service, daarom mijn klacht. Jullie zijn verzekerd voor fouten, die hier overduidelijk zijn gemaakt, dus daarom mijn vraag tot schadevergoeding.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform